Specker Balázs
Gyermekük haláláért a Blizzardot okolják
A Xinhua kínai hírügynökség jelentése szerint a 13 éves Tianjin szülei azért perelték be a játékcéget, mert gyermekük haláláért a World of Warcraft online játékot tartják felelősnek - írja a GamesIndustry.biz.
Az online játék-függő kisfiú egy épület tetejéről vetette magát a mélybe. A szülők úgy vélik, gyermekük a játék egyik jelenetét játszotta el, amikor leugrott a magasból. A szülőket az internetfüggés ellen folytatott küzdelem egyik élharcosa, Szang Csunliang ügyész képviseli majd. Csunliang eddig 63 olyan szülővel beszélt, akiknek gyermekeik online-játékfüggők. A jogász kollektív per indítását fontolgatja - áll a Red Herring oldalán.
Az, hogy az ügy ekkora nyilvánosságot kapott jól példázza, hogy az online játékipar szédületes iramban terjeszkedik. A World of Warcraft már 4,5 millió fizető játékosnál tart. A Blizzard a The9-nal együttműködve terjeszti a játékait Kínában. A The9 második negyedévi bevétele 6,7 millió dollárra rúgott, ami az előző évi 1,5 millió dollárhoz képest hatalmas előrelépést jelent.
Sok kínai szülő nehezményezi, hogy gyermekeik órákat töltenek el a különböző játékokkal az internetkávézókban, nem törődve egészségükkel, fittyet hányva a tanulásra vagy munkájukra. A kínai kormány feladatának tekinti a helyzet orvoslását, a páciensek gyógyítására akár elektrosokkos kezelést is bevetnek. Az ország vezetői most bejelentették hogy egy úgynevezett lemerítő technika segítségével kívánják szabályozni a folyamatos játékidőt. Három óra játék után a játékos már automatikusan vesztene valamennyit életerejéből, öt óra után pedig szinte az összes energiáját elvennék. Ezt követően pedig 5 órát kellene várnia, hogy a játék teljes egészében újra elérhető legyen.
Az elemzők és a piac szereplői azonban úgy vélik, hogy egy ilyen jellegű intézkedés jelentős mértékben visszavetné a kínai online játékipart.
Az online játék-függő kisfiú egy épület tetejéről vetette magát a mélybe. A szülők úgy vélik, gyermekük a játék egyik jelenetét játszotta el, amikor leugrott a magasból. A szülőket az internetfüggés ellen folytatott küzdelem egyik élharcosa, Szang Csunliang ügyész képviseli majd. Csunliang eddig 63 olyan szülővel beszélt, akiknek gyermekeik online-játékfüggők. A jogász kollektív per indítását fontolgatja - áll a Red Herring oldalán.
Az, hogy az ügy ekkora nyilvánosságot kapott jól példázza, hogy az online játékipar szédületes iramban terjeszkedik. A World of Warcraft már 4,5 millió fizető játékosnál tart. A Blizzard a The9-nal együttműködve terjeszti a játékait Kínában. A The9 második negyedévi bevétele 6,7 millió dollárra rúgott, ami az előző évi 1,5 millió dollárhoz képest hatalmas előrelépést jelent.
Sok kínai szülő nehezményezi, hogy gyermekeik órákat töltenek el a különböző játékokkal az internetkávézókban, nem törődve egészségükkel, fittyet hányva a tanulásra vagy munkájukra. A kínai kormány feladatának tekinti a helyzet orvoslását, a páciensek gyógyítására akár elektrosokkos kezelést is bevetnek. Az ország vezetői most bejelentették hogy egy úgynevezett lemerítő technika segítségével kívánják szabályozni a folyamatos játékidőt. Három óra játék után a játékos már automatikusan vesztene valamennyit életerejéből, öt óra után pedig szinte az összes energiáját elvennék. Ezt követően pedig 5 órát kellene várnia, hogy a játék teljes egészében újra elérhető legyen.
Az elemzők és a piac szereplői azonban úgy vélik, hogy egy ilyen jellegű intézkedés jelentős mértékben visszavetné a kínai online játékipart.