Móricz Krisztián
A gépzúzásban jeleskedik a Crashday
Azoknak az autós játék rajongóknak lesz igazán remek élmény a Crashdayel játszani, akik az ilyesfajta játékokból a gépzúzást, vagyis az autótöréseket hiányolták.
Ezentúl nem lesz semmiben hiányuk, hiszen a fejlesztésben ezer és ezer darabra szakíthatjuk járműveinket. Érdekesség, hogy a játék alapötlete már majd egy évtizeddel ezelőtt megszületett a készítők agyában, azonban a megvalósításra egészen idáig várniuk kellett. Az alapötlet Robert Clemens projectvezető jó barátjától, Jan Bodensteintől származik még 1997-ből. Robert elmondása szerint egy olyan játékot akarnak megvalósítani, amely a Carmageddonokból ismert pusztítást vegyíti az akrobatikus elemekkel és egy remek pályaszerkesztővel.
Néhány évig csak hobbi szinten fejlesztették a játékot, mivel sem idejük sem anyagi erőforrásuk nem volt egy igazán ütős project létrehozásához. Aztán 2003-ban egymásra találtak a hamburgi Replay Studiosszal, akik mindenféle támogatást megadtak, hogy befejeződhessen a fejlesztés. A hirtelen jött lehetőséget igyekeztek maximálisan kihasználni, és új ötleteket építettek a játékba, úgy mint hatalmas félcsövek és hurkok, amelyek segítségével rengeteg látványos mutatványt hajthatunk végre. Bár eddig olyan, mintha a TrackMania leírását olvasnánk, azonban Roberték nem szeretik más játékokkal összehasonlítani saját alkotásukat.
Ahogy ő mondja "a versenyzés, a sebesség és a rombolás őrült vegyítése egy egészen egyedülálló és mással össze nem hasonlítható játékélményt produkál. Többféle játék tulajdonságai köszönnek vissza a játékban, de igyekeztük mindet felülmúlni. Így jobb lesz mint a Burnout, a Carmageddon vagy a Trackmania. Hiszen itt együtt van minden: a száguldás, a rombolás, egyéni pályák alkotásának lehetősége a pályaszerkesztővel, kaszkadőr mód stb. Ugyanaz, mint a Tony Hawk's Pro Skater, csak autókkal".
A sok beépített lehetőség és a különböző ötletek sikeressége azonban nagyban függeni fog a megvalósítás minőségétől. Erről azonban még semmilyen bizonyítékot nem adtak ki a fejlesztők, hacsak nem arra néhány screenshotra gondolunk, amely a gyér tartalmú hivatalos honlapon is megtalálható, illetve amelyeket korábban kiadtak.
Az Atari kiadásában valamikor érkező játék pontos megjelenéséről nincs hivatalos információ. A megjelenést sajnos már több alkalommal módosították. Ha hihetünk a híreknek, akkor a jövő év során kerülhet a boltokba.
A játék honlapja
Ezentúl nem lesz semmiben hiányuk, hiszen a fejlesztésben ezer és ezer darabra szakíthatjuk járműveinket. Érdekesség, hogy a játék alapötlete már majd egy évtizeddel ezelőtt megszületett a készítők agyában, azonban a megvalósításra egészen idáig várniuk kellett. Az alapötlet Robert Clemens projectvezető jó barátjától, Jan Bodensteintől származik még 1997-ből. Robert elmondása szerint egy olyan játékot akarnak megvalósítani, amely a Carmageddonokból ismert pusztítást vegyíti az akrobatikus elemekkel és egy remek pályaszerkesztővel.
Néhány évig csak hobbi szinten fejlesztették a játékot, mivel sem idejük sem anyagi erőforrásuk nem volt egy igazán ütős project létrehozásához. Aztán 2003-ban egymásra találtak a hamburgi Replay Studiosszal, akik mindenféle támogatást megadtak, hogy befejeződhessen a fejlesztés. A hirtelen jött lehetőséget igyekeztek maximálisan kihasználni, és új ötleteket építettek a játékba, úgy mint hatalmas félcsövek és hurkok, amelyek segítségével rengeteg látványos mutatványt hajthatunk végre. Bár eddig olyan, mintha a TrackMania leírását olvasnánk, azonban Roberték nem szeretik más játékokkal összehasonlítani saját alkotásukat.
Ahogy ő mondja "a versenyzés, a sebesség és a rombolás őrült vegyítése egy egészen egyedülálló és mással össze nem hasonlítható játékélményt produkál. Többféle játék tulajdonságai köszönnek vissza a játékban, de igyekeztük mindet felülmúlni. Így jobb lesz mint a Burnout, a Carmageddon vagy a Trackmania. Hiszen itt együtt van minden: a száguldás, a rombolás, egyéni pályák alkotásának lehetősége a pályaszerkesztővel, kaszkadőr mód stb. Ugyanaz, mint a Tony Hawk's Pro Skater, csak autókkal".
A sok beépített lehetőség és a különböző ötletek sikeressége azonban nagyban függeni fog a megvalósítás minőségétől. Erről azonban még semmilyen bizonyítékot nem adtak ki a fejlesztők, hacsak nem arra néhány screenshotra gondolunk, amely a gyér tartalmú hivatalos honlapon is megtalálható, illetve amelyeket korábban kiadtak.
Az Atari kiadásában valamikor érkező játék pontos megjelenéséről nincs hivatalos információ. A megjelenést sajnos már több alkalommal módosították. Ha hihetünk a híreknek, akkor a jövő év során kerülhet a boltokba.
A játék honlapja