dikkma
Crashday
Az 1990-es Stunts nagyon népszerű volt, sőt a játék - hihetetlen, de - még ma is aktív közösséggel rendelkezik. Sikerét nagyrészt a versenypályán elhelyezett akadályoknak - ugratók, csövek, döntött kanyarok - köszönheti, amelyekkel őrült mutatványokat lehetett bemutatni. Ráadásul a pályákat a hozzá adott szerkesztőben magunk is könnyedén elkészíthettük, amely akkoriban hatalmas újításnak számított.
Bár voltak kísérletek a folytatásra, egy évtizedet kellett várnunk egy olyan játékra, amely továbbviszi a nagy előd hagyományait. A MoonByte Studios három éve kezdte meg ugyanis a Crashday fejlesztését. Az ugratók, ciklonok, és a pályaszerkesztő visszatérnek - 2003-as játékhoz méltó színvonalon.
A beígért szolgáltatások listáját olvasva határozottan kellemes az összkép. A jó autós játék elsősorban az autók fizikájáról ismerszik meg, amire itt a rengeteg ugrató miatt még inkább szükség van. A videókat szemlélve ezzel nem lesz gond - remélhetőleg a szimuláció és az árkád élvezetes keverékét kapjuk majd. A játék támogatja a különböző kontrollereket, így a kormányokat, és a force feedbackes eszközöket. Ígéretesnak tűnik a valósidejű törésrendszer, felgyűrődő és leszakadó alkatrészekkel.
Ami mindenképpen kiemeli a tucatjátékok tengeréből a Crashdayt, az a beépített pályaszerkesztő. Mindenki könnyen és egyszerűen építhet majd magának egyedi versenypályát, amin aztán összemérheti tudását akár a gépi ellenfelekkel, akár a többi játékossal. Helyszínül választhatunk többek között városi, országúti, vagy akár off-road száguldozást.
A 20 féle választható autó már elsőre is ígéretesnek hangzik, de ez csak a jéghegy csúcsa. A közösség a szintén mellékelt eszközzel bizonyára autók százait fogja megépíteni és közkinccsé tenni. Az autók egyébként tuningolhatók (motor, felfüggesztés, kipufogórendszer, optikai elemek), és persze ronggyá törhetők.
A nyolcféle játékmód remélhetőleg minden igényt kielégít majd. Ezek egy- és többjátékos módban is elérhetőek.
kaszkadőrmódban az ugratók, fordulók, ciklonok teljesítéséért kapunk pontokat.
gyorsasági versenymódban az idő vagy a többi játékos lesz az ellenfelünk.
a Carmageddont idéző törés-mód célja, hogy a másik játékost minél előbb mozgásképtelenné tegyük.
kiütés-módban minden kör végén kiesik a legutolsó versenyző. Csak egy maradhat! :)
a gyorsasági bomba mód ismerős lehet a Féktelenül című filmből. Ha bizonyos szint alá csökken járművünk sebessége, végünk.
zászlórablás: az Insane után itt is kipróbálhatjuk ezt az FPS-ekből elcsent játékmódot.
egy másik remek multiplayer mókának ígérkezik a "passzold át a bombát" mód. Ha a kiválasztott játékos nem tudja átadni valakinek az időzített csomagot, a levegőbe repül.
A képek szerintem magukért beszélnek, nem szabad azonban elfelejtenünk, hogy ezek visszajátszások - azok pedig mindig szebbek. Az alfa verzióból készült háromperces videóban mozgás közben is megtekinthetjük a játékot. Egyébként számos kameranézet közül választhatunk (belső nézetet is), lesznek időjárási és napszak effektek.
A gépigény az előzetes adatok alapján nem tűnik vészesnek (P3 1 GHz, GF3). Megjelenés: 2003/2004 telén, legkésőbb tavasszal. Demó lesz!
Bár voltak kísérletek a folytatásra, egy évtizedet kellett várnunk egy olyan játékra, amely továbbviszi a nagy előd hagyományait. A MoonByte Studios három éve kezdte meg ugyanis a Crashday fejlesztését. Az ugratók, ciklonok, és a pályaszerkesztő visszatérnek - 2003-as játékhoz méltó színvonalon.
A beígért szolgáltatások listáját olvasva határozottan kellemes az összkép. A jó autós játék elsősorban az autók fizikájáról ismerszik meg, amire itt a rengeteg ugrató miatt még inkább szükség van. A videókat szemlélve ezzel nem lesz gond - remélhetőleg a szimuláció és az árkád élvezetes keverékét kapjuk majd. A játék támogatja a különböző kontrollereket, így a kormányokat, és a force feedbackes eszközöket. Ígéretesnak tűnik a valósidejű törésrendszer, felgyűrődő és leszakadó alkatrészekkel.
Ami mindenképpen kiemeli a tucatjátékok tengeréből a Crashdayt, az a beépített pályaszerkesztő. Mindenki könnyen és egyszerűen építhet majd magának egyedi versenypályát, amin aztán összemérheti tudását akár a gépi ellenfelekkel, akár a többi játékossal. Helyszínül választhatunk többek között városi, országúti, vagy akár off-road száguldozást.
A 20 féle választható autó már elsőre is ígéretesnek hangzik, de ez csak a jéghegy csúcsa. A közösség a szintén mellékelt eszközzel bizonyára autók százait fogja megépíteni és közkinccsé tenni. Az autók egyébként tuningolhatók (motor, felfüggesztés, kipufogórendszer, optikai elemek), és persze ronggyá törhetők.
A nyolcféle játékmód remélhetőleg minden igényt kielégít majd. Ezek egy- és többjátékos módban is elérhetőek.
A képek szerintem magukért beszélnek, nem szabad azonban elfelejtenünk, hogy ezek visszajátszások - azok pedig mindig szebbek. Az alfa verzióból készült háromperces videóban mozgás közben is megtekinthetjük a játékot. Egyébként számos kameranézet közül választhatunk (belső nézetet is), lesznek időjárási és napszak effektek.
A gépigény az előzetes adatok alapján nem tűnik vészesnek (P3 1 GHz, GF3). Megjelenés: 2003/2004 telén, legkésőbb tavasszal. Demó lesz!