Demkó Zsolt
Crashday fejlemények
A német Moon Byte fejlesztőcsapat 4 hónappal ezelőtt jelentette be, hogy még fél évre van szükségük a már évek óta fejlesztés alatt lévő Crashday című játékuk befejezéséhez. Ezek szerint még ebben az évben el kellett volna készülnie, de nem fog.
A Crashday csak 2005 első negyedében fog megjelenni. De hagyjuk is a rossz híreket, koncentráljuk a jókra. Augusztus végétől a fejlesztésbe bekapcsolódott egy másik német cég, a Replay Studios is. A Replay Studios 2002-ben alakult, jelenleg két fejlesztésük van folyamatban, a Sabotage 1943 című II. világháborús taktikai akciójáték és a már említett Crashday. A Crashdayt a legegyszerűbben úgy lehetne leírni, hogy a brutális Carmageddon és a klasszikus Stunts keveréke.
A játékban 13 teljesen különböző és variálható jármű található majd, amelyeket a saját ízlésünk szerint különböző tuningokkal láthatunk el. A tuning részletessége a 2. képen látható, érdemes megnézni. Az optikai és motortuningok mellett fegyvereket is aggathatunk kedvenc kocsinkra. Versenyszellemünk kiélésére több mint 30 pálya adhat otthont változatos helyszíneken. Roboghatunk majd kietlen síkságon, autópályán, városokon és offroad pályákon keresztül.
Az ígéretekkel nincs probléma: valós idejű fizikai (defomáció) és optikai (textúrák változása) sérülések várhatóak. Visszajátszásra is lesz lehetőség, hogy megnézhessük mit is alkottunk. A játékban lehetőségünk lesz Karrier módban is játszani, de többjátékos rész is rendelkezésünkre áll majd. Az összes játékmód még nem ismert de pár igen:
Stunt: pontokat kapunk az ugrásokért, csúszásokért, pördülésekért
Wrecking: gyűrd le az ellenfeleket, mielőtt ők gyűrnek össze téged. A szó legszorosabb értelmében. ;)
Racing: egyszerűen hangzik, versenyezni kell a megadott pályán, a leggyorsabb győz
Knock Out: ez is ismert, körönként a leglassabb kiesik a versenyből
Speed Bomb: ha túl lassan mész, akkor a járműved felrobban
Capture The Flag: szerintem ezt sem kell bemutatnom. A zászlóért folyik a harc
Test Drive: tesztelhetjük a kocsinkat a kiválasztott pályán.
A játékot mozgató grafikai motor saját fejlesztés és a képeket elnézve nagyon ígéretes. Az évek folyamán nagyon sokat fejlődött elhihetitek nekem, mert folyamatosan követtem a játék életét. A motor képes lesz magas felbontású, fotorealisztikus textúrák használatára, fény-, robbanás-, tűz- és füsteffektek, stb. megjelenítésére. A játék alapban tartalmazni fog egy szerkesztőt, amivel a játékba akármit lehet importálni (autókat, ugratókat, épületet...), és persze pályákat lehet készíteni. A szerkesztővel készített pályák mérete körülbelül 100 kB, így egymásnak egyszerűen meg tudjuk mutatni az alkotásunkat.
A Crashday csak 2005 első negyedében fog megjelenni. De hagyjuk is a rossz híreket, koncentráljuk a jókra. Augusztus végétől a fejlesztésbe bekapcsolódott egy másik német cég, a Replay Studios is. A Replay Studios 2002-ben alakult, jelenleg két fejlesztésük van folyamatban, a Sabotage 1943 című II. világháborús taktikai akciójáték és a már említett Crashday. A Crashdayt a legegyszerűbben úgy lehetne leírni, hogy a brutális Carmageddon és a klasszikus Stunts keveréke.
A játékban 13 teljesen különböző és variálható jármű található majd, amelyeket a saját ízlésünk szerint különböző tuningokkal láthatunk el. A tuning részletessége a 2. képen látható, érdemes megnézni. Az optikai és motortuningok mellett fegyvereket is aggathatunk kedvenc kocsinkra. Versenyszellemünk kiélésére több mint 30 pálya adhat otthont változatos helyszíneken. Roboghatunk majd kietlen síkságon, autópályán, városokon és offroad pályákon keresztül.
Az ígéretekkel nincs probléma: valós idejű fizikai (defomáció) és optikai (textúrák változása) sérülések várhatóak. Visszajátszásra is lesz lehetőség, hogy megnézhessük mit is alkottunk. A játékban lehetőségünk lesz Karrier módban is játszani, de többjátékos rész is rendelkezésünkre áll majd. Az összes játékmód még nem ismert de pár igen:
A játékot mozgató grafikai motor saját fejlesztés és a képeket elnézve nagyon ígéretes. Az évek folyamán nagyon sokat fejlődött elhihetitek nekem, mert folyamatosan követtem a játék életét. A motor képes lesz magas felbontású, fotorealisztikus textúrák használatára, fény-, robbanás-, tűz- és füsteffektek, stb. megjelenítésére. A játék alapban tartalmazni fog egy szerkesztőt, amivel a játékba akármit lehet importálni (autókat, ugratókat, épületet...), és persze pályákat lehet készíteni. A szerkesztővel készített pályák mérete körülbelül 100 kB, így egymásnak egyszerűen meg tudjuk mutatni az alkotásunkat.