McQ
Daikatana
![](https://media.sg.hu/kep/2000_04/daikatanabemutatologo.jpg)
Kiadó: Eidos Interactive
Fejlesztő: Ion Storm
Minimum követelmény: Pentium, 32Mb RAM, Win95
Hasonló játékok: Quake2, Half Life
Kategória: FPS/RPG
Egy programra sem emlékszem, aminek a megjelenése annyit csúszott volna, mint azt a Daikatana játéknál tapasztalhattuk. Már tavaly decemberre is biztosra ígérték, aztán csak csúszott, csak csúszott - de talán megérte várni.
John Romero neve sokaknak ismerős lehet, akik otthonosan mozognak FPS körökben - Romero közreműködött anno a Wolfenstein, Doom és a Quake készítésében is, így szakmai múltjáról nyugodtan állíthatjuk, hogy példás. Nem elégedett meg azonban az üsd-vágd-lődd játékstílussal, és kitűzte maga elé célul, hogy egy olyan FPS -t alkot meg, ami ötvözi a hagyományos FPS játékmenetet az RPG hangulatával, lehetőségeivel és komplexitásával. Ebből született meg a Daikatana.
![](https://media.sg.hu/kep/2000_04/daikatanab-1s.jpg)
![](https://media.sg.hu/kep/2000_04/daikatanab-2s.jpg)
Mint minden rendes fantasy történetben, itt is szerepel egy bűvös kard, nevezetesen ez a Daikatana, amiről a játék a nevét is kapta. A bűbáj abban rejlik, hogy a kard segítségével lehetségessé válik a lehetetlen - az időutazás. A kard hosszú időn keresztül a Fujiyama vulkán porában sínylődött, mígnem 2455-ben dr. Ibihara régész rátalált. Természetesen mint minden értékes kincsre, a Daikatanára is fájt sokak foga, a régész asszisztense, dr. Benedict ellopta, és az időben visszautazva hatalmas vagyonra tett szert. Ez talán nem zavart volna senkit, azonban eközben megölte dr. Ibiharát is. Hiro Miyamoto, aki a professzor legjobb tanítványa volt, bosszút esküszik. Itt jövünk mi a képbe, ugyanis őt irányítjuk.
Mint azt az alaptörténet sugallja, célunk eléréséhez vissza kell utaznunk az időben. Ezt a játék folyamán többször is meg fogjuk tenni - összesen négy korban járunk majd, nevezetesen a jövőbeli japán, az ókori Görögország, az atombomba sújtotta San Francisco és a középkori Európa.
![](https://media.sg.hu/kep/2000_04/daikatanab-3s.jpg)
![](https://media.sg.hu/kep/2000_04/daikatanab-4s.jpg)
Az ellenfeleink is a korokkal együtt változnak természetesen, azonban az alkalmazott AI eléggé kiszámítható, az ellenfelek sokszínűségével kell beérnünk - a mennyiség és a minőség örök kérdése. A játék egyébként eléggé nyitott abból a szempontból, hogy bármikor lehet egy új kort kreálni, és minden korban 30 különböző fegyver és 60 ellenfél lehet.
A játék alapja egy közel kétszeres teljesítményre beállított és továbbfejlesztett Quake motor, azonban ez játék közben nem hiszem, hogy sokaknak feltűnne. Engem sokkal inkább emlékeztetett a Half Life-ra, mint a Quake sorozatra. Az első pálya hangulata viszont egyenesen az Unreal folytatásának tűnhet - szóval szerintem mindenki megtalálhatja a számítását a játékban. Egyébiránt a lassú QuakeC -t lecserélték egy DLL -eket használó rendszerre, ezzel is növelve a sebességet.
![](https://media.sg.hu/kep/2000_04/daikatanab-5s.jpg)
![](https://media.sg.hu/kep/2000_04/daikatanab-6s.jpg)
Az RPG elemek legszembetűnőbb része a karakterünk tulajdonságai, ezeket a képernyő bal oldalán csodálhatjuk meg. Ezek a power (erő), attack (támadás), speed (sebesség), acro (akrobatika), és a vitality (egészség). Ezek befolyásolják lehetőségeinket és képességeinket a játékban, természetesen lehetőség van a fejlesztésükre is.
A játék hangulata remek, nagyon jól eltalálták. Multiplayer módban sajnos még nem volt módom tesztelni, de amint lehet, kipróbálom, mit tud a játék, ha nagy harcosok harcolnak egymás ellen :)
![](https://media.sg.hu/kep/2000_04/daikatanab-7s.jpg)
![](https://media.sg.hu/kep/2000_04/daikatanab-8s.jpg)
Grafika:
![](https://media.sg.hu/kep/4csillag.gif)
Kezelőfelület:
![](https://media.sg.hu/kep/3csillag.gif)
Játékmenet:
![](https://media.sg.hu/kep/4csillag.gif)
Hangeffektek:
![](https://media.sg.hu/kep/2csillag.gif)
Intelligencia és Nehézség:
![](https://media.sg.hu/kep/3csillag.gif)
Összegzés:
![](https://media.sg.hu/kep/4csillag.gif)
Automex megrendelés