Berta Sándor
Az Eidosra is szemet vetett az Electronic Arts
Az Electronic Arts időről-időre "bevásárol" magának a játékfejlesztő stúdiók piacán, nem történt ez másképpen az idei esztendőben sem. Most az EA Nagy-Britannia legnagyobb játékfejlesztő cégét nézte ki magának.
Júliusban a vállalat megvásárolta a brit Criterion-t 48 millió dollárért, de ugylátszik ezzel még nem elégedett meg az amerikai cég és az egyik legkomolyabb érdeklődőnek számít az Eidos megvétele ügyében is. Az Eidos a legnagyobb brit játékfejlesztő stúdió, és többek között a Tomb Raider játék-sorozattal szerzett magának hírnevet. Azt már a szigetországiak is elismerték augusztus 3-án, hogy többen is érdeklődtek a vállalat megvásárlása iránt, köztük az EA is, amely a kiszivárgott információk szerint nem kevesebb, mint 300 millió dollárt fizetne azért, hogy az övé lehessen az Eidos.
Ám az Electronic Arts-nak komoly vetélytársai is akadnak, méghozzá az amerikai THQ és a francia Ubi Soft személyében, de valószínüleg utóbbi nem elég tőkeerős a feladathoz. Az Eidos európai vezetője, Jonathan Kemp mindenesetre már felvetette annak a lehetőségét, hogy változások történhetnek a cég menedzsmentjében. A brit stúdió legnagyobb problémája, hogy hiába vannak olyan sikeres játékai mint a Hitman, a Commando vagy a Championship Manager, a vállalat még mindig nem elég tőkeerős ahhoz, hogy elviseljen komolyabb megrázkódtatásokat vagy bevételkieséseket.
Ilyen negatívum volt nemrég például, hogy a tervezettnél kevesebb bevételt könyvelhetett el a Hitman-sorozat legújabb tagjának az eladásából, vagyis a játék értékesítési adatai nem teljesen úgy alakultak, ahogy azt korábban várták, emiatt pedig csökkent az Eidos-részvények ára is.
Az Electronic Arts mindenképpen szeretné a pozícióját erősíteni a sportjátékok területén is, ehhez pedig szüksége van az Eidosra. Jelzésértékű, hogy az EA már Kanadából a Nagy-Britanniában lévő európai központjába küldte a vezető fejlesztőjét, Rory Armes-t. Armes azt nyilatkozta, hogy semmit sem tud arról, hogy az EA meg szeretné venni az Eidos-t. Az ő feladata, hogy a Nagy-Britanniában készülő Harry Potter-játékok sikerein alapulva megerősítse a vállalat európai pozícióit. A vezető fejlesztő szerint a következő 18 hónapban minden esélyük meglesz arra, hogy egy igazán nagy és elismert játékfejlesztő stúdióvá váljanak, és hogy a jövőben az európai piacon afféle növekedési katalizátorként működhessenek.
Az európai játékfejlesztőknek és főleg a briteknek nagyon jó hírük van. Éppen ezért nem lehet csodálkozni azon, hogy az EA máris egy agresszív programba kezdett bele, amelynek a célja az, hogy minél több tehetséges szakembert szerezhessenek meg. Azt ugyanakkor mind az Electronic Arts, mind a másik nagy amerikai játékfejlesztő cég, az Activision elismeri, hogy mióta a Microsoft is elkezdte felvásárolni a neves európai stúdiókat hogy biztosítsa az Xbox-konzolja jövőbeni sikerét, kevés esélyük van. Mint Armes megjegyezte: mégis meg kell próbálniuk, hiszen Európában annyi tehetséges szakember van és ők eddig nem aknázták ki a bennük rejlő lehetőségeket.
Júliusban a vállalat megvásárolta a brit Criterion-t 48 millió dollárért, de ugylátszik ezzel még nem elégedett meg az amerikai cég és az egyik legkomolyabb érdeklődőnek számít az Eidos megvétele ügyében is. Az Eidos a legnagyobb brit játékfejlesztő stúdió, és többek között a Tomb Raider játék-sorozattal szerzett magának hírnevet. Azt már a szigetországiak is elismerték augusztus 3-án, hogy többen is érdeklődtek a vállalat megvásárlása iránt, köztük az EA is, amely a kiszivárgott információk szerint nem kevesebb, mint 300 millió dollárt fizetne azért, hogy az övé lehessen az Eidos.
Ám az Electronic Arts-nak komoly vetélytársai is akadnak, méghozzá az amerikai THQ és a francia Ubi Soft személyében, de valószínüleg utóbbi nem elég tőkeerős a feladathoz. Az Eidos európai vezetője, Jonathan Kemp mindenesetre már felvetette annak a lehetőségét, hogy változások történhetnek a cég menedzsmentjében. A brit stúdió legnagyobb problémája, hogy hiába vannak olyan sikeres játékai mint a Hitman, a Commando vagy a Championship Manager, a vállalat még mindig nem elég tőkeerős ahhoz, hogy elviseljen komolyabb megrázkódtatásokat vagy bevételkieséseket.
Ilyen negatívum volt nemrég például, hogy a tervezettnél kevesebb bevételt könyvelhetett el a Hitman-sorozat legújabb tagjának az eladásából, vagyis a játék értékesítési adatai nem teljesen úgy alakultak, ahogy azt korábban várták, emiatt pedig csökkent az Eidos-részvények ára is.
Az Electronic Arts mindenképpen szeretné a pozícióját erősíteni a sportjátékok területén is, ehhez pedig szüksége van az Eidosra. Jelzésértékű, hogy az EA már Kanadából a Nagy-Britanniában lévő európai központjába küldte a vezető fejlesztőjét, Rory Armes-t. Armes azt nyilatkozta, hogy semmit sem tud arról, hogy az EA meg szeretné venni az Eidos-t. Az ő feladata, hogy a Nagy-Britanniában készülő Harry Potter-játékok sikerein alapulva megerősítse a vállalat európai pozícióit. A vezető fejlesztő szerint a következő 18 hónapban minden esélyük meglesz arra, hogy egy igazán nagy és elismert játékfejlesztő stúdióvá váljanak, és hogy a jövőben az európai piacon afféle növekedési katalizátorként működhessenek.
Az európai játékfejlesztőknek és főleg a briteknek nagyon jó hírük van. Éppen ezért nem lehet csodálkozni azon, hogy az EA máris egy agresszív programba kezdett bele, amelynek a célja az, hogy minél több tehetséges szakembert szerezhessenek meg. Azt ugyanakkor mind az Electronic Arts, mind a másik nagy amerikai játékfejlesztő cég, az Activision elismeri, hogy mióta a Microsoft is elkezdte felvásárolni a neves európai stúdiókat hogy biztosítsa az Xbox-konzolja jövőbeni sikerét, kevés esélyük van. Mint Armes megjegyezte: mégis meg kell próbálniuk, hiszen Európában annyi tehetséges szakember van és ők eddig nem aknázták ki a bennük rejlő lehetőségeket.