Berta Sándor

Az Eidos bezárta az Ion Storm stúdiót

Az Atari után újabb játékipari cég hajtott végre átszervezéseket. A brit vállalat intézkedése a Deus Ex és a Thief nevű játékok kifejlesztése kapcsán ismertté vált amerikai Ion Storm stúdiót érinti.

Az már 2004 végén nyilvánosságra került, hogy az Ion Storm igazgatója, Warren Spector elhagyja a céget és hogy a jövőben csak és kizárólag tanácsadóként támogatja majd az Eidos munkáját. Warren Spector 1997 óta volt az Ion Storm igazgatója, miután az általa alapított Looking Glass stúdióval (Ultima Underworld 2, Wings of Glory, System Shock) nem aratott sok babért. Az Ion Stormot 1996-ban alapította az id Software két egykori munkatársa, John Romero és Tom Hall. Ezután nem sokkal az Eidos megvásárolta a stúdiót.

Később a két társalapító kilépett a cégtől, mivel a 2000-ben megjelent Daikatana nem lett bestseller és 2001-ben az Eidos be­zár­ta az Ion Storm dallasi részlegét. Most pedig az Eidos bezárta az austini stúdi­ót is, ahol Spector és kollégái korábban a Deus Exet is készítették. Saj­nos sem a Deus Ex, sem annak má­so­dik ré­sze a Deus Ex Invisible War, sem pedig a Thief-sorozat nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Hiába kaptak ezek a játékok sok el­is­me­rést, az eladási adatok nem a tervek szerint alakultak.

2004 végén egyre több olyan hír látott napvilágot, hogy az Ion Storm a végét járja és mikor tavaly novemberben Spector elhagyta a céget, ezek a pletykák csak felerősödtek. 2004 decemberében aztán Harvey Smith, az Invisible War producere is kilépett, hogy csatlakozzhasson a Midway nevű játékfejlesztő cég austini stúdiójához, ahol azóta is az Area 51 című játék készül. A szakemberek egy része minden bizonnyal az Eidos másik amerikai részlegénél, a San Fransiscóban található Crystal Dynamics stúdiónál talál majd új állást. A brit vállalat ugyanis ennél a részlegénél több, mint 80 főre akarja növelni az alkalmazottak számát. A Crystal Dynamics egyébként jelenleg a Tomb Raider-sorozat egy újabb részének elkészítésén dolgozik.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Takimate #24
    semmi sincs seholsem az elődjeihez képest. ez alól sztem nagyon kevés kivétel van
  • NEOreg3 #23
    egy lépésnél nem paráztam annyit mint a doom3-ban összesen:DDD
  • device #22
    Hi. En emlexem a G-nome ra, Tuti allat volt, nyomtuk is ezerrel. Igaz nem olyan sokaig mint anno akkor a quake1 et TF el. A dominionst meg mindenaron meg akartam venni de valahogy elmaradt.... az tenyleg olyan jo volt mint ahogyan trailerben "latszott"?
  • BBird #21
    Látom engedtek a hátul kötős kabátotokon... :-)
  • SirLord #20
    WÓÓRD OF WÁRKRÁÁÁÁÁÁÁFT!
    SZÍÍÍMSZ!
  • SirLord #19
    nem-nem! nem batlefiiiieeeeeeld hanem BÁTLÖFÍÍÍÍÍÍÍÍLLLLD
  • BBird #18
    Azért a Thief 3 a eléggé ütött szerintem, főleg a régi árvaházas pálya. Húúú... :-)
  • _Atti_ #17
    deus ex 1 tényleg jó volt nade onanntol kezdve nem erőltették meg magukat nagyon..
    thief3,deus 2... ne rosszak csak sehol se vannak elődjeikhez képest
  • NEOreg3 #16
  • HUmanEmber41st #15
    BBBBBBBBBAAAAAATTTTTLLLLLLEEEEEEFFFFFIIIIIIEEEELLLLLLLDDDD