Demkó Zsolt
Half-Life 2 látnivalók
Martin Korda, az angol PC Zone egyik szerkesztője abban a megtiszteltetésben részesült, hogy meghívták Seattle-be, a Valve Studios főhadiszállására. A téma persze nem is lehet más, mint a legjobban várt FPS, a Half-Life 2.
A fejlesztők egy három pályás, direkt erre az alkalomra készített verziót bocsátottak a tesztelő rendelkezésére. A játék alapörténetéről nem sokat árultak el, ami rendben is van, mert nem lenne jó lelőni a poénokat. Annyit elárultak, hogy játékstílustól függően akár kétszer olyan hosszú is lehet mint a Black Mesa beli kalandunk és 10 évvel járunk az első rész után. A változásokról nem tudunk semmit, mert épp akkor csöppenünk bele a történésekbe, az információkat az NPC-ktől lehet majd megtudni. Igen, az NPC-ktől, akiknek a kommunikációs készségéről már tavaly meggyőződhettünk.
A Mesterséges Intelligencia a hírek szerint még tovább fejlődött, ami kapcsolatban van a karakterek mozgásaival is. Reagálnak a megmozdulásainkra, összetett scriptrendszer vezérli őket. A realisztikus megjelenésről a csontváz alapra felépített izomzat, a 35 kifejezésre képes arc és az ajkak mozgása gondoskodik. Több mint 50 féle karakterrel találkozhatunk majd a játék során, lesznek barátaink akiket csapatként is irányithatunk majd.
Helyileg a kelet-európai stílusú City 17-ben és környékén fogunk mászkálni, de mint az előző részben, itt is részünk lesz egy Földön túli "élményben". Elutazunk majd egy Xen nevű helyre, de a többi legyen meglepetés. A fegyverekről nincsen túl sok információ, de a képek alapján azt már tudni, hogy lesz rakétavető, pisztoly, MP5, sörétes puska, hatlövetű, gránátok és természetesen feszítővas. Persze lesznek idegen világból is fegyverek.
A MOD-okról is volt szó. A Valve tavaly megígérte, hogy a megjelenés előtt napvilágot fog látni egy SDK (Software Development Kit - Szoftver Fejlesztői Csomag) és ez most sincsen másképp. Május-június környékén lesz egy bemutató a Hyatt Hotel-ben, ahol a fejlesztők megmutatják az érdeklődő fejlesztőknek a demókat, miket lehet kihozni a motorból. A csomag a Steam-en keresztül lesz elérhető. Gabe azt is elismerte, hogy "még dolgoznak a Team Fortress 2-n".
A minimális gépigény is kissé megemelkedett, de nem túlzottan: az igéretek szerint 1.2 Ghz-es processzorral, 256 MB RAM-mal és egy ATi 9600 pro szintű kártyával már elég jó teljesítményt lehet majd érni. Mint hallhattátok már a Valve 2 éve dolgozik a Steam-en. Gabe Newell elárulta, hogy a rendszeren keresztül 9.99 dollár havidíjért lesz játszható a Half-Life 2. Valószínűleg ez úgy fog működni, hogy csak a Steam-en keresztül lesz elindítható a játék és csak akkor indul el ha be van fizetve az összeg. A pénzünkért persze nem csak ezt az egy játékot kapjuk, hiszen erre a grafikai motorra több játékot is fog készíteni a Valve. A megjelenésről annyit, hogy a nyáron akarják befejezni a fejlesztést.
Az eddig megjelent Half-Life 2 videók
A fejlesztők egy három pályás, direkt erre az alkalomra készített verziót bocsátottak a tesztelő rendelkezésére. A játék alapörténetéről nem sokat árultak el, ami rendben is van, mert nem lenne jó lelőni a poénokat. Annyit elárultak, hogy játékstílustól függően akár kétszer olyan hosszú is lehet mint a Black Mesa beli kalandunk és 10 évvel járunk az első rész után. A változásokról nem tudunk semmit, mert épp akkor csöppenünk bele a történésekbe, az információkat az NPC-ktől lehet majd megtudni. Igen, az NPC-ktől, akiknek a kommunikációs készségéről már tavaly meggyőződhettünk.
A Mesterséges Intelligencia a hírek szerint még tovább fejlődött, ami kapcsolatban van a karakterek mozgásaival is. Reagálnak a megmozdulásainkra, összetett scriptrendszer vezérli őket. A realisztikus megjelenésről a csontváz alapra felépített izomzat, a 35 kifejezésre képes arc és az ajkak mozgása gondoskodik. Több mint 50 féle karakterrel találkozhatunk majd a játék során, lesznek barátaink akiket csapatként is irányithatunk majd.
Helyileg a kelet-európai stílusú City 17-ben és környékén fogunk mászkálni, de mint az előző részben, itt is részünk lesz egy Földön túli "élményben". Elutazunk majd egy Xen nevű helyre, de a többi legyen meglepetés. A fegyverekről nincsen túl sok információ, de a képek alapján azt már tudni, hogy lesz rakétavető, pisztoly, MP5, sörétes puska, hatlövetű, gránátok és természetesen feszítővas. Persze lesznek idegen világból is fegyverek.
A MOD-okról is volt szó. A Valve tavaly megígérte, hogy a megjelenés előtt napvilágot fog látni egy SDK (Software Development Kit - Szoftver Fejlesztői Csomag) és ez most sincsen másképp. Május-június környékén lesz egy bemutató a Hyatt Hotel-ben, ahol a fejlesztők megmutatják az érdeklődő fejlesztőknek a demókat, miket lehet kihozni a motorból. A csomag a Steam-en keresztül lesz elérhető. Gabe azt is elismerte, hogy "még dolgoznak a Team Fortress 2-n".
A minimális gépigény is kissé megemelkedett, de nem túlzottan: az igéretek szerint 1.2 Ghz-es processzorral, 256 MB RAM-mal és egy ATi 9600 pro szintű kártyával már elég jó teljesítményt lehet majd érni. Mint hallhattátok már a Valve 2 éve dolgozik a Steam-en. Gabe Newell elárulta, hogy a rendszeren keresztül 9.99 dollár havidíjért lesz játszható a Half-Life 2. Valószínűleg ez úgy fog működni, hogy csak a Steam-en keresztül lesz elindítható a játék és csak akkor indul el ha be van fizetve az összeg. A pénzünkért persze nem csak ezt az egy játékot kapjuk, hiszen erre a grafikai motorra több játékot is fog készíteni a Valve. A megjelenésről annyit, hogy a nyáron akarják befejezni a fejlesztést.
Az eddig megjelent Half-Life 2 videók