Franczy
id Software információk
Az elmúlt hetekben-hónapokban egyre több pletyka látott napvilágot az id Software közeljövőben napvilágot látó Doom III szoftvere és a Microsoft ugyancsak közeljövőben megjelenő első játékkonzolja, az Xbox kapcsolatáról.
A napokban megrendezésre került QuakeCon 2001 konferencián az ügyben talán legkompetensebb személy, maga John Carmack ejtett néhány szót az ügyről, amikor is azt mondta, hogy a Doom III lényegében minden gond és nagyobb grafikai változtatások nélkül átültethető lesz PC-ről Xboxra. Carmack ezenkívül elmondta, hogy szerinte a Sony PlayStation 2 játékkonzol nem rendelkezik akkora teljesítménnyel, hogy gond nélkül futtatni tudja a Doom vadonatúj, harmadik változatát, vagyis a PlayStation 2-re írt Doom III esetében a grafikát jelentős mértékben le kellene butítani. Carmack mindenesetre elárulta, hogy jelenleg szó sincs arról, hogy a Doom III esetleg PlayStation 2-re is megjelenne, azonban ha a jövőben mégis igény lenne a szoftver PS2-es verziójára, akkor azt minden bizonnyal nem az id Software, hanem egy külső szoftverfejlesztő cég készítené majd el.
A QuakeCon 2001 konferencián számos egyéb, az id Software-rel kapcsolatos új információ is napvilágra került. Ezek szerint az id Software a Nerve Software-rel együtt jelenleg két nagyobb projekten dolgozik. Az egyik ilyen projekt keretében a sikervárományos Return to Castle Wolfenstein névre hallgató játékprogram multiplayer részét fejlesztik, a másik projekt pedig egyelőre még teljesen névtelen, és jelenleg csak annyit lehet tudni róla, hogy egy vadonatúj többjátékos co-op játék lesz, melyben számos, az id Software által fejlesztett új technológia kerül majd alkalmazásra.
Ugyancsak a QuakeCon 2001-en derült ki, hogy a Raven és az id Software fejlesztői gőzerővel dolgoznak a Quake 4 kifejlesztésén, mely történetét tekintve visszatér majd a Quake 2-höz. A fejlesztők elmondták, hogy a Quake 4-ben a legfrissebb id Software fejlesztések kapnak majd helyet, vagyis az új játék lelkét a Doom III engine jelenti majd. A Quake 4-et, a fentebb említett egyelőre még névtelen multiplayer játékot és a Doom Game Boy Advance-ra fejlesztett változatát az Activision jelenteti majd meg.
John Carmack a QuakeCon 2001 konferencián egyébként bemutatott egy újabb Doom III demót is, mely a konferencia résztvevői szerint rendkívül meggyőző volt. Carmack az új szoftver hardverigényéről azt mondta, hogy a Doom III egy GeForce3-as grafikuskártya segítségével még az összes vizuális effektus mellett is legalább 30 képkocka/másodperces teljesítményre lesz képes, de természetesen a jövőben napvilágot látó hardvereken további gyorsulás várható majd.
A napokban megrendezésre került QuakeCon 2001 konferencián az ügyben talán legkompetensebb személy, maga John Carmack ejtett néhány szót az ügyről, amikor is azt mondta, hogy a Doom III lényegében minden gond és nagyobb grafikai változtatások nélkül átültethető lesz PC-ről Xboxra. Carmack ezenkívül elmondta, hogy szerinte a Sony PlayStation 2 játékkonzol nem rendelkezik akkora teljesítménnyel, hogy gond nélkül futtatni tudja a Doom vadonatúj, harmadik változatát, vagyis a PlayStation 2-re írt Doom III esetében a grafikát jelentős mértékben le kellene butítani. Carmack mindenesetre elárulta, hogy jelenleg szó sincs arról, hogy a Doom III esetleg PlayStation 2-re is megjelenne, azonban ha a jövőben mégis igény lenne a szoftver PS2-es verziójára, akkor azt minden bizonnyal nem az id Software, hanem egy külső szoftverfejlesztő cég készítené majd el.
A QuakeCon 2001 konferencián számos egyéb, az id Software-rel kapcsolatos új információ is napvilágra került. Ezek szerint az id Software a Nerve Software-rel együtt jelenleg két nagyobb projekten dolgozik. Az egyik ilyen projekt keretében a sikervárományos Return to Castle Wolfenstein névre hallgató játékprogram multiplayer részét fejlesztik, a másik projekt pedig egyelőre még teljesen névtelen, és jelenleg csak annyit lehet tudni róla, hogy egy vadonatúj többjátékos co-op játék lesz, melyben számos, az id Software által fejlesztett új technológia kerül majd alkalmazásra.
Ugyancsak a QuakeCon 2001-en derült ki, hogy a Raven és az id Software fejlesztői gőzerővel dolgoznak a Quake 4 kifejlesztésén, mely történetét tekintve visszatér majd a Quake 2-höz. A fejlesztők elmondták, hogy a Quake 4-ben a legfrissebb id Software fejlesztések kapnak majd helyet, vagyis az új játék lelkét a Doom III engine jelenti majd. A Quake 4-et, a fentebb említett egyelőre még névtelen multiplayer játékot és a Doom Game Boy Advance-ra fejlesztett változatát az Activision jelenteti majd meg.
John Carmack a QuakeCon 2001 konferencián egyébként bemutatott egy újabb Doom III demót is, mely a konferencia résztvevői szerint rendkívül meggyőző volt. Carmack az új szoftver hardverigényéről azt mondta, hogy a Doom III egy GeForce3-as grafikuskártya segítségével még az összes vizuális effektus mellett is legalább 30 képkocka/másodperces teljesítményre lesz képes, de természetesen a jövőben napvilágot látó hardvereken további gyorsulás várható majd.