Ötvös Tibor
Negatív visszajelzéseket kap az új Doom
A jelek szerint a rajongói elvárások és az id Software elképzelései nem találkoztak az új Doom rész kapcsán.
Múlt héten indult el a Doom nyílt béta-tesztelése, mely azonban csak a multis játékmódokat mutatja meg a rajongóknak, de azokat is csak korlátozottan természetesen. Az első reakciók, rajongói visszajelzések azonban feltehetően nem olyanok, mint amilyenekre a fejlesztők és a kiadó vártak. Jelen pillanatban ugyanis a Steam oldalán megjelent visszajelzések, értékelések kétharmada negatív. Számokkal kifejezve ez annyit jelent, hogy a 13 ezer értékelésből 8 ezer negatív és csak a maradék 5 ezer pozitív.
A legtöbb lehúzó kritika alapján az új Doom cseppet sem hasonlít a klasszikus részekre, pedig az ígéret még így szólt a bejelentéskor. A fegyverek nem elég erősek, a futás nem elég gyors és minden túl lassúnak tűnik. A kifogások alapján még a rakétavetőt is csak kritika érte, mely nem elég erős és hatékony. A legértékesebbnek tartott értékelés alapján az "új Doom olyan, mintha Master Chief felpattanna egy bevásárlókocsira kezében egy locsolócsővel".
A visszajelzéseket elolvasva az derült ki - számomra legalábbis -, hogy az új Doom nem nyúl vissza a kultikus első vagy második részhez, csak részben és aki már korábban is játszott a részekkel vagy ismeri azokat, az csalódni fog. Aki viszont új beszállóként lép be a Doom univerzumába, az kimondottan kellemesen szórakozhat, hiszen azért olvasni valóban pozitív, a multis móka előnyeit kiemelő írásokat is. És persze azt sem szabad elfelejteni, hogy a játékosok képesek csak úgy lehúzni egy friss blockbustert (a Call of Duty aktuális részei folyamatosan így járnak) - úgy is, hogy egy percet sem játszottak vele.
Mi mindenesetre csak annyit várunk el a Doom friss részétől, hogy kikapcsoljon, elszórakoztasson és ne érezzük azt, hogy nem érte meg az árát. Bízunk a Bethesda profizmusában, ugyanakkor tartunk kicsit a Rage után az id Software fejlesztőitől. A Doom május 13-án jelenik meg.