SG.hu
Jövő áprilisban leállnak a Wii U és a 3DS szerverek, több száz játék használhatatlanná válik
Hat hónapon belül leállnak a Wii U és 3DS online szerverek, de az online játékosbázis már most is fogyatkozik a Nintendo öregedő hardverein. A szoftverboltok bezárásával több száz egyedi játék veszélybe kerülhet.
Nemsokára véget ér az öregedő Wii U és Nintendo 3DS platformok online hálózati támogatása. A Nintendo most bejelentette, hogy "az online játék és más, online kommunikációt használó funkciók" ezeken a konzolokon "2024. április elején" megszűnnek, alig több mint egy évvel azután, hogy a Nintendo mindkét platformon leállította a letölthető játékok vásárlását. A Nintendo "egy későbbi időpontban" fogja bejelenteni a konkrét befejezési dátumot és időpontot, de azt is megemlíti, hogy a szolgáltatások "a tervezettnél korábban" is megszűnhetnek: "Felhívjuk a figyelmet arra, hogy ha olyan esemény történik, amely megnehezíti a Nintendo 3DS és Wii U szoftverek online szolgáltatásainak folytatását, előfordulhat, hogy a tervezettnél korábban le kell állítanunk a szolgáltatásokat."
Egy rövid GYIK-ben a Nintendo tisztázta, hogy a játékosok "a belátható jövőben" továbbra is képesek lesznek a megvásárolt szoftverek és a játékok frissítéseinek letöltésére. A játékosok a tervezett leállítás után is képesek lesznek a Pokémon Bank rendszer segítségével Pokémonokat átvinni a 3DS-ről, és a 3DS egyedi Street Pass rendszerét használó szoftverek is működni fognak, mivel ez a rendszer központi szerver nélkül működik, vezeték nélküli kommunikációt használva. Bár még mindig vannak, akik interneten játszanak ezen már-már klasszikus Nintendo hardveren, a játékosok száma manapság már csak maroknyi. A Nintendo már 2021-ben - jóval a Switch megjelenése után - leállította az eredeti Super Mario Maker szintfeltöltési funkcióit. A Mario Kart 8 és a Splatoon Wii U verziója márciusban szintén offline állapotba került "kiterjesztett karbantartás" miatt, hogy kijavítsanak egy biztonsági rést. Ezek a játékok augusztus elejéig offline is maradtak.
A Nintendo közelgő szerverleállítása majdnem pontosan egy évtizeddel azután következik be, hogy a Nintendo az eredeti Wii és a Nintendo DS esetében is leállított mindent. Ettől függetlenül egyesek saját privát szervereik visszafejtésével próbálkoztak az online játékmenet lehetővé tételével. Például a Pretendo egy aktív nyílt forráskódú projekt, amely a 3DS és a Wii U esetében lemásolta a Nintendo által jövőre megszüntetni tervezett szerverfunkciók egy részét. Az év elején a Nintendo Japánban végleg leállította a rendszerre vonatkozó javítási kérelmek elfogadását, évekkel azután, hogy Észak-Amerikában ugyanezt tette. Eközben a jelentések szerint a Nintendo felpörgeti a jövő évi Switch utód kiadásának terveit.
Nemsokára véget ér az öregedő Wii U és Nintendo 3DS platformok online hálózati támogatása. A Nintendo most bejelentette, hogy "az online játék és más, online kommunikációt használó funkciók" ezeken a konzolokon "2024. április elején" megszűnnek, alig több mint egy évvel azután, hogy a Nintendo mindkét platformon leállította a letölthető játékok vásárlását. A Nintendo "egy későbbi időpontban" fogja bejelenteni a konkrét befejezési dátumot és időpontot, de azt is megemlíti, hogy a szolgáltatások "a tervezettnél korábban" is megszűnhetnek: "Felhívjuk a figyelmet arra, hogy ha olyan esemény történik, amely megnehezíti a Nintendo 3DS és Wii U szoftverek online szolgáltatásainak folytatását, előfordulhat, hogy a tervezettnél korábban le kell állítanunk a szolgáltatásokat."
Egy rövid GYIK-ben a Nintendo tisztázta, hogy a játékosok "a belátható jövőben" továbbra is képesek lesznek a megvásárolt szoftverek és a játékok frissítéseinek letöltésére. A játékosok a tervezett leállítás után is képesek lesznek a Pokémon Bank rendszer segítségével Pokémonokat átvinni a 3DS-ről, és a 3DS egyedi Street Pass rendszerét használó szoftverek is működni fognak, mivel ez a rendszer központi szerver nélkül működik, vezeték nélküli kommunikációt használva. Bár még mindig vannak, akik interneten játszanak ezen már-már klasszikus Nintendo hardveren, a játékosok száma manapság már csak maroknyi. A Nintendo már 2021-ben - jóval a Switch megjelenése után - leállította az eredeti Super Mario Maker szintfeltöltési funkcióit. A Mario Kart 8 és a Splatoon Wii U verziója márciusban szintén offline állapotba került "kiterjesztett karbantartás" miatt, hogy kijavítsanak egy biztonsági rést. Ezek a játékok augusztus elejéig offline is maradtak.
A Nintendo közelgő szerverleállítása majdnem pontosan egy évtizeddel azután következik be, hogy a Nintendo az eredeti Wii és a Nintendo DS esetében is leállított mindent. Ettől függetlenül egyesek saját privát szervereik visszafejtésével próbálkoztak az online játékmenet lehetővé tételével. Például a Pretendo egy aktív nyílt forráskódú projekt, amely a 3DS és a Wii U esetében lemásolta a Nintendo által jövőre megszüntetni tervezett szerverfunkciók egy részét. Az év elején a Nintendo Japánban végleg leállította a rendszerre vonatkozó javítási kérelmek elfogadását, évekkel azután, hogy Észak-Amerikában ugyanezt tette. Eközben a jelentések szerint a Nintendo felpörgeti a jövő évi Switch utód kiadásának terveit.