Gyurkity Péter
Csúszik a Cyberpunk 2077 javítása
A fejlesztő elleni kibertámadást hozzák fel elsődleges indokként.
A játék rajongói nagy várakozással néztek a következő jelentős frissítés elébe, ez azonban a most közzétett bejelentés szerint csúszni fog. A cég az ellenük végrehajtott támadást okolja a késeledelemért, azt is el kell azonban ismerniük, hogy ez nem az egyetlen indok.
A tavalyi év során a hivatalos megjelenés csúszásáról, majd pedig a kirobbanó sikerről írtunk, amelyet némileg beárnyékolt a játékban megjelenő hibák, valamint a teljesítménnyel kapcsolatos gondok hosszú listája. A lengyel illetőségű fejlesztő, a CD Projekt Red (CDPR), januárban már orvosolta a problémák egy részét, az igazán jelentős javulást azonban a következő, 1.2-es frissítéstől várták, amelyet eleinte februárra ígértek. Most egy rövid bejegyzésből kiderült, hogy márciusra csúszik át a patch megjelenése, amelyet két fő indokkal magyaráznak. Ezek egyike a frissítés összetett jellege, ez ugyanis minden korábbi hasonló csomagnál nagyobb és bonyolultabb, a másik ok viszont a stúdió ellen intézett kibertámadás, amely komoly mértékben befolyásolja a házon belül zajló munkálatokat.
A Twitter oldalán közzétett bejegyzésben megemlítik, hogy a támadás érintette az alapvető infrastruktúrát, ez már önmagában is komoly csúszást okozott, viszont azt is elismerték, hogy a munka jelentős része még hátravan, miközben az elkövetőkkel kapcsolatban is további hírek láttak napvilágot. Egyes források szerint a támadás során megszerzett forráskódot aukció keretében kínálták, az induló ár mindössze 1 ezer dollár volt, ez pedig nemcsak a Cyberpunk 2077, hanem a Witcher 3 és a Gwent játékot is érintette – a végleges ár 1 és 7 millió dollár között lehetett. A fejlesztő akkor kiemelte, hogy a felhasználók személyes adatait nem tulajdonították el, viszont a forráskód állítólagos eladása (amelyre a későbbi beszámolók szerint valóban sor került) hátráltatta a munkálatokat.
Az 1.2-es verziószámmal ellátott frissítést, annak megjelenését most március második felére vetítik előre.
A játék rajongói nagy várakozással néztek a következő jelentős frissítés elébe, ez azonban a most közzétett bejelentés szerint csúszni fog. A cég az ellenük végrehajtott támadást okolja a késeledelemért, azt is el kell azonban ismerniük, hogy ez nem az egyetlen indok.
A tavalyi év során a hivatalos megjelenés csúszásáról, majd pedig a kirobbanó sikerről írtunk, amelyet némileg beárnyékolt a játékban megjelenő hibák, valamint a teljesítménnyel kapcsolatos gondok hosszú listája. A lengyel illetőségű fejlesztő, a CD Projekt Red (CDPR), januárban már orvosolta a problémák egy részét, az igazán jelentős javulást azonban a következő, 1.2-es frissítéstől várták, amelyet eleinte februárra ígértek. Most egy rövid bejegyzésből kiderült, hogy márciusra csúszik át a patch megjelenése, amelyet két fő indokkal magyaráznak. Ezek egyike a frissítés összetett jellege, ez ugyanis minden korábbi hasonló csomagnál nagyobb és bonyolultabb, a másik ok viszont a stúdió ellen intézett kibertámadás, amely komoly mértékben befolyásolja a házon belül zajló munkálatokat.
A Twitter oldalán közzétett bejegyzésben megemlítik, hogy a támadás érintette az alapvető infrastruktúrát, ez már önmagában is komoly csúszást okozott, viszont azt is elismerték, hogy a munka jelentős része még hátravan, miközben az elkövetőkkel kapcsolatban is további hírek láttak napvilágot. Egyes források szerint a támadás során megszerzett forráskódot aukció keretében kínálták, az induló ár mindössze 1 ezer dollár volt, ez pedig nemcsak a Cyberpunk 2077, hanem a Witcher 3 és a Gwent játékot is érintette – a végleges ár 1 és 7 millió dollár között lehetett. A fejlesztő akkor kiemelte, hogy a felhasználók személyes adatait nem tulajdonították el, viszont a forráskód állítólagos eladása (amelyre a későbbi beszámolók szerint valóban sor került) hátráltatta a munkálatokat.
Az 1.2-es verziószámmal ellátott frissítést, annak megjelenését most március második felére vetítik előre.