Gyurkity Péter
Cyberpunk 2077: ki viselje a kudarcos indulásért a felelősséget?
A nagy várakozással várt játék csalódást okozott, a visszavásárlás viszont nem mindig lehetséges.
Hatalmas várakozás előzte meg a varsói székhelyű CD Projekt eddigi legnagyobb vállalkozását, annak gyümölcsének megjelenését, a Cyberpunk 2077 viszont gyorsan csalódást okozott, a játék ugyanis komoly hibákkal és hiányosságokkal jelent meg a piacon. Az illetékesek felajánlották a visszatérítés lehetőségét, ez azonban nem feltétlenül elérhető minden platformon.
A fejlesztők gyors javításokat ígértek, annál is inkább, mert a korábbi előrejelzések szerint csak az első hónap folyamán 18-25 millió darabot tudnának eladni a játékból. Ehhez persze szükség lesz a játékosok lecsillapítására, ám nyilván nem mindenki hajlandó várni az optimalizáció és a megfelelő futás elérhetővé tételére, így a visszatérítés jelenik meg komoly alternatívaként, amely sokak számára vonzó ajánlat lehet. A részletes magyarázat szerint a digitális úton beszerzett konzolos példányok esetében a Microsoft, illetve a Sony saját rendszerére kell támaszkodnunk, ám amíg az Xbox-platformon továbbra is 14 nap áll rendelkezésünkre az opció igénybevételére, addig a Sony az első beszámolók szerint nem mindig hajlandó erre, inkább arra kérik a felhasználókat, hogy várják meg a jelenleg is érkezőben lévő javításokat.
A japán gyártó mintha a felelősséget szeretné elhárítani magáról, amiben annyi logika van, hogy valóban nem ők tehetnek a hibákról, bár ehhez érdemes hozzátenni, hogy saját szabályzatuk szerint a visszatérítés lehetősége egyaránt vonatkozik a játékokra, valamint azok kiegészítőire. A helyzet némileg bonyolult, ugyanis sokan ugyanilyen zavaró hibaként értelmezik a közlekedési dugókat, valamint a hirtelen eltűnő autókat is, viszont könnyen lehet, hogy jelen pillanatban így működik a forgalom szabályozása, valamint a hatalmas dugók kezelése (vagyis számos autó egyszerűen köddé válik, amint elfordulunk tőlük, megelőzve a még nagyobb méretű dugókat). A PC esetében általában sokkal jobb állapotokat találunk, viszont az AMD Ryzen chipeknél is javításra van szükség, mivel a játék nem használja ki azok teljes erejét.
A lengyel fejlesztő a bocsánatkérés mellett a további javítások gyors megjelenését ígéri, ez viszont valószínűleg nem fogja helyreállítani a megrendült bizalmat.
Hatalmas várakozás előzte meg a varsói székhelyű CD Projekt eddigi legnagyobb vállalkozását, annak gyümölcsének megjelenését, a Cyberpunk 2077 viszont gyorsan csalódást okozott, a játék ugyanis komoly hibákkal és hiányosságokkal jelent meg a piacon. Az illetékesek felajánlották a visszatérítés lehetőségét, ez azonban nem feltétlenül elérhető minden platformon.
A fejlesztők gyors javításokat ígértek, annál is inkább, mert a korábbi előrejelzések szerint csak az első hónap folyamán 18-25 millió darabot tudnának eladni a játékból. Ehhez persze szükség lesz a játékosok lecsillapítására, ám nyilván nem mindenki hajlandó várni az optimalizáció és a megfelelő futás elérhetővé tételére, így a visszatérítés jelenik meg komoly alternatívaként, amely sokak számára vonzó ajánlat lehet. A részletes magyarázat szerint a digitális úton beszerzett konzolos példányok esetében a Microsoft, illetve a Sony saját rendszerére kell támaszkodnunk, ám amíg az Xbox-platformon továbbra is 14 nap áll rendelkezésünkre az opció igénybevételére, addig a Sony az első beszámolók szerint nem mindig hajlandó erre, inkább arra kérik a felhasználókat, hogy várják meg a jelenleg is érkezőben lévő javításokat.
A japán gyártó mintha a felelősséget szeretné elhárítani magáról, amiben annyi logika van, hogy valóban nem ők tehetnek a hibákról, bár ehhez érdemes hozzátenni, hogy saját szabályzatuk szerint a visszatérítés lehetősége egyaránt vonatkozik a játékokra, valamint azok kiegészítőire. A helyzet némileg bonyolult, ugyanis sokan ugyanilyen zavaró hibaként értelmezik a közlekedési dugókat, valamint a hirtelen eltűnő autókat is, viszont könnyen lehet, hogy jelen pillanatban így működik a forgalom szabályozása, valamint a hatalmas dugók kezelése (vagyis számos autó egyszerűen köddé válik, amint elfordulunk tőlük, megelőzve a még nagyobb méretű dugókat). A PC esetében általában sokkal jobb állapotokat találunk, viszont az AMD Ryzen chipeknél is javításra van szükség, mivel a játék nem használja ki azok teljes erejét.
A lengyel fejlesztő a bocsánatkérés mellett a további javítások gyors megjelenését ígéri, ez viszont valószínűleg nem fogja helyreállítani a megrendült bizalmat.