Gyurkity Péter
Külsős partner is felelős a Cyberpunk 2077 rajtjáért
Egy megbízhatónak tűnő forrás részletes anyagot osztott meg a fejlesztési folyamatról.
A CD Projekt Red által piacra dobott Cyberpunk 2077 igencsak rossz rajtot vett, annak idején mi is beszámoltunk az ezzel kapcsolatos fejleményekről, a meglévő hibák nagy számáról. Legutóbb a játékhoz kapcsolódó tv-sorozat várható bemutatkozásáról írtunk, most azonban egy kiszivárogtató világított rá a fejlesztési folyamat bizonyos részleteire, amely a felelősség megoszlását mutatja.
A napokban egy hosszabb videóban beszéltek az Upper Echelon Gamers tagjai a játék fejlesztéséről, illetve a minőségbiztosítási munkálatokról. Állításuk szerint egy megbízhatónak tűnő kiszivárogtató osztott meg velük egy részletes, egészen pontosan 72 oldalas anyagot, amelyet eredetileg házon belüli használatra szántak. Ebben a külsős partnerként tevékenykedő Quantic Labs felelősségét ecsetelik, a 2006-ban alapított romániai cég ugyanis a jelek szerint hazudott a rendelkezésre álló munkatársak számáról és tapasztalatáról, így a minőségbiztosítás nem volt megfelelő szinten, bár ez még nem zárja ki a fejlesztők oldalán elkövetett komoly hibákat.
Az anyagban számos példát felsorolnak, ezek közül kiemelkedik az állítás, miszerint a Quantic eltúlozta a meglévő munkatársak számát, mégpedig annak érdekében, hogy megtartsák a szerződést. A valóságban jóval kevesebb, és szerény tapasztalattal rendelkező kolléga dolgozott a projekten, amelynek vezetője is mindössze 1 éves múltra tekinthetett vissza. Később ugyan további munkatársakat vettek fel, ők viszont alig néhány hetes képzésben részesültek, ráadásul a tréning elvette az időt a tulajdonképpeni munkától, hiszen a régebbi QA-alkalmazottak ezzel voltak elfoglalva. Legalább ilyen fontos, hogy hibakvótának kellett megfelelni, vagyis minden nap egy adott számú hibát kellett lejelenteni, ez viszont oda vezetett, hogy egészen apró problémák sokaságáról adtak hírt, miközben a komolyabb gondok átcsúsztak a szűrőn.
A fenti állítások mellett sem feledkezhetünk meg a fejlesztők felelősségéről, hiszen bár a CD Projekt nagyon elégedetlen volt a munkálatokkal, ezek eredményéért végső sorban ők feleltek.
A CD Projekt Red által piacra dobott Cyberpunk 2077 igencsak rossz rajtot vett, annak idején mi is beszámoltunk az ezzel kapcsolatos fejleményekről, a meglévő hibák nagy számáról. Legutóbb a játékhoz kapcsolódó tv-sorozat várható bemutatkozásáról írtunk, most azonban egy kiszivárogtató világított rá a fejlesztési folyamat bizonyos részleteire, amely a felelősség megoszlását mutatja.
A napokban egy hosszabb videóban beszéltek az Upper Echelon Gamers tagjai a játék fejlesztéséről, illetve a minőségbiztosítási munkálatokról. Állításuk szerint egy megbízhatónak tűnő kiszivárogtató osztott meg velük egy részletes, egészen pontosan 72 oldalas anyagot, amelyet eredetileg házon belüli használatra szántak. Ebben a külsős partnerként tevékenykedő Quantic Labs felelősségét ecsetelik, a 2006-ban alapított romániai cég ugyanis a jelek szerint hazudott a rendelkezésre álló munkatársak számáról és tapasztalatáról, így a minőségbiztosítás nem volt megfelelő szinten, bár ez még nem zárja ki a fejlesztők oldalán elkövetett komoly hibákat.
Az anyagban számos példát felsorolnak, ezek közül kiemelkedik az állítás, miszerint a Quantic eltúlozta a meglévő munkatársak számát, mégpedig annak érdekében, hogy megtartsák a szerződést. A valóságban jóval kevesebb, és szerény tapasztalattal rendelkező kolléga dolgozott a projekten, amelynek vezetője is mindössze 1 éves múltra tekinthetett vissza. Később ugyan további munkatársakat vettek fel, ők viszont alig néhány hetes képzésben részesültek, ráadásul a tréning elvette az időt a tulajdonképpeni munkától, hiszen a régebbi QA-alkalmazottak ezzel voltak elfoglalva. Legalább ilyen fontos, hogy hibakvótának kellett megfelelni, vagyis minden nap egy adott számú hibát kellett lejelenteni, ez viszont oda vezetett, hogy egészen apró problémák sokaságáról adtak hírt, miközben a komolyabb gondok átcsúsztak a szűrőn.
A fenti állítások mellett sem feledkezhetünk meg a fejlesztők felelősségéről, hiszen bár a CD Projekt nagyon elégedetlen volt a munkálatokkal, ezek eredményéért végső sorban ők feleltek.