SG.hu
Idén karácsonykor jön a háromszor gyorsabb PS5 Pro
A Sony belső stúdiói állítólag már hónapok óta tesztelik a PS5 Pro fejlesztői csomagjait.
A Sony a hírek szerint egy PlayStation 5 Pro modellen dolgozik, amely egy sokkal erősebb GPU-t tartalmazhat, és akár háromszor gyorsabb lehet a meglévő PS5 modelleknél. A "Moore's Law is Dead" nevű YouTuber azt állítja, hogy hozzáférhetett a Trinity kódnéven futó PS5 Pro technikai áttekintő dokumentumaihoz, és most az Insider Gaming munkatársa, Tom Henderson arról számolt be, hogy a kiszivárgott specifikációk pontosak, és a konzol megjelenése a 2024-es ünnepi időszakban várható.
A technikai dokumentumban szereplő képernyőfotókon 67 teraflopos 16 bites lebegőpontos számítások szerepelnek, ami körülbelül 33,5 teraflopos egypontos számítást jelent - ez 45 százalékos teljesítménynövekedést jelent rendereléseknél a PS5-höz képest. A meglévő PS5 egy 10,28 teraflopos konzol, így ennek megháromszorozása már önmagában a GPU oldalán is jelentős teljesítménynövekedést jelentene. A PS5 Pro akár háromszor nagyobb ray tracing teljesítményt is nyújthat ("egyes esetekben négyszereset") - írja Henderson.
A dokumentumok állítólag a Sony saját fejlesztői portáljára kerültek fel, és említést tesznek a PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) technológiáról is. Ez a pletykák szerint gépi tanulást használ a kép felskálázásához, ami hasonló az Nvidia DLSS-éhez vagy az AMD FSR-éhez. Ez a jövőbeni verziókban akár 8K felbontásra történő felskálázást is tartalmazhat, és segíthet javítani a ray tracing teljesítményét a PS5 Pro hardverén.
Henderson beszámolója szerint a Sony saját stúdiói már szeptember óta tesztelik a PS5 Pro devkitjeit, külső felek pedig januárban kaptak hozzáférést az anyagokhoz. Henderson tavaly már beszámolt arról, hogy tervben van egy PS5 Pro, amelynek megjelenési dátuma 2024 novembere lesz.
A Sony a hírek szerint egy PlayStation 5 Pro modellen dolgozik, amely egy sokkal erősebb GPU-t tartalmazhat, és akár háromszor gyorsabb lehet a meglévő PS5 modelleknél. A "Moore's Law is Dead" nevű YouTuber azt állítja, hogy hozzáférhetett a Trinity kódnéven futó PS5 Pro technikai áttekintő dokumentumaihoz, és most az Insider Gaming munkatársa, Tom Henderson arról számolt be, hogy a kiszivárgott specifikációk pontosak, és a konzol megjelenése a 2024-es ünnepi időszakban várható.
A technikai dokumentumban szereplő képernyőfotókon 67 teraflopos 16 bites lebegőpontos számítások szerepelnek, ami körülbelül 33,5 teraflopos egypontos számítást jelent - ez 45 százalékos teljesítménynövekedést jelent rendereléseknél a PS5-höz képest. A meglévő PS5 egy 10,28 teraflopos konzol, így ennek megháromszorozása már önmagában a GPU oldalán is jelentős teljesítménynövekedést jelentene. A PS5 Pro akár háromszor nagyobb ray tracing teljesítményt is nyújthat ("egyes esetekben négyszereset") - írja Henderson.
A dokumentumok állítólag a Sony saját fejlesztői portáljára kerültek fel, és említést tesznek a PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) technológiáról is. Ez a pletykák szerint gépi tanulást használ a kép felskálázásához, ami hasonló az Nvidia DLSS-éhez vagy az AMD FSR-éhez. Ez a jövőbeni verziókban akár 8K felbontásra történő felskálázást is tartalmazhat, és segíthet javítani a ray tracing teljesítményét a PS5 Pro hardverén.
Henderson beszámolója szerint a Sony saját stúdiói már szeptember óta tesztelik a PS5 Pro devkitjeit, külső felek pedig januárban kaptak hozzáférést az anyagokhoz. Henderson tavaly már beszámolt arról, hogy tervben van egy PS5 Pro, amelynek megjelenési dátuma 2024 novembere lesz.