SG.hu

Idén karácsonykor jön a háromszor gyorsabb PS5 Pro

A Sony belső stúdiói állítólag már hónapok óta tesztelik a PS5 Pro fejlesztői csomagjait.

A Sony a hírek szerint egy PlayStation 5 Pro modellen dolgozik, amely egy sokkal erősebb GPU-t tartalmazhat, és akár háromszor gyorsabb lehet a meglévő PS5 modelleknél. A "Moore's Law is Dead" nevű YouTuber azt állítja, hogy hozzáférhetett a Trinity kódnéven futó PS5 Pro technikai áttekintő dokumentumaihoz, és most az Insider Gaming munkatársa, Tom Henderson arról számolt be, hogy a kiszivárgott specifikációk pontosak, és a konzol megjelenése a 2024-es ünnepi időszakban várható.

A technikai dokumentumban szereplő képernyőfotókon 67 teraflopos 16 bites lebegőpontos számítások szerepelnek, ami körülbelül 33,5 teraflopos egypontos számítást jelent - ez 45 százalékos teljesítménynövekedést jelent rendereléseknél a PS5-höz képest. A meglévő PS5 egy 10,28 teraflopos konzol, így ennek megháromszorozása már önmagában a GPU oldalán is jelentős teljesítménynövekedést jelentene. A PS5 Pro akár háromszor nagyobb ray tracing teljesítményt is nyújthat ("egyes esetekben négyszereset") - írja Henderson.

A dokumentumok állítólag a Sony saját fejlesztői portáljára kerültek fel, és említést tesznek a PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) technológiáról is. Ez a pletykák szerint gépi tanulást használ a kép felskálázásához, ami hasonló az Nvidia DLSS-éhez vagy az AMD FSR-éhez. Ez a jövőbeni verziókban akár 8K felbontásra történő felskálázást is tartalmazhat, és segíthet javítani a ray tracing teljesítményét a PS5 Pro hardverén.


Henderson beszámolója szerint a Sony saját stúdiói már szeptember óta tesztelik a PS5 Pro devkitjeit, külső felek pedig januárban kaptak hozzáférést az anyagokhoz. Henderson tavaly már beszámolt arról, hogy tervben van egy PS5 Pro, amelynek megjelenési dátuma 2024 novembere lesz.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Kotomicuki #4
    Nem értelek.
    Vannak akik kitudják használni azt a kevés többletet - pl. 30 helyett 60 fps (fullHD-ban), vagy mosott 2k helyett homályos 4k - , amit a PS5 ad a PS4-hez képest és vannak, akik nem.
    Mindettől függetlenül a PS5 nem alkalmas a 4k/60fps-re, mert ehhez gyenge és ezt - talán - orvosolja majd a PS5Pro. Amin szintén megjelenhetnek PS3-ra hajazó látványvilágú játékok, mert ez nincs tiltva.
    Az, hogy a (körbeérő) kapzsiság miatt haldoklik a(z AAA) játékkiadás (is), az egy másik témakör.
  • Danecay #3
    "Egyébként nagyjából ez lenne az a teljesítmény, amit a PS5-nek a megjelenésekor kellett volna hoznia: 4k felbontás, stabil 60 fps mellett."

    Így sem használja ki semmi. Gyakorlatilag alig szebbek a játékok a PS4-hez mérten, sőt vannak, amik még azt a szintet sem érik el minden területen, úgy hogy PS5 exkluzív cím. Pl:


    Persze lehet Zolyt szeretni, meg nem szeretni, de azért szeme csak van és látott már vele e4gy pár játékot, és konkrétan a tárgyalt dolgot is felhozza a kritikájában.
  • Kotomicuki #2
    Remélem, hogy a felújításokat erre a verzióra is minél előbb lehozzák - kinek kellenek újabb játékok, amiért konzolt vennének... (talán már mindenki kezdi a bőrén is érezni a kumulálódó (és egyre pénzéhesebb) iparág hátrányait: alig vannak "külsősök", akik labdába is tudnának rúgni az egyre "lassuló belsősök" mellett)

    Egyébként nagyjából ez lenne az a teljesítmény, amit a PS5-nek a megjelenésekor kellett volna hoznia: 4k felbontás, stabil 60 fps mellett.
  • NEXUS6 #1
    Extra RT képesség mit is jelent?
    Azok a játékok, amelyek használják egyáltalán, egy patch után bekapcsolhatóan, vagy automatikusan szebbek lesznek. A CPU képesség azonban csak pár 10%-ban lesz magasabb a PS5-höz képest, vagyis azok a játékok, amelyek nem használják az RT-t gyak minimális gyorsulást/előnyt lesznek képesek realizálni.

    Tartok tőle, hogy ua. de talán még kevesebb előnyt látunk majd, mint a PS4 vs Ps4/pro esetében.