Gyurkity Péter
Linuxos emulátor futtatja a PS4-játékokat
A fejlesztők komoly előrelépésről számoltak be, bár a kép még nagyon vegyes.
A Sony kapcsán nem is olyan rég számoltunk be arról, hogy a friss generáció már 10 millió példánynál tart, eközben azonban a PS4 is komoly szereplőnek számít, hiszen az új példányok terjeszkedése még éveket vesz majd igénybe. Ez utóbbi esetében az emuláció is egyre nagyobb hangsúlyt kap, a jelek szerint pedig most közelebb kerültünk a megvalósításhoz.
A hónap első felében bukkant fel egy érdekes bejegyzés, amelyben a Spine néven futó emulátor egy új verziójára hívták fel a figyelmet, az egyik felhasználó értesülésének köszönhetően. Eszerint a kizárólag Linux alatt elérhető szoftver már jóval több játék futtatását teszi lehetővé, bár ezek többnyire az egyszerűbb, 2D-fejlesztések köréből kerülnek ki, vagyis arról továbbra sem beszélhetünk, hogy abszolút csúcskategóriás, 3D-címeket próbálhatunk ki az asztali PC-ken. Mi több, időközben a kompatibilis játékok szinte kivétel nélkül megkapták már PC-s portjukat, tehát a fejlesztőknek annyit sikerült elérniük, hogy több kisebb alkotással szórakozhatunk Linux alatt, a problémamentes futtatásra pedig továbbra sem vállalnak garanciát.
Példaként említik a Sonic Mania nevű játékot, amely különösebb gond nélkül elindítható, bár a színpaletta még messze van az eredetitől. Mégis, az új verzió valóban jelentős előrelépést jelent, hiszen a meglévő versenyzők közül ez az egyetlen, amely ilyen közel jutott a végső célhoz. Jelentős korlátozó tényező a Linux kizárólagos támogatása, a grafikus környezet (GUI) teljes hiánya, valamint a megmaradt hibák és hiányosságok nagy száma, de arról sem feledkezhetünk meg, hogy a firmware-t és az adott játékot nekünk kell beszereznünk, amit a legtöbb esetben csak egy PS4 moddolásával érhetünk el, ez pedig nyilván szintén nem mindenki számára járható út.
A munka mindenesetre folytatódik, ennek később a korosodó játékok megőrzésében is szerepe lehet, hiszen sikerülhet megakadályozni az egyes konzolos címek teljes elfeledését.
A Sony kapcsán nem is olyan rég számoltunk be arról, hogy a friss generáció már 10 millió példánynál tart, eközben azonban a PS4 is komoly szereplőnek számít, hiszen az új példányok terjeszkedése még éveket vesz majd igénybe. Ez utóbbi esetében az emuláció is egyre nagyobb hangsúlyt kap, a jelek szerint pedig most közelebb kerültünk a megvalósításhoz.
A hónap első felében bukkant fel egy érdekes bejegyzés, amelyben a Spine néven futó emulátor egy új verziójára hívták fel a figyelmet, az egyik felhasználó értesülésének köszönhetően. Eszerint a kizárólag Linux alatt elérhető szoftver már jóval több játék futtatását teszi lehetővé, bár ezek többnyire az egyszerűbb, 2D-fejlesztések köréből kerülnek ki, vagyis arról továbbra sem beszélhetünk, hogy abszolút csúcskategóriás, 3D-címeket próbálhatunk ki az asztali PC-ken. Mi több, időközben a kompatibilis játékok szinte kivétel nélkül megkapták már PC-s portjukat, tehát a fejlesztőknek annyit sikerült elérniük, hogy több kisebb alkotással szórakozhatunk Linux alatt, a problémamentes futtatásra pedig továbbra sem vállalnak garanciát.
Példaként említik a Sonic Mania nevű játékot, amely különösebb gond nélkül elindítható, bár a színpaletta még messze van az eredetitől. Mégis, az új verzió valóban jelentős előrelépést jelent, hiszen a meglévő versenyzők közül ez az egyetlen, amely ilyen közel jutott a végső célhoz. Jelentős korlátozó tényező a Linux kizárólagos támogatása, a grafikus környezet (GUI) teljes hiánya, valamint a megmaradt hibák és hiányosságok nagy száma, de arról sem feledkezhetünk meg, hogy a firmware-t és az adott játékot nekünk kell beszereznünk, amit a legtöbb esetben csak egy PS4 moddolásával érhetünk el, ez pedig nyilván szintén nem mindenki számára járható út.
A munka mindenesetre folytatódik, ennek később a korosodó játékok megőrzésében is szerepe lehet, hiszen sikerülhet megakadályozni az egyes konzolos címek teljes elfeledését.