Gyurkity Péter
Koalíció alakult az Apple ellen
Az élen az Epic áll, eközben azonban a Google az Apple mellett foglalhat állást.
A napokban írtunk arról, hogy az Epic Games és az Apple közötti összetűzés újabb fejleményekkel folytatódik, nem kellett azonban sokáig várni arra, hogy tovább bonyolódjon a helyzet. Előbbi cég ugyanis most egy új koalíciót hozott létre a fair üzletpolitika kikényszerítésére, a Google viszont a jelek szerint nem ért velük egyet.
A Coalition for App Fairness (CAF) immár saját hivatalos oldallal rendelkezik, eszerint pedig az Epic vezetésének olyan komoly neveket sikerült saját zászlaja alá toboroznia, mint a Basecamp, a Blix, a Blockchain.com, a Deezer, a European Publishers Council, a Match Group, a News Media Europe, a Prepear, a Protonmail, a SkyDemon, a Spotify, valamint a Tile. Ezen szereplők mind kiállnak a fair appforgalmazás mellett, ami magyarul azt jelenti, hogy monopolisztikusnak érzik az Apple által kivetett 30 százalékos jutalékot, amit az App Store keretein belül értékesített alkalmazásokra vonatkoztatnak. Ezt korábban számos partner (így maga az Epic is) úgy kerülte meg, hogy saját értékesítési csatornát üzemeltetett, az Apple erre válaszul eltávolított egyes fejlesztéseket saját online boltjából, most pedig már jogi úton csatároznak egymással a felek, ami nyilván nem fog egyhamar lezárulni.
A Google eközben a jelek szerint szintén készül az állásfoglalásra, ami azért érdekes, mert egyrészt eddig mélyen hallgattak, másrészt pedig saját online platformjuk révén a második legnagyobb szereplőként vannak jelen ezen a piacon (legalábbis a profit tekintetében). A múlt héten felbukkant hírekből úgy tűnik, hogy a cég saját feltételeit módosítaná, hogy ezzel erőszakolja rá akaratát az appfejlesztőkre, a cél pedig itt is a hasonló szintű „adó” egységes alkalmazása, amely persze komoly bevételi forrás lenne számukra (a fejlesztők bevételét pedig alaposan megcsapolná). Igaz, ők lehetőséget (és időt) adnának a partnereknek az alkalmazkodásra, viszont mindenképpen érdekes lesz látni a fejlesztők oldaláról érkező reagálásokat, ami jó eséllyel hasonló lesz ahhoz, amit az Apple és az App Store kapcsán hallunk.
A Google napokon belül bejelenti a módosításokat, nyilván ezt követik majd a válaszlépések.
A napokban írtunk arról, hogy az Epic Games és az Apple közötti összetűzés újabb fejleményekkel folytatódik, nem kellett azonban sokáig várni arra, hogy tovább bonyolódjon a helyzet. Előbbi cég ugyanis most egy új koalíciót hozott létre a fair üzletpolitika kikényszerítésére, a Google viszont a jelek szerint nem ért velük egyet.
A Coalition for App Fairness (CAF) immár saját hivatalos oldallal rendelkezik, eszerint pedig az Epic vezetésének olyan komoly neveket sikerült saját zászlaja alá toboroznia, mint a Basecamp, a Blix, a Blockchain.com, a Deezer, a European Publishers Council, a Match Group, a News Media Europe, a Prepear, a Protonmail, a SkyDemon, a Spotify, valamint a Tile. Ezen szereplők mind kiállnak a fair appforgalmazás mellett, ami magyarul azt jelenti, hogy monopolisztikusnak érzik az Apple által kivetett 30 százalékos jutalékot, amit az App Store keretein belül értékesített alkalmazásokra vonatkoztatnak. Ezt korábban számos partner (így maga az Epic is) úgy kerülte meg, hogy saját értékesítési csatornát üzemeltetett, az Apple erre válaszul eltávolított egyes fejlesztéseket saját online boltjából, most pedig már jogi úton csatároznak egymással a felek, ami nyilván nem fog egyhamar lezárulni.
A Google eközben a jelek szerint szintén készül az állásfoglalásra, ami azért érdekes, mert egyrészt eddig mélyen hallgattak, másrészt pedig saját online platformjuk révén a második legnagyobb szereplőként vannak jelen ezen a piacon (legalábbis a profit tekintetében). A múlt héten felbukkant hírekből úgy tűnik, hogy a cég saját feltételeit módosítaná, hogy ezzel erőszakolja rá akaratát az appfejlesztőkre, a cél pedig itt is a hasonló szintű „adó” egységes alkalmazása, amely persze komoly bevételi forrás lenne számukra (a fejlesztők bevételét pedig alaposan megcsapolná). Igaz, ők lehetőséget (és időt) adnának a partnereknek az alkalmazkodásra, viszont mindenképpen érdekes lesz látni a fejlesztők oldaláról érkező reagálásokat, ami jó eséllyel hasonló lesz ahhoz, amit az Apple és az App Store kapcsán hallunk.
A Google napokon belül bejelenti a módosításokat, nyilván ezt követik majd a válaszlépések.