Ötvös Tibor

Senua's Saga: Hellblade 2 - az első Xbox Series X játék

Bemutatkozott az első Xbox Series X konzolra készülő játék is.

A The Game Awards berkeiben már bepillantást nyerhettünk a következő generációba. A PS5 kapcsán a Godfall, az Xbox Series X nevet kapott Microsoft konzol esetében pedig egy folytatást lepleztek le a színpadon. A Hellblade első része egy igen komor és egyedi játék volt, mely szerencsére meg is találta saját közönségét. Éppen ezért nem meglepő, hogy jön a folytatás, Senua's Saga: Hellblade 2 címmel.

A fejlesztő Ninja Theory a bemutatott videóban rögtön közölte, hogy minden amit most látunk, az magából a játékból származik. Ez pedig azt jelenti, hogy a grafika lélegzetelállító lesz és mivel ez még az első játék a gépre, a jövőben még szebb programokat várhatunk. A sztoriról nem tudunk sokat, Senua szenvedése folytatódik, a megjelenés pedig valamikor jövőre lesz esedékes.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • NEXUS6 #13
    Igen, konkretizálom, régebben egy AAA kategóriás játék simán lehetett bármilyen stílusú, hiszen régebben egyáltalán nem volt ilyen valósághű szintű megjelenítésre lehetőség, gyak mindegyik rajzfilmes volt, csak épp máshogy.
    De az a félelmem, hogy a jövőben az AAA kategóriás játékok szinte kötelezően realisztikusak lesznek, és az egyéni, művésziesebb megjelenítés egyre inkább a réteg/indy/startup játékokat fogja jellemezni.
  • wraithLord #12
    Meg abban is különbözhetnek a játékok, hogy nem lesz mindegyik fotórealisztikus. Ahogy most is van egy csomó grafikai stílus, és egyáltalán nem minden játék törekszik a ma elérhető legnagyobb fotórealisztikusságra. A fotorealisztikusság csak egy eszköz a sok közül.

    Persze amikor már csak úgy lehet eladni egy játékot, hogy fotórealisztikus, akkor majd mindegyik az lesz.
    Mint ahogy ma úgy lehet eladni egy játékot, hogy pörgős kontrollernyomogatós akció, negyed órás átvezetők és quick time eventek keveréke az egész játék. Ilyen szempontból sok különbség nincs közöttük, max. hogy a pörgös akció részeknél milyen játékmechanikákat ötvöznek egymással (h&s, ugrálás, gyűjtögetés stb.).

    A negyed órás bejátszásokról az jut eszembe, hogy a 90-es években még jutalom volt egy prerenderelt átvezetőt végignézni, manapság inkább az a jutalom, ha végre játszhatsz, és nem kell in-game átvezetőket bámulva ülni, mint a zombi.
  • NEXUS6 #11
    :)
    Igen, úgy tűnik, hogy nem egyezik a véleményünk, azonban szerintem pont ugyan arról beszélünk: "Nem akarok tovább példálózni, talán még csak annyi, hogy ha a fenti képen látható karakter arca nem lenne így kidekorálva, hanem csak sima snassz módon lenne megjelenítve, nem lenne ekkora hatása."
    Nagyjából ezt mondom én is. A vikingek sem attól ütős megjelenésűek, hogy vikingnek hívják őket, de amúgy úgy néznek ki, mint egy bokavillantós ropi srác a nyugatitéren. Szal a vikingnek fotorealisztikusan vikingbrutálberserkernek kell kinéznie és pont, ettől ma már nem lehet eltérni.

    Másik példa, kicsit más megközelítés, a szintén a hírek között szereplő Gothic remake. Csilivili grafika, az összehasonlító videó szinte állejtős, hogy mennyit fejlődött a gáme. De amikor megmozdulnak az alakok, akkor az emeber felordít, hogy jujj de hiányzik ide egy igazi motion capture! Amikor az első részek kijöttek ez a technológia még nem volt elterjedt, nyugodtan mozoghattak az alakok, mint egy gyúrósterem bérletes tagjai a tükör előtt, ez nem hiba volt, hanem feature. De hogy valaki manapság kispórolja egy mai játékból, de legalább valami naturálisabb mozgást támogató middlewaret ne használjon, az már nem egyedi színt ad az egésznek, hanem bénává teszi.
  • CrazyAchmed #10
    Nem egyezik a véleményünk... :) Szerintem nagyonis sok múlik az art design munkán. Nem akarok tovább példálózni, talán még csak annyi, hogy ha a fenti képen látható karakter arca nem lenne így kidekorálva, hanem csak sima snassz módon lenne megjelenítve, nem lenne ekkora hatása. Persze egy-egy apróság felett átsiklik az ember, de ha az egyik játék látványa szépen meg van komponálva, a másik meg fapados, akkor azért már jelentős lehet a végeredmény.
  • NEXUS6 #9
    Pont erről beszélek. Átlagjúzer nem fog pajzsokat számolgatni, meg ha NPC megszólal, akkor kb lereagálja, hogy: Jé, beszél! :)

    Szal szerintem szembetűnően valszeg kb a post-effektezésben fog a látvány eltérni, az egyik barnás tónusú, a másik meg mondjuk hupililás, ahogy kb ma is egyre inkább megy.
    Szal összefoglalva hangsúlyozom, hogy úgy tűnik redukálódik a dizájn eszköztára, pont az egyre inkább visszaszoruló rajzfilmes jelleg, a korábban szükségszerű karakter, garafikai egyszerűsítés feleslegessé válása miatt.
    Pl. a PS3 idején nagy siker volt a Valkyria, ami egy mangás, anime-os cell shaded garafikát kapott, vagy másik meg nyugatias képregény stílust. A jelenlegi konzol generációban még erre sem volt szükség, gyak elértük azt a megjelenítést, ami még nagyon animációs filmnek néz ki, de már egy jó minőségű animációnak. Itt még mindíg megvan egyfajta cartoony jellege a megjelenítésnek, tudjuk, elfogadjuk, hogy nem valós képet látunk, és ez ad ezer fajta megoldást.

    Erre mondom, hogy a fotorealisztikusnál, két opció van. Valami vagy valósnak néz ki, vagy nem, az az kibaxott xarul.
    Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2019.12.16. 13:00:56
  • CrazyAchmed #8
    Art Design. "Adott 2 vikinges, középkoros játék" Az elsőben van pl egy minta nélküli zászló, a hajó oldalán nincsenek pajzsok, tök egyforma npc-k ülnek rajta. A másodikon mindezek megvannak, az összes npc máshogy néz ki, különböző mintájú ruha, szakáll haj stb.
    Mindkettő fotorealisztikus, mégis a második néz ki jobban nem? Na ez az Art Design.
  • monk00 #7
    Mi volt ebben lélegzetelállító? Egy sima ps4 is jobb grafikát produkál
  • NEXUS6 #6
    És ez hogy is jelenik meg majd konkrétan? Pl- Adott 2 vikinges, középkoros játék. Miben lesz más a két játék, már első ránézésre, hogy a júzer ne tévessze össze őket?
  • yesname #5
    Eddig is az Art Design számított a legtöbbet a látványban. Ez nem lesz másképp míg a világ világ.
    Utoljára szerkesztette: yesname, 2019.12.14. 20:38:51
  • NEXUS6 #4
    Én onnan közelíteném meg a kérdést, hogy ha elérjük a valós idejű fotorealisztikus grafikájú játékok szintjét, akkor miben is fognak az egyes játékok különbözni látványban?