Ötvös Tibor

Bemutatkozott a Grounded

Bemutatkozott az Obsidian és a Microsoft érdekes túlélő-kalandja, a Grounded. Az este elstartolt Londonban az XO19, melyen várható volt, hogy a Microsoft nagyobb stúdiói valami újjal rukkolnak elő. Szerencsére nem is kellett csalódjunk, hiszen már rögtön az egyik első bejelentés ahhoz az Obsidianhoz kapcsolódik, akik jelenleg a The Other Worlds című akciójukkal robbantanak bankot. A Grounded kicsit más szemszögből mutatja be az eddig megszokott túlélő-kaland műfaját, hiszen leginkább a Drágám, a kölykök összementek alaphelyzetéhez lehetne hasonlítani a környezetet.

Adott ugyanis egy csapat tinédzser, akik hangya-méretűvé zsugorodva kénytelenek megoldást találni a túlélésre. A Grounded a szokásos játékmeneti elemekkel operál, azaz gyűjtögetni kell a nyersanyagokat, bázist létrehozni és megküzdeni a kertben élő állatokkal. A grafika a megszokott szintet hozza, a megjelenés tavasszal várható.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Blage7 #8
    Nem mondtam egy szóval se, hogy az Obsidian-nak törvényszerűen buknia kell, csupán annyit, hogy szerintem nem rossz dolog, hogy ha másban is kipróbálják magukat, bár egy ilyen típusú játékból is ki lehet hozni egy hibridet ha esetleg beleraknak különféle fejleszthető tulajdonságokat (gyorsabb mozgás, nagyobb teherbírás, nagyobb sebzés közelharcban, stb...). Valóban, az Obsidian-tól nem ez a megszokott, de a The Outer Worlds megjelenése óta még 1 hónap sem telt el, furcsa lenne ha ilyen hamar kiadnának egy újabb RPG-t (még akkor is ha tavaszig van pár hónap).
    És ahogy mondtam, nem kerülte el a figyelmem, de azt is mondtam, hogy más fórumokon/csatornákon (köztük az Obsidian csatornáján) a pozitív kommentek vannak többségben, szóval ez továbbra is ízlés kérdése.
    A Microsoft-nak biztos volt valamennyi beleszólása (ez az átka ha más pénzeli a stúdiót), de így újra nézve a X019 közvetítést, Josh Sawyer, a vezető dizájner konkrétan azt mondja, hogy a játékon már azelőtt elkezdtek dolgozni, hogy 2018 novemberében a Microsoft tulajdonába kerültek volna, és bár a Grounded valóban eltérő műfaj a korábbi játékaikhoz képest, de a jövőben sem fogják elhanyagolni az RPG-ket.

    Száz szónak is egy a vége, szerintem nem néz ki rosszul és megtalálhatja majd a maga közönségét a játék.
  • Kissssss0 #7
    attól hogy más stúdiók "átváltottak már futószalag" üzemmódra mert befuccsoltak a régi címeikkel még közel se jelenti azt hogy törvényszerűen obszinak is buknia kell a saját játékaikkal, mint pl blizzék a dio3/ dio mobil után, ubi a mostani ghost reconal, bugthesda... azokat már meg se említem.

    én nem látom úgy hogy belefáradtak volna a harcore rpg(PoE) meg fps/rpg hibrid játékok készítésébe, ha így lenne akkor bele se fogtak volna az outer worlds fejlesztésébe, inkább átálltak volna megcsinálni ők is a saját "aranytojást tojó játékukat" mint blizzék vagy az epic, de mégse tették.

    "Nem kerülte el a figyelmem, de ahogy mondtam, ízlés kérdése. "

    pedig sajnos elkerülte... mert elég sok ember fejtette ki az ízlését, mégpedig a hivatalos xbox csatornán, amire illik bizony odafigyelni, ez nem valami noname youtube gyerek csatornája :/ persze lehet azt mondani hogy a "nyafogások" nem érvek de ettől függetlenül ott van az is hogy az emberek nem ehhez szoktak hozzá ha éppen obsidian nevet hallják, ebből is látszik hogy jó páran nem ilyen fajtájú játékra számítottak.

    én a microsoft-ot sejtem ennek a játéknak az elkészülése mögött, mivel már micro a tulaj és egyben az anyagiakat biztosító is az obsidian felett így részben ők is diktálnak a jövőbeni fejlesztésekkel kapcsolatban, valószínűnek tartom hogy micro látott valamit ebben a projektben és ki is adták az ukázt hogy "tessék szépen fojtatni ennek a fejlesztését is az rpg játékaitok mellet", ha jól emlékszem valami ilyesmi el is hangzott a XO19 event alkalmával csak kulturáltabb formában megfogalmazva.
  • Blage7 #6
    Nem kerülte el a figyelmem, de ahogy mondtam, ízlés kérdése. Szerintem egy játékfejlesztő csapat addig jó, amíg több különböző alkotást tud letenni az asztalra. A nagyobb stúdiók/kiadók úgy is átváltottak már futószalag üzemmódra:
    Activision-Blizzard: Call of Duty/WoW, pár évente Diablo meg StarCraft
    Ubisoft: Assassin's Creed/Far Cry/Ghost Recon
    Bethesda: Fallout/The Elder Scrolls
    Érted a lényeget. A Blizzard is meglépte azt, hogy egy felnőttesebb Diablo vagy StarCaft után megcsinálta a "mesésebb" Overwatch-ot és nagy siker lett. Vagy fordított esetben pl. a Naughty Dogs egy gyerekesebb Crash Bandicoot vagy Jak and Daxter sorozat után elkészítették az Uncharted sorozatot és a The Last of Us-t és mindkettő világsiker lett. Hiába csinált eddig nagyszerű RPG-ket az Obsidian, szerintem meg lehet érteni, hogy közel 16 év után (vagy 24 év után, ha a Black Isle-s időket is ide vesszük) már valami mást is szeretnének csinálni.
    Félre ne érts, megértem azokat akiknek ez a műfaj nem jön be, én ugyanígy vagyok a battle royale vagy a jrpg játékokkal. Sokat kipróbáltam, nem kötöttek le. De aki szimplán csak annyi indokot tud felhozni, hogy "gyerekesen néz ki, ezért nem jó", az nem épp egy erős érvelés. De ahogy mondtam, ez csak az én véleményem.
  • Kissssss0 #5
    ugyanakkor az elkerüli a figyelmedet hogy Obsidian-tól eddig mindig komolyabb "felnőtteknek" való játékokat kaptunk... az ilyen gyerekes 8 éveseknek való játék eléggé idegennek hat egy ilyen fejlesztőcégtől, és többnyire innen is ered a sok dislike youtube-on, elég csak végigolvasni a commenteket.
  • Blage7 #4
    A like/dislike arányra nem igazán lehet hivatkozni, más csatornáknál (köztük az Obsidian Entertainment hivatalos csatornájánál) a likeok vannak kétszeres vagy háromszoros többségben. Talán azt lehet rá mondani, hogy "megint csak egy survival játék", de az már egyéni ízlés kérdése. Meg azért valljuk be, az Obsidian eddig nem igazán csinált rossz játékokat, KotOR 2, Neverwinter Nights 2, Fallout: New Vegas, South Park: Stick of Truth, The Outer Worlds... Én személy szerint bizakodó vagyok.
  • Kissssss0 #3
    vess egy pillantást a youtube like/dislike szintre...
  • Blage7 #2
    Miért, mi a baj vele?
  • Kissssss0 #1
    erre is megérte a pénzt és fejlesztési időt pazarolni...