A játékosok többsége már mobilra váltott

Az USA-ban már a többség okostelefonon játszik, bár a legnagyobb címek csak PC-n elérhetők.

Érdekes felmérés látott napvilágot a tengerentúlon, amelyben rávilágítanak a jelenleg zajló erős trend eddigi következményeire. Eszerint a játékosok nagy többsége odaát már mobil megoldásokra váltott, amit még az a tény sem tudott ellensúlyozni (megakadályozni), hogy a legnagyobb névnek számító alkotások még nem elérhetők ezen készülékeken.

Az Entertainment Software Association (ESA) által összeállított anyagban arról olvashatunk, hogy a játékosok nagyjából 60 százaléka már hordozható megoldásokon tölti idejének nagy részét, az egyes alkalmazásokon belül kezdeményezett vásárlások pedig egyetlen év alatt 20 százalékkal ugrottak meg. Jellemző adat, hogy az átlag életkor már 33 év, ami azt is jelzi számunkra, hogy a kilencvenes évek generációja (legalábbis annak nagyobb része) a mai napig kitart a játékok mellett, a tavalyi évben elköltött 43,4 milliárd dollár túlnyomó hányada pedig már a különböző tartalmakra ment el, nem pedig magára az eszközökre vagy azok kiegészítőire. Az amerikai felnőttek 65 százaléka számít aktív játékosnak, ez 164 millió főt jelent, nagyjából 50 százalék még hagyományos számítógépeken is eltölt némi időt az egyes játékokkal, a legnépszerűbb kategóriának azonban az alkalmi játékok számítanak.

A méretes tábor az amerikai társadalom tükörképét mutatja, itt meglehetősen nagy eltéréseket találunk az egyes személyek között, a játékosok szegmense tehát már egyáltalán nem számít niche területnek. 78-79 százalékuk mentális stimuláció, illetve pihenés és szórakozás céljából játszik a különböző alkotásokkal, 59 százalékuk szeretne szavazni a következő elnökválasztáson, 52 százalék pedig felsőfokú végzettséggel is rendelkezik. Érdekes tény, hogy 56 százalék űz valamilyen kreatív hobbit (rajzolás, éneklés, írás), miközben 63 százalék játszik online játékokkal, másokkal közösen. A szülők 90 százaléka követi figyelemmel, hogy gyermekeik milyen játékokkal játszanak, 57 százalékuk pedig csatlakozni is hajlandó hozzájuk (legalábbis saját bevallásuk szerint). A nők aránya a teljes táboron belül 46 százalék, komoly különbség tehát itt már nem figyelhető meg.

A legnépszerűbb fejlesztések jó része nem elérhető hordozható készülékeken, ez azonban nyilván nem akadályozza meg a trend folytatódását. A játékipar csak az USA-ban 220 ezer munkahelyet tesz ki, itt összesen 520 felsőoktatási intézmény nyújt ehhez kapcsolódó képzést, ami szintén jelzi az iparág jelentőségét.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • ugh #11
    Ugyan ezt ugattam en is...
  • ugh #10
    Kurvara nem az arany szamit hanem a mennyiseg.
    Te picit el vagy tevedve.
    Telefonon lehet nagyot keresni csak eppen 1000000 szarbol 1 ha befut.
    Mindenki jon, hogy xy nagy bevetelu jatek milyen kis osszegbe kerult de azzal sosem hogy van mellette masik 1 millio ami meg szinte semmit nem termelt ki.
    Konzolon pc-n tobb a fejlesztesi koltseg de a jatek is emberesebb es 10 nagy cimbol 8-9 vastagon profitos.
    Valami meg akkorat gurit hogy egy fel kontinenst megvehetsz belole (minecraft ami meg egy indie volt).
    Ezert van hogy meg mindig a pc/konzol a fo platform.
    Meg azert mert egy jatszani szereto emberenk nem eleg tapogatni egy ujjal egy touchot.
    Egy igazan jo mobilos jatek fejlesztese semmivel nem kisebb melo mi t anno a minecraft volt (ami indie volt anno).
    Egy pc indie es egy komolyabb mobil cucc fejlesztesi koltsege kb hasonlo.
  • Tinman #9
    Csúnya tévedés.

    A játékosok KÖRE BŐVÜLT drasztikusan. Manapság már az is gamernek számít, aki elindít egy tök alap játékot a mobilján, majd onnan soha nem is lép tovább. És mivel mobilja drámaian több embernek van, mint PC-je, vagy konzolja, így szépen azt a hamis képet kelti, hogy hát a játékosok többségre mobilra váltott. Súlyos tévedés! A játékosokból lett egyszerűen TÖBB! (Már amennyire játékosnak lehet nevezni egy mobilon kártyázó nyuggert...)

    Közben meg olyan számokat dobálok ide, hogy a GTA V-ből elment vagy 110 millió darab, PS4-ből 97 millió körül,Xbox One-ból 40 millió körül, Switchből 35 milla és ha idén kijön a "Pro" verza azt még én is venni fogom...

    Az, hogy néha elindítom a Hearthstone-t mobilon is(!), attól még nem vagyok mobil játékos ;-)

  • hillman #8
    Hiába szerettem volna konzolt, ha amivel játszanék ki sem adják konzolra. Akik a körökre osztott stratégiákat szereti annak most is csak az erőmü jó.Pont mint régen. A civ6 3percen tul inditja a huge térképes játékot. Az uj kiegészítök majdnem megduplázták a betöltési idöt.
    Pont azért van kockám mert az kell a játékhoz.

    Lehet telefonnal játszani.
    Mint ahogy sajtreszelővel recskázni.

    A mostani lapossal kivállóan lehet pingpongozni a régi nokiával viszont lehetett sört nyitni.

  • kvp #7
    Telefonja szinte mindenkinek van. Ha csak 1-2 jatekot kiprobal rajta valaki mar telefonos jatekos. Aztan a legtobb ember nem ert a desktop szamitogepekhez, de jatszani azert szeretne es ha nem kell szivni vele az csak elony, igy konzolt vesz. Ezert van sok konzolos jatekos. Es akkor a maradek azok akik ertenek is a desktop gepekhez valamennyire, van is desktop gepuk es azon jatszani is akarnak. Na ez valami iszonyat kis resze a teljes valamilyen szamitogephez hozzafero tomegnek. (szamitogep = telefon, tablet, konzol, okosora es igen a desktop gepek is azok)

    ps: Alapvetoen desktop gep csak munkaallomaskent hasznos, minden mast feladatot el lehet vegezni szinte barmilyen mas szamitpogepfajtan is. Ezek utan nem meglepo modon, akinek nem kell munkaallomas, annak nem lesz desktop pc-je es igy nem is fog rajta jatszani. Lassan felno egy olyan generacio, akik mar egesz eletukben csak kepernyobillentyuzeten gepeltek. (mint ahogy manapsag is egyre kevesebb ember van aki meg mechanikus irogepen vagy teletype-on dolgozott)
  • Lack #6
    Szerintem "baromi élvezetes" 5-6" szarokon vakulni. De komolyan. Persze mindenki azt csinál amit akar.
  • zola2000 #5
    Ebben nem lennék biztos, de az a baj, hogy ez gyakorlatilag mindegy is, mert az arány számít, ezért egyre több cég kap vérszemet akik azt látják hogy

    Konzol/PC:
    Drága fejlesztés
    Ha alacsony pontokat kap a játék, vagy valamiért nem sikerült jól felbecsülni a piacot, akkor az veszteség.

    Mobil:
    Olcsóbb fejlesztés
    Magas bevétel folyamatosan évekig.

    https://youtu.be/ly10r6m_-n8

    Emiatt a konzoloknak/PCnek csak pregven remake áradat van egyre inkább.
  • Macropus Rufus #4
    aha. hát persze.
    Ez kb. olyan butaság mint, hogy a gémerek konzollal csapatják.
  • Sir Cryalot #3
  • NEXUS6 #2
    Bocseszka, meg ott van azért a konzol is.
    Nagyon jó exkluzív tartalmakkal.