Gyurkity Péter

A játékosok többsége már mobilra váltott

Az USA-ban már a többség okostelefonon játszik, bár a legnagyobb címek csak PC-n elérhetők.

Érdekes felmérés látott napvilágot a tengerentúlon, amelyben rávilágítanak a jelenleg zajló erős trend eddigi következményeire. Eszerint a játékosok nagy többsége odaát már mobil megoldásokra váltott, amit még az a tény sem tudott ellensúlyozni (megakadályozni), hogy a legnagyobb névnek számító alkotások még nem elérhetők ezen készülékeken.

Az Entertainment Software Association (ESA) által összeállított anyagban arról olvashatunk, hogy a játékosok nagyjából 60 százaléka már hordozható megoldásokon tölti idejének nagy részét, az egyes alkalmazásokon belül kezdeményezett vásárlások pedig egyetlen év alatt 20 százalékkal ugrottak meg. Jellemző adat, hogy az átlag életkor már 33 év, ami azt is jelzi számunkra, hogy a kilencvenes évek generációja (legalábbis annak nagyobb része) a mai napig kitart a játékok mellett, a tavalyi évben elköltött 43,4 milliárd dollár túlnyomó hányada pedig már a különböző tartalmakra ment el, nem pedig magára az eszközökre vagy azok kiegészítőire. Az amerikai felnőttek 65 százaléka számít aktív játékosnak, ez 164 millió főt jelent, nagyjából 50 százalék még hagyományos számítógépeken is eltölt némi időt az egyes játékokkal, a legnépszerűbb kategóriának azonban az alkalmi játékok számítanak.

A méretes tábor az amerikai társadalom tükörképét mutatja, itt meglehetősen nagy eltéréseket találunk az egyes személyek között, a játékosok szegmense tehát már egyáltalán nem számít niche területnek. 78-79 százalékuk mentális stimuláció, illetve pihenés és szórakozás céljából játszik a különböző alkotásokkal, 59 százalékuk szeretne szavazni a következő elnökválasztáson, 52 százalék pedig felsőfokú végzettséggel is rendelkezik. Érdekes tény, hogy 56 százalék űz valamilyen kreatív hobbit (rajzolás, éneklés, írás), miközben 63 százalék játszik online játékokkal, másokkal közösen. A szülők 90 százaléka követi figyelemmel, hogy gyermekeik milyen játékokkal játszanak, 57 százalékuk pedig csatlakozni is hajlandó hozzájuk (legalábbis saját bevallásuk szerint). A nők aránya a teljes táboron belül 46 százalék, komoly különbség tehát itt már nem figyelhető meg.

A legnépszerűbb fejlesztések jó része nem elérhető hordozható készülékeken, ez azonban nyilván nem akadályozza meg a trend folytatódását. A játékipar csak az USA-ban 220 ezer munkahelyet tesz ki, itt összesen 520 felsőoktatási intézmény nyújt ehhez kapcsolódó képzést, ami szintén jelzi az iparág jelentőségét.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Sziklamester #18
    A mobil játékok arra jók, amit a név sugall, vagyis hogy rövidebb ideig, helytől kötetlenül játssz valamivel, ami ideiglenesen leköt. Ezek a játékok zömében ügyességi, logikai, gyűjtögetős és klikkelős játék. Mobilja több embernek van, mint pcje és ezért nő a játékos szám, de aki komoly játékokkal akar játszani / dolgozni akar a gépén, annak van pc vagy konzol, esetleg mindkettő. Nem váltanak át a pc-s játékosok mobilra, ha egyszer van már 20+xy col monitorod és egy közepes-jó vasad, akkor csak leszűkíted a lehetőségeidet, ha a kis képernyős és lényegesen lebutítottabb játékokkal játszol. Nekem is van pár unaloműző játékom a mobilon, de ha otthon vagyok, eszembe se jut a mobillal vacakolni, hanem inkább gépezek, részben mert a munkám is oda köt, másrészt szórakoztat.

  • Zombee #17
    Ugyanaz történik, mint amikor a PC mellé kezdtek felzárkózni az új konzolok (PS, XboX). Vagy még előbb, amikor a PC kezdett feljönni az Atari és társai mellé. Minél több fajta eszköz van, annál jobban szélesedik az elért tömeg, de ettől nem lesz kevesebb konzolos vagy PC játékos. Sőt, a mobilos játékok minőségét nézve nem is konkurencia se a PC-nek, se a konzoloknak. Amikor a Mortal Kombatból két ujjal bökdösős WC-n ülős játék lett Androidon...
  • Relixo #16
    Pontosan úgy van ahogy írtad!
    Az SG meg már megint hülye.... de nagyon!
  • Zombee #15
    Azért egy játék telepítéséhez nem kell érteni. Ott a Steam, az Origin, kliensből egykattintós az egész.

    Persze ha a torrentről leszedett, hálókábel kihúzós többlépcsős aktiválást nézzük, az elrettenthet egyeseket, de ők ezekben a számokban amúgy sem szerepelnek.
  • esztyopa #14
    Ez marhaság !
    A játékosok nem váltottak mobilra,hanem a gyerekek,meg a kertvárosi háziasszonyok kezdtek a Marióval,meg a lövöldözős önkielégítéssel játszani.
  • takysoft #13
    Ezt jöttem mondani. Köszönöm :D
  • Whysper #12
    Persze lásd a 7 éves nevelt lányomat akinek a nevelésébe nem szólhatok bele nagyon. mi a kikapcsolódásneki. IPAD és van rajta 22-24 ugyan olyan idióta játék amiket cserélget, de öltöztesd a kislányt és a rúzs új színéért nézz meg 2 reklámot meg ilyenek. Szóval minden héten 2-t letöröl 2 letölt és mindig ugyan azok a logikán alapuló semmilyen játékok.
  • ugh #11
    Ugyan ezt ugattam en is...
  • ugh #10
    Kurvara nem az arany szamit hanem a mennyiseg.
    Te picit el vagy tevedve.
    Telefonon lehet nagyot keresni csak eppen 1000000 szarbol 1 ha befut.
    Mindenki jon, hogy xy nagy bevetelu jatek milyen kis osszegbe kerult de azzal sosem hogy van mellette masik 1 millio ami meg szinte semmit nem termelt ki.
    Konzolon pc-n tobb a fejlesztesi koltseg de a jatek is emberesebb es 10 nagy cimbol 8-9 vastagon profitos.
    Valami meg akkorat gurit hogy egy fel kontinenst megvehetsz belole (minecraft ami meg egy indie volt).
    Ezert van hogy meg mindig a pc/konzol a fo platform.
    Meg azert mert egy jatszani szereto emberenk nem eleg tapogatni egy ujjal egy touchot.
    Egy igazan jo mobilos jatek fejlesztese semmivel nem kisebb melo mi t anno a minecraft volt (ami indie volt anno).
    Egy pc indie es egy komolyabb mobil cucc fejlesztesi koltsege kb hasonlo.
  • Tinman #9
    Csúnya tévedés.

    A játékosok KÖRE BŐVÜLT drasztikusan. Manapság már az is gamernek számít, aki elindít egy tök alap játékot a mobilján, majd onnan soha nem is lép tovább. És mivel mobilja drámaian több embernek van, mint PC-je, vagy konzolja, így szépen azt a hamis képet kelti, hogy hát a játékosok többségre mobilra váltott. Súlyos tévedés! A játékosokból lett egyszerűen TÖBB! (Már amennyire játékosnak lehet nevezni egy mobilon kártyázó nyuggert...)

    Közben meg olyan számokat dobálok ide, hogy a GTA V-ből elment vagy 110 millió darab, PS4-ből 97 millió körül,Xbox One-ból 40 millió körül, Switchből 35 milla és ha idén kijön a "Pro" verza azt még én is venni fogom...

    Az, hogy néha elindítom a Hearthstone-t mobilon is(!), attól még nem vagyok mobil játékos ;-)