SG.hu

Személyi 3D lejátszó a Sonytól

A Sony új fejre helyezhető eszköze évtizedekkel ezelőtti álmok megvalósítását ígéri. Az emberek a szemük elé vetítve játszhatnak és 3D ben nézhetik meg filmjeiket utazás közben.

A Sony bejelentése szerint a HMZ-T3W személyi lejátszó egy 20 méteres távolságban levő 19 méter széles filmvászonnak megfelelő virtuális képernyőnek felel meg. A kényelmes viseletet az állítható fejpánt és homloktámasz segíti, a zavartalan kikapcsolódást pedig a képernyőlencsék személyre szabható beállításai teszik lehetővé. A szemüvegben két 1280x720 pixeles OLED panelt helyeztek el, a látószög 45 fokos. A készülék ergonómiája lehetővé teszi, hogy a számítógép billentyűzete és az egér játék közben is látható legyen. A beállításoknál módosítható az élesség, a fényerő és a színhőmérséklet.



Képes WirelessHD protokollon keresztül továbbított tömörítetlen HD anyagok lejátszására. Az adatok alapján hangrendszere is igényes, a közlemény szerint hangzása 7.1 csatornás, Virtual Surround technológiát használ. A készülék beépített 16 mm-es állítható fejhallgatója mellett más fej- vagy fülhallgatók is csatlakoztathatók a lejátszóhoz. Üzemideje gyári adatok szerint 3 óra vezeték nélküli használat esetén, míg HDMI kábellel használva 7 óra. Lítiumos akkumulátora okostelefonról vagy tabletről akár használat közben is feltölthető egy MHL mobil multimédiás csatlakozóval. A HMZ-T3W novembertől lesz Európa-szerte elérhető.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • vision5 #27
    Nocsak a Sony ellopta az Oculus Riftet? :)
  • bdzsana #26
    Ez könnyen lehet, viszont a sony terméke sikertelen volt, az Oculusosok mégis megpróbálják ezt újra és azért nem mondom utánzásnak mert sokkal többet fog tudni illetve mást, mint a többi szemüveg. A Sony-nak eszébe sem jutott volna megismételni a szemüvegesdit, ha nem látja az Oculus kezdeti sikereit, ugyanis olyan nagy cégek keresték meg őket mint a Valve, ID, Unreal Engine, Unity3D...

    A Sony-t azért írtam majmolásnak, mert gyakorlatilag ugyanazt fogja tudni mint az Oculus, míg az Oculus fejlesztése kezdetén nem létezett olyan eszköz amely csak megközelítette volna a tervezett képességeit.
    De ennyire nem is akartam belemenni, lehet nincs is igazam, a lényeg, hogy nekem furcsa volt, hogy pont ők is most jönnek ezzel, amikor bármikor máskor debütálhattak volna vele. Nekem ez furcsa.
  • fszrtkvltzttni #25
    "Ebbol a 3. azert problemas, mert a legtobb mai keszulek nem tud tolteni es jelet kiadni ugyanazon a porton, tehat vagy tolti az ember vagy hasznalja."
    Erre van a MHL.
  • fszrtkvltzttni #24
    1997-ben a Sonynak volt egy Glasstron néven, tehát jóval előbb mint ahogy az Oculus Rift fejlesztése elkezdődött volna. Ráadásul az Oculus Rift fejlesztője maga mondta, hogy a korábbi szemüvegek alapján tervezte a sajátját, azok előnyeit próbálta ötvözni, és saját 3D szemüveggyűjteményei is van, benne minden bizonnyal a Sony Glasstron-jával. Tehát amikor azt mondod, hogy a Sony lenyúlta az Oculus Rift ötletét, az a lehető legtávolabb van az igazságtól. Ki találta ki az eredeti ötletet? Szerintem teljesen magától értetődő volt a VR koncepció, csak a megvalósítás technikai oldala nem volt egyértelmű, ahogyan ma sem az. Ezek a termékek egy kaptafára készülnek, és csak csiszolgatják az aktuális technológia felhasználásával.
  • kvp #23
    Jelenleg a google van a legkozelebb a hasznalhato vr szemuvegekhez. A google glass kijelzo technologiajat erdemes kiterjeszteni a teljes szemuvegre es mindket szemre, igy egy hasznalhato 3D-s kijelzot kap az ember, amit nem kell levenni, ha at akarunk valtani normal teljes kepernyos sotetitett, teljes kepernyos assisted reality es normal offline mod kozott. Egy ilyen uj valtozat a jelenlegi google glass arat kb. a hat-nyolcszorosara vinne fel, de ez tomeggyartas eseten konnyen leviheto a mostani szintre. Es az altalam emlitett rendszer mar haszalhato a mindennapokban is, tehat sokkal nagyobb felhasznaloi bazisa lenne.
  • bdzsana #22
    Természetesen igazad van felhasználói oldalról, de könnyen azonosulni tudok az Oculus fejlesztőkkel is, ugyanis az nem egy nagy cég, hanem olyanokból áll mint én vagy te. Kickstarteren kezdték, sajnos ez azzal jár, hogy folyamatosan informálni kell a közösséget a fejlesztés menetéről.
    Kicsit azért érzem igazságtalannak is egyben, mert ők kitaláltak egy jó ötletet és bele is mertek vágni. Megtehették volna ezt mások is de nem tették. A siker láttán persze a Sony egyből ráharapott, és mivel pénzből és kapcsolatokból (hatalomból) neki sokkal több van valószínűleg ő fog győztesen kiszállni a csatából.
    Remélem azért nem így nem lesz és megmaradnak a fiúk erős konkurenciának.
  • Macropus Rufus #21
    Sem az Oculus sem a Sony nem nevezhető a VR eszközök gyártójának. Mind a kettő koppintja a VR cuccokat és próbálják elérhető áron adni a usereknek. Ebből következik ezek nem saját fejelesztések, csak tökéletesítik azt amit a VR órások már évtizedekkel ezelöt megtettek. Az egész eljárás egy fejmozgáskövető rendszer és egy sztereo kijelző. Ennyi. Az, hogy tud filmet is lejátszani már csak hardware kérdése. Az első ilyen cucc amivel találkoztam még a 90-es években az Ifabon az a VFX1 Headgear volt. Hol volt még a Sony meg az Oculus cucca? Tervben sem létezett. Jelneleg is rengeteg ilyen cucc van a piacon, hasonló árakban, igaz van milliós is.

    Kíváncsi vagyok mikor kezdik nyomatni a VR pozicionálókat meg egyéb kiegészítőket. (pl. PC-hez volt VR ruha is, meg kesztyű és ilyesmi.)

  • zalkad #20
    A konkurenciaharc szerintem a legtöbb esetben a felhasználónak kedvez:
    - javuló minöség az újabb verziók által
    - egyre több funkció
    - árverseny

    Szerintem "majmolhatná" még az Oculus Riftet pár nagyobb cég ;)
  • bdzsana #19
    "Igen, valószínűleg senki másnak nem jutott még eszébe, de most, hogy bemutatták az Oculus Riftet, a Sony is gyorsan összedobott egyet. A szemetek!"

    Az Oculus Riftet elég régóta fejlesztik, kickstarteren indult. Nagyon sok cég kötött már velük megállapodást.
    A Sony is bepróbálkozott, de a feltételei nem tetszettek a tulajdonosoknak (tulajdonképp meg akarták vásárolni úgy ahogy van) ezét visszautasították.

    Most pedig azt látom, hogy a Sony ugyanolyan készüléket fejleszt. Uram bocsááss meg, hogy arra gondoltam, hogy kopizzák az ötletet.
  • kvp #18
    "Hát én csak arra tudnék tippelni, hogy a kábelen keresztül nem kap annyi kraftot hogy működjön simán, ezért csak rásegít az aksira, és azt kevésbé terheli a használat."

    Nem egeszen. Van 4 uzemmod:
    -radios 3 ora uzemidovel
    -kabeles, toltes nelkul 7 ora uzemidovel
    -kabeles, toltessel egyutt: akarmekkora uzemido
    -radios, kabeles toltessel: akarmekkora uzemido

    Ebbol a 3. azert problemas, mert a legtobb mai keszulek nem tud tolteni es jelet kiadni ugyanazon a porton, tehat vagy tolti az ember vagy hasznalja. Ezt a problemat idealis esetben ugy lehet megoldani, hogy a jel forrasanak hasznalt keszulek video kimenete tolteni is tudjon, tehat legyen benne eleg ero. Ez hasonlo problema mint anno az usb 1-es tul alacsony aramkorlatja volt, amit az usb 2-es szabvany orvosolt. Az alternativa meg az, hogy a video portba beteszi az embert a toltot, mig a jel maga radion jon. Persze nem tudom ki akar egy ilyen dognehez sisakot a fejen tartani, mikozben az radios halozaton kommunikal. Tehat nem csak nehez, de sugaroz is mint a fejre huzott mikrosuto, cska alacsonyabb fokozaton.