Berta Sándor

A fejlődő piacokra koncentrál a Lenovo

A Lenovo fokozatosan lett az IT-piac egyik meghatározó szereplője. Ugyan jelenleg a világ legnagyobb PC-gyártójának számít, azonban meg akarja vetni a lábát az okostelefonok területén is.

Amikor a Lenovo felvásárolta az IBM PC-részlegét akkor sokan meglepődtek az üzleten. Azóta 8 év telt el, az óriáscég világszerte 27 000 embert foglalkoztat, bevételei 40 százaléka azonban most is Kínából származik. A konszern jövőre lesz 30 éves és méltó módon akarja megünnepelni a jubileumot. A cél az úgynevezett Protect and Attack stratégia megvalósítása, vagyis a meglévő üzletek védelme minden eszközzel és közben új piacok meghódítása. Az első lépés a szerverek és a felhőszolgáltatások területén való növekedés. A vállalat három éven belül nemzetközi szinten is meghatározó szereplő akar lenni és új területeken jelenhet meg.


"Optimisták vagyunk abban a tekintetben, hogy az okostelefonoknál is gyors növekedést érünk majd el" - mondta Yang Yuanging, a Lenovo vezérigazgatója. Kínában az okostelefonok piacán a gyártó a Samsung (17 százalék piaci részesedés) mögött a második helyen van, a részesedése 13 százalék. Mindez figyelemre méltó eredmény, különösen, ha figyelembe vesszük, hogy csupán 2010 óta gyárt ilyen készülékeket. A harmadik az Apple (11 százalék), a negyedik helyen a Huawei és a Coolpad osztozik egyaránt 9 százalékkal. A Lenovo ezt a sikert ismételné meg a nemzetközi piacon is.

"Ott jelenünk meg, ahol gyorsan növekedhetünk és sikeresek lehetünk" - jegyezte meg Gianfranco Lanci, a kínai társaság európai részlegének vezetője. A menedzser hozzátette: nem a már telített régiókban akarnak megjelenni, hanem például az afrikai országokban, ezekben ugyanis jóval jobbak a növekedési lehetőségeik, mint például Németországban. Szintén Afrika mellett szól, hogy a terjesztési modellek nyitottabbak és az okostelefonokat gyakorlatilag szabadon lehet értékesíteni, tehát nem kell tárgyalniuk a mobil szolgáltatókkal. Lanci ugyanakkor nem hiszi, hogy Afrikában komoly vetélytársuk lehet a Huawei és a ZTE.

Yang Yuanging nem zárta ki annak a lehetőségét, hogy felvásárlásokat hajtanak végre. Elmondta, hogy 3 milliárd dollár tartalékuk van, éppen ezért nem esne nehezükre hitelekhez jutni és sok mindent megengedhetnek maguknak. Ennek ellenére megfontoltak, csak akkor lépnek, ha van értelme az adott üzletnek, passzol a portfóliójukhoz és jól integrálható a meglévő cégstruktúrába. Ezt támasztják alá a legutóbbi befektetések is, a vállalat egymilliárd dollárt fizetett ki egy új okostelefon-gyártó üzemért, emellett a 450 millió dolláros kutatási költségvetés jelentős része is a mobil területen jelenik meg.
A Lenovo be akarja bizonyítani, hogy nem csupán PC-gyártó, a jövőben saját processzorokat és chipeket fejlesztene, azért, hogy csökkentse a más vállalatoktól való függőségét. Ezt a stratégiát követte a Huawei is.

A tervek között szerepel, hogy a Lenovo a szoftverek és a dizájn területén is egyedi legyen. Előtérbe kerül a minőség, erősíteni akarják saját alkalmazásboltjukat és az exkluzív tartalmakat. A társaság szoftveráruházában a 2010-es indulás óta egymilliárd letöltést regisztráltak. Nem fejlesztenek ugyanakkor saját operációs rendszert, mert az elszigeteltséget jelentene, aminek nem lenne semmi értelme, a nyílt rendszerekkel jobban lehet járni. Lanci végül kifejtette, hogy sosem akartak a csúcson lenni, a gyors felemelkedés és a bukás helyett sokkal jobb a második hely, ami folyamatos növekedést biztosít.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Vaszilij Artyom #3
    Úristen
  • Sajátvéleményem #2
    Nem is értem, hogy ezeket az eszközöket miért hívják "okostelefonnak"
    -Mintha az autót okoskesztyűtartónak hívnánk. Az "okostelefonnak" a telefonálás a legkisebb funkciója. Inkább miniszámítógépnek kellene hívni, vagy akármi másnak...
    Habár némelyik akkora, hogy nem is kicsi, és alig lehet vele telefonálni, mert nagyobb a használó fejénél.
  • MsUser #1
    A legokosabban helyezkednek, egyenlőre jó minőség jó áron.