Berta Sándor
A szingapúri internetszabályokat bírálják az online cégek
A városállam szigorítaná a világháló használatával kapcsolatos előírásokat. Ugyan a módosítások egyelőre csak tíz oldalt tesznek ki, de az új helyzet nem tetszik a nagy IT-társaságoknak.
Az új szingapúri online szabályozás szerint a népszerű honlapok kötelesek felelősséget vállalni a megjelenő anyagokért, licencet kiváltani és eltávolítani a kormány által kifogásolt cikkeket. Az előírásokat nem csak a bloggerek és az emberi jogi szervezetek, hanem a nagy internetes társaságok is támadták. Utóbbiak nem csak a véleményszabadság megsértése miatt aggódnak, hanem azért, mert az új szabályozás árthat az iparnak. A Facebook, az eBay, a Google és a Yahoo! illetékesei egyaránt azt közölték, hogy a változtatások árthatnak Szingapúr globális megítélésének, a városállamra ugyanis eddig a cégek befektetései szempontjából vonzó és nyitott országként tekintett a világ.
Az Ázsiai Internetkoalíció (AIC) nevű szervezet - amit az eBay, a Facebook, a Google, a Salesforce és a Yahoo! 2011-ben alapított - levelet írt a helyi információs, kommunikációs és művészeti minisztériumnak. A Google aggodalmát fejezte ki amiatt, hogy a jövőben a helyi vállalkozók nagyobb bizonytalanságnak és jogi kockázatoknak lesznek kitéve.
Szingapúr május végén jelentette be, hogy a helyi eseményekről rendszeresen tudósító híroldalak kötelesek licencet igényelni, aminek kiadását különböző feltételekhez kötötték. Az egyik feltétel az volt, hogy az adott platformot havonta legalább 50 000 szingapúri látogató keresse fel. Az összes érintett oldal köteles volt 50 000 szingapúri dollárt (átszámítva 39 300 amerikai dollárt) letétbe helyezni és vállalni, hogy a kabinet által kifogásolt tudósításokat 24 órán belül mindenképpen eltávolítja.
Az új szingapúri online szabályozás szerint a népszerű honlapok kötelesek felelősséget vállalni a megjelenő anyagokért, licencet kiváltani és eltávolítani a kormány által kifogásolt cikkeket. Az előírásokat nem csak a bloggerek és az emberi jogi szervezetek, hanem a nagy internetes társaságok is támadták. Utóbbiak nem csak a véleményszabadság megsértése miatt aggódnak, hanem azért, mert az új szabályozás árthat az iparnak. A Facebook, az eBay, a Google és a Yahoo! illetékesei egyaránt azt közölték, hogy a változtatások árthatnak Szingapúr globális megítélésének, a városállamra ugyanis eddig a cégek befektetései szempontjából vonzó és nyitott országként tekintett a világ.
Az Ázsiai Internetkoalíció (AIC) nevű szervezet - amit az eBay, a Facebook, a Google, a Salesforce és a Yahoo! 2011-ben alapított - levelet írt a helyi információs, kommunikációs és művészeti minisztériumnak. A Google aggodalmát fejezte ki amiatt, hogy a jövőben a helyi vállalkozók nagyobb bizonytalanságnak és jogi kockázatoknak lesznek kitéve.
Szingapúr május végén jelentette be, hogy a helyi eseményekről rendszeresen tudósító híroldalak kötelesek licencet igényelni, aminek kiadását különböző feltételekhez kötötték. Az egyik feltétel az volt, hogy az adott platformot havonta legalább 50 000 szingapúri látogató keresse fel. Az összes érintett oldal köteles volt 50 000 szingapúri dollárt (átszámítva 39 300 amerikai dollárt) letétbe helyezni és vállalni, hogy a kabinet által kifogásolt tudósításokat 24 órán belül mindenképpen eltávolítja.