Berta Sándor

Csere helyett a javítást helyezi előtérbe az Apple

Ősztől komoly átszervezések várhatók a kaliforniai társaságnál. A fő cél a költségek csökkentése, ugyanakkor a cég ezzel párhuzamosan szolgáltatásait is vonzóbbá tenné az ügyfelei számára.

A változtatásokat Tara Bunch, az Apple alelnöke jelentette be. A fő módosítás az AppleCare és az AppleCare+ átszervezése; mindez érinteni fogja a garanciális feltételeket éppúgy, mint a kérhető javításokat. A részleteket egy neve elhallgatását kérő bennfentes árulta el az AppleInsider nevű oldalnak. Eddig az elromló iPhone, iPod és iPad készülékeket általában azonnal új eszközre cserélte a vállalat, függetlenül attól, hogy azt valaki postán küldte el vagy az Apple Store eladóinak nyújtotta át. A jövőben a csere helyett minden terméket igyekeznek majd megjavítani és ezután visszajuttatják a tulajdonosnak.

Az Apple Store boltokban jelenleg is vannak olyan szerszámok, amelyek lehetővé teszik a hangszóró, a vibramotor vagy akár az akkumulátor kicserélését. Júniustól lehetővé válik a kijelzők, júliustól a kamerák és más alkatrészek cseréje. Emellett az alkalmazottak hozzáférést kapnak a legkorszerűbb diagnosztikai eszközökhöz azért, hogy az esetleges hardverproblémákat akár a távolból is felismerjék és a megszerzett adatokat továbbíthassák a szakembereknek. Mindez jelentős mértékben felgyorsíthatja a javítási folyamatokat. Bunch elmondta, hogy az Apple az új stratégiát először az Amerikai Egyesült Államokban ülteti át a gyakorlatba, később valósítják meg nemzetközi viszonylatban is. Amennyiben sikerül beváltani az elképzeléseket úgy éves szinten közel egymilliárd dollárt takaríthatnak meg.


További nagy változás, hogy az AppleCare szolgáltatást módosítják, új szintre helyezik és a jövőben a fogyasztókra összpontosítanak és nem egy bizonyos termékre. Újdonság lehet az "exkluzív" ügyfélszolgálat, amely a nap minden órájában elérhető lesz. Az ingyenes szolgáltatások (online támogatás, forródrót, élő chat lehetősége stb.) továbbra is elérhetőek maradnak. A forródrót eddig a vásárlástól számított 90 napig volt ingyenesen hívható, ez az időtartam a jövőben egy év lesz. A tervek között szerepel a jelenleg több mint 4200 műszaki tanácsadóból álló csoport növelése, a terméktámogatási oldalak módosítása, a szervizszolgáltatásokkal kapcsolatos információk bővítése. A társaságnál a jövőben előtérbe kerülhetnek az interaktív útmutatók és a videók. A webalapú tartalmakat egyaránt optimalizálni fogják PC-re és az iOS-készülékekre.

A változtatásokra részben költségcsökkentése okokból volt szükség, részben pedig azért, mert a céget többször is kritizálták gyakorlata matat. 2011 végén Olaszországban perelték be, és a nem megfelelő garanciális és jótállási információk miatt 900 000 euró megfizetésére kötelezték. Idén januárban a Test-Aankoop/Test-Achats belga fogyasztóvédelmi szervezet nyújtott be keresetet ellene, mondván a cég garanciális feltételei egyaránt megsértik a helyi és az európai jogszabályokat. A szervezet azzal érvelt, hogy miután a felhasználók nem értesülnek megfelelően arról, hogy pontosan milyen hosszú garancia vonatkozik a vállalat termékeire ezzel arra késztetik őket, hogy megvásárolják az Apple Care kiegészítő csomagokat.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • narumon #22
    Van benne igazság DE! Én vettem egy Samsung mosógépet - tök jó, hogy házhoz jönnek javítani de mikor már harmadjára jött a csávó akkor már nem kicsit idegesített a dolog (meg egyeztetni, hogy neki mikor jó, te mikor vagy otthon, stb). No summa summárum, boldogabb nem lettem tőle - annyit viszont elértek, hogy háztartási eszközben soha többet nem veszek Samsungot.
  • narumon #21
    Azért ez elég hülyén fog kinézni. Nekem kifejezetten tetszett az, hogy eddig mindent pikk-pakk rögtön cseréltek. Ha most ott hagyom a telefont szervizelni addig adnak használni egy másikat? A telefon nem olyan dolog ami nélkül elvan az ember...
  • G_ArchAngel #20
    Mondok egy masik peldat:

    Rossz telefon, hazhoz jon megjavitja. Boldog vagyok.
    Rossz telefon, hazhoz jon, nem tudja a helyszinen megjavitani, elkuldik, elviszi, posta, X ideig szivas

    Rossz telefon, beviszed rohadt alma szervizbe, megcsinaljak, legtobbszor 2-3 ora max es ha nem a sajatodat kapod vissza, adnak egy ujat. (idopontra mesz, nem kell varnod)

    Mindkettonek vanna elonyei es hatranyai. Egyik esetben van esely az eredmenytelen kiszallasra, masikban ki kell mozdulnod a lakasbol.
  • Hirvaer #19
    jah, ez nem ide..
  • Hirvaer #18
    Mer nem isznak annyit.
  • caius marius #17
    Lehet, hogy én vagyok csak ezzel így, de amikor szervizbe kell vinnem egy terméket, akkor a vásárlási kedvem kb. a nullát vagy a mínusz egyet ütögeti. Kifejezetten rosszul érzem magam attól, hogy egy nagyon drága eszközt kell szervizbe hurcolnom és nem pedig használom. Ja, és persze az elb@szott idő miatt is idegbeteg vagyok. Ezek után ha egy cég arra számít, hogy egy garis javítás közben én vásárolni fogok, hát az nagyon nagyot téved. Az abszolút tökkelütött fanokon kívül nem hiszem, hogy sokan élnének ezzel a lehetőséggel. Ezzel szemben a Samsung házhoz jönnek, csúcsszupi szolgáltatásával maxima meg vagyok elégedve! Szoptam a Nokiával, cumira vett a Htc is, aztán jött a Samsung és kinyalta a seggem. Na így lehet boltot csinálni!
    Tehát összegezve, szvsz az Apple ezt most nagyon elk...a.
  • MsUser #16
    Tisztázzunk valamit erre az üzletpolitikára fázott rá a NOKIA,a HTC, Blackberry stb. nem tudják megfelelően szervizelni a készülékeket mert magas a költsége az infrastruktúrának ami mögötte van + szállítási költség.
    Magyarországon is van-volt szervize minden telefongyártónak de nem verik nagy dobra hogy erősen deficites a szervizelés és kivonultak még olcsóbb területre szervizeltetni!
    Mellesleg a világon alig találsz már olcsóbb munkaerőt a Magyarnál!
  • Armagedown #15
  • G_ArchAngel #14
    Kiepitett szervizhalozatuk van a hutoszekrenyek miatt.
    Meg ugye az Apple telefont be tudja vinni a tulaj a szervizbe, mig a Samsung zsebTVihez butorszallito kell.

    Komolyra forditva a szot:
    Ha csak egy nagyon-nagyon kicsit megprobalsz gondolkodni, akkor hamar rajossz, hogy az Apple huzasa zsenialis, mig a koreiai Masolosung-e idejetmult.

    Bemegy a vasarloero az Apple Store-ba, vegig kell mennie a kirakott termekek kozott, latja, hogy az uzletek tomve vannak, mindenki almas eszkozt tapogat, legyen az iMac vagy iPad, ha csak minden 20. betero ez miatt vesz valamit, akkor maris megerte, hogy hozzaszoktassak az embereket az uzletbe bejarashoz.
    Arrol nem is beszelve, hogy nemhiaba van leghatul a Genius Bar. Biztos, hogy elotte elsetalsz minden termek elott legalabb ketszer, mielott a problemaddal foglalkoznanak.
  • G_ArchAngel #13
    Nikon 3 evet ad, Canon 1-et. Canon adta el a legtobb fenykepezogepet, kozottuk DSLR-t.