Berta Sándor
A streaming ajánlatokban hisz a Napster
Az 1990-es évek végén a Napster tette népszerűvé a zeneletöltéseket és ezzel hozzájárult a zeneipar legnagyobb krízisének kialakulásához. A szolgáltatás napjainkban is elérhető és a Spotifyt szeretné legyőzni.
A Napster bejelentette, hogy Európában is szeretné megvetni a lábát és kibővítené a streaming-ajánlatát. A szolgáltatás összesen 16 országban elérhető, ezek Ausztria, Belgium, Dánia, Finnország, Franciaország, Hollandia, Írország, Luxemburg, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Portugália, Spanyolország, Svájc és Svédország. "Főként a helyi szempontokat akarjuk figyelembe venni és mindenhol a megfelelő tartalmakat szeretnénk elérhetővé tenni. A piacvezető pozíció megszerzéséért a Spotify ellen fogunk versenyezni" - jelentette ki Thorsten Schliesche, a Napster európai vezetője. A menedzser hozzátette: azóta, hogy a Rhapsody 2011-ben felvásárolta a céget egy a korábbinál sokkal jobb technológiai platformmal rendelkeznek. Ezt a technológiát azonban tovább kell fejleszteni és a jövőben az autókat is szeretnék behálózni.
A vállalat együttműködik a Sonos hangtechnikai vállalkozással, a kooperációnak köszönhetően a Sonos új ügyfelei három hónapig ingyen hozzáférhetnek a streaming-ajánlataikhoz. Emellett az E-Plus nevű mobilszolgáltatóval is együttműködnek. "A streaming-szolgáltatásoknak jelenleg jobban a növekedési esélyeik, mint a letöltési ajánlatoknak" - hangsúlyozta Schliesche.
Az üzletember leszögezte, hogy az első három zenei platform között akarnak lenni. Az üzleti modelljük kizárólag az előfizetésekre épül, licencdíjakat fizetnek, a vállalat jelenleg egyike a kiadók öt legnagyobb bevételi forrásának. Ennek ellenére a zeneipar egy része meglehetősen szkeptikusan viszonyul az online zenei szolgáltatásokhoz. Katalógusukban több mint 20 millió zeneszám található. A felhasználók a havi átalánydíjért cserébe annyi dalt hallgathatnak, amennyit szeretnének, ugyanakkor nincs lehetőségük arra, hogy a műveket a merevlemezükre is letöltsék és ott tárolják.
A Napster bejelentette, hogy Európában is szeretné megvetni a lábát és kibővítené a streaming-ajánlatát. A szolgáltatás összesen 16 országban elérhető, ezek Ausztria, Belgium, Dánia, Finnország, Franciaország, Hollandia, Írország, Luxemburg, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Portugália, Spanyolország, Svájc és Svédország. "Főként a helyi szempontokat akarjuk figyelembe venni és mindenhol a megfelelő tartalmakat szeretnénk elérhetővé tenni. A piacvezető pozíció megszerzéséért a Spotify ellen fogunk versenyezni" - jelentette ki Thorsten Schliesche, a Napster európai vezetője. A menedzser hozzátette: azóta, hogy a Rhapsody 2011-ben felvásárolta a céget egy a korábbinál sokkal jobb technológiai platformmal rendelkeznek. Ezt a technológiát azonban tovább kell fejleszteni és a jövőben az autókat is szeretnék behálózni.
A vállalat együttműködik a Sonos hangtechnikai vállalkozással, a kooperációnak köszönhetően a Sonos új ügyfelei három hónapig ingyen hozzáférhetnek a streaming-ajánlataikhoz. Emellett az E-Plus nevű mobilszolgáltatóval is együttműködnek. "A streaming-szolgáltatásoknak jelenleg jobban a növekedési esélyeik, mint a letöltési ajánlatoknak" - hangsúlyozta Schliesche.
Az üzletember leszögezte, hogy az első három zenei platform között akarnak lenni. Az üzleti modelljük kizárólag az előfizetésekre épül, licencdíjakat fizetnek, a vállalat jelenleg egyike a kiadók öt legnagyobb bevételi forrásának. Ennek ellenére a zeneipar egy része meglehetősen szkeptikusan viszonyul az online zenei szolgáltatásokhoz. Katalógusukban több mint 20 millió zeneszám található. A felhasználók a havi átalánydíjért cserébe annyi dalt hallgathatnak, amennyit szeretnének, ugyanakkor nincs lehetőségük arra, hogy a műveket a merevlemezükre is letöltsék és ott tárolják.