Specker Balázs
Eladósorban a Napster?
A Napster zenei szolgáltatása nehéz helyzetbe került, előfizetői adatbázisa mintegy 7%-kal csökkent. Chris Gorog, a vállalat vezérigazgatója nem kíván felhagyni cégeladással kapcsolatos terveivel.
"Nem tudtuk a homokba dugni a fejünket a felvásárlási folyamattal kapcsolatban, hiszen óriási az érdeklődés a cég után. Alaposan mérlegelünk és kiértékelünk majd minden lehetőséget, azokkal az érvekkel és kockázatokkal szemben, amelyek az önállóság mellett, illetve ellen szólnak" - mondta Gorog. "A Napster még mindig egy működő modelt próbál találni a maga számára, ami nincs túl jó hatással működésére. Ám úgy tűnik a vállalat egyre inkább az eladást fontolgatja, még a vezetőség is megemlítette ezt a mostani telefonhívás során" - vélekedett Kit Spring, a Stifel Nicolaus & Co. elemzője a ZDNet oldalán.
Klikk a képre a nagyobb változathoz
Ugyan a Napster az első negyedévben mintegy 9,8 millió dolláros veszteséget volt kénytelen elkönyvelni, ez az összeg egy évvel korábban még 19,9 millió dollárra rúgott. A bevétel pedig 21 millióról 28,1 millió dollárra növekedett - derül ki a vállalat sajtóközleményéből. A felhasználóbázisuk mintegy 7%-kal csökkent, nagyrészt annak köszönhetően, hogy a letöltős cég elsősorban ingyenes weboldalára koncentrált az elmúlt időszakban. A fizető adatbázis a múlt hónap végén 512 ezer főt számlált. Az egyetemi-előfizetéseket leszámítva a cég minden évben 26%-kal tudta növelni fizető előfizetői számát.
Mint ismeretes, a vállalat 1999-ben fájlcserélő közösségként kezdte pályafutását. 2001 júliusában aztán bezáratták hálózatot, miután egy hosszú perhadjáratot követően a lemezkiadó vállalatoknak sikerült diadalmaskodniuk. Három évvel ezelőtt pedig legális letöltős oldalként újra megnyitotta kapuit az immár a Roxio szoftvercég tulajdonát képező vállalkozás.
"Nem tudtuk a homokba dugni a fejünket a felvásárlási folyamattal kapcsolatban, hiszen óriási az érdeklődés a cég után. Alaposan mérlegelünk és kiértékelünk majd minden lehetőséget, azokkal az érvekkel és kockázatokkal szemben, amelyek az önállóság mellett, illetve ellen szólnak" - mondta Gorog. "A Napster még mindig egy működő modelt próbál találni a maga számára, ami nincs túl jó hatással működésére. Ám úgy tűnik a vállalat egyre inkább az eladást fontolgatja, még a vezetőség is megemlítette ezt a mostani telefonhívás során" - vélekedett Kit Spring, a Stifel Nicolaus & Co. elemzője a ZDNet oldalán.
Klikk a képre a nagyobb változathoz
Ugyan a Napster az első negyedévben mintegy 9,8 millió dolláros veszteséget volt kénytelen elkönyvelni, ez az összeg egy évvel korábban még 19,9 millió dollárra rúgott. A bevétel pedig 21 millióról 28,1 millió dollárra növekedett - derül ki a vállalat sajtóközleményéből. A felhasználóbázisuk mintegy 7%-kal csökkent, nagyrészt annak köszönhetően, hogy a letöltős cég elsősorban ingyenes weboldalára koncentrált az elmúlt időszakban. A fizető adatbázis a múlt hónap végén 512 ezer főt számlált. Az egyetemi-előfizetéseket leszámítva a cég minden évben 26%-kal tudta növelni fizető előfizetői számát.
Mint ismeretes, a vállalat 1999-ben fájlcserélő közösségként kezdte pályafutását. 2001 júliusában aztán bezáratták hálózatot, miután egy hosszú perhadjáratot követően a lemezkiadó vállalatoknak sikerült diadalmaskodniuk. Három évvel ezelőtt pedig legális letöltős oldalként újra megnyitotta kapuit az immár a Roxio szoftvercég tulajdonát képező vállalkozás.