Berta Sándor
Nehéz helyzetben a HTC
A tajvani gyártónak nem csak a vetélytársaival kell megküzdenie, hanem számos belső problémával is. Vezető szakemberek távoznak, gyártási problémák vannak, így nem tűnik túl rózsásnak a mobilcég jövője.
Kouji Koder, a legfontosabb termékmenedzser a múlt héten távozott a cégtől, ami a HTC One piacra dobásának tükrében, amikor tele van munkával a cég meglepő lépés. Nem ő volt ugyanakkor a közelmúltban az egyetlen, aki elhagyta a társaságot, korábban szintén így döntött Jason Gordon kommunikációs, illetve Rebecca Rowland marketingmenedzser, továbbá John Starkweather digitális marketingvezető és Eric Lin termékstratéga. Az egykori munkatársak egyike azóta a Microsoftnál helyezkedett el, míg Starkweather az AT&T dolgozója lett.
Eric Lin a következőket írta a Twitteren: "Minden barátomnak, aki még a HTC-nél van: Menjetek! Menjetek most. Ez egy kemény lépés, de sokkal boldogabbak lesztek, esküszöm." S Lin nem az első, aki negatív véleményt fogalmazott meg az egykori munkaadójával kapcsolatban és arra szólította fel kollégáit, hogy hagyják el a süllyedő hajót. Ők mindannyian úgy érzik a HTC "szabadesésben" van.
A döntésekben szerepet játszik a rossz hangulat, ami a HTC meggyengült piaci pozíciójára vezethető vissza. Az okok között szerepel az átszervezés, aminek következtében Ben Ho lett az új marketingmenedzser, s mindezt tetézik a menedzsment döntései, amiket a partnerek is szkeptikusan figyelnek. Régóta vannak pletykák a marketingstratégia teljes csődjéről, melynek leglátványosabb esete a HTC First - "Facebook Phone" piacra dobásának kudarca, ami közvetlenül azelőtt következett be, hogy a Facebook Home bármely felsőkategóriás telefonra elérhetővé vált volna.
Peter Chou vezérigazgató megígérte, hogy lemond, ha a HTC One bukás lesz. (A HTC One március óta kapható Magyarországon is.) A vezetőt már hónapokkal ezelőtt figyelmeztette néhány munkatársa, hogy komoly gondok vannak az alkatrészek szállításával kapcsolatban, és a helyzetet súlyosbította, hogy a Samsung is szinte velük egyidőben mutatta be a Galaxy S4 modellt, így hiába a jó kritikák, a dél-koreai marketinggépezet mögötti árnyékba szorultak. A külső nyomás azonban önmagában nem lenne veszélyes, de hiányzik valami, a legfontosabb: a munkatársak támogatása, ami nélkül a HTC komoly bajba kerülhet.
Kouji Koder, a legfontosabb termékmenedzser a múlt héten távozott a cégtől, ami a HTC One piacra dobásának tükrében, amikor tele van munkával a cég meglepő lépés. Nem ő volt ugyanakkor a közelmúltban az egyetlen, aki elhagyta a társaságot, korábban szintén így döntött Jason Gordon kommunikációs, illetve Rebecca Rowland marketingmenedzser, továbbá John Starkweather digitális marketingvezető és Eric Lin termékstratéga. Az egykori munkatársak egyike azóta a Microsoftnál helyezkedett el, míg Starkweather az AT&T dolgozója lett.
Kiváló a HTC One, de elkésett |
A döntésekben szerepet játszik a rossz hangulat, ami a HTC meggyengült piaci pozíciójára vezethető vissza. Az okok között szerepel az átszervezés, aminek következtében Ben Ho lett az új marketingmenedzser, s mindezt tetézik a menedzsment döntései, amiket a partnerek is szkeptikusan figyelnek. Régóta vannak pletykák a marketingstratégia teljes csődjéről, melynek leglátványosabb esete a HTC First - "Facebook Phone" piacra dobásának kudarca, ami közvetlenül azelőtt következett be, hogy a Facebook Home bármely felsőkategóriás telefonra elérhetővé vált volna.
Peter Chou vezérigazgató megígérte, hogy lemond, ha a HTC One bukás lesz. (A HTC One március óta kapható Magyarországon is.) A vezetőt már hónapokkal ezelőtt figyelmeztette néhány munkatársa, hogy komoly gondok vannak az alkatrészek szállításával kapcsolatban, és a helyzetet súlyosbította, hogy a Samsung is szinte velük egyidőben mutatta be a Galaxy S4 modellt, így hiába a jó kritikák, a dél-koreai marketinggépezet mögötti árnyékba szorultak. A külső nyomás azonban önmagában nem lenne veszélyes, de hiányzik valami, a legfontosabb: a munkatársak támogatása, ami nélkül a HTC komoly bajba kerülhet.