SG.hu
Március végétől kapható itthon a HTC One
A HTC Budapestre is elhozta a barcelonai kiállításon bemutatott csúcstermékét. Eljutottunk arra a szintre, ahol a technikai adatok már nem lényegesek.
A vállalat számára az év erről a készülékről fog szólni, amit az is megalapoz, hogy elhozta Barcelonából a legjobb készülék díjat. Az okostelefon bemutatásakor kiemelten nem a műszaki paramétereket hanem a funkciókat ismertették, mivel a társaság véleménye szerint a vásárlókat előbbi nem annyira érdekli. Tehát úgy néz ki rájuk is hat az Apple felhasználói élményt előtérbe helyező filozófiája, de ettől még a készülék maga portfoliójuk legtöbbet tudó darabja marad. A többi gyártó felé fricskaként elhangzott, hogy ők nem gyártanak sem mosógépet sem mikrosütőt, csak okostelefont, és a HTC One-ba minden tudásukat belerakták amit az elmúlt évtized alatt összegyűjtöttek.
Mivel a február 20-án lezajlott bemutatóban már beszámoltunk a technikai részletekről, így most a sajtótájékoztatóhoz hasonlóan csak azokat az újításokról számolunk be, melyekkel a cég ki akar törni az Androidos kütyük rengetegéből. Ezek közül első természetesen a forma, mely egy rendkívül vékony, illesztési hézagok nélküli fémtömb. Ez a közelítéssel működő adattovábbítás, a mobil fizetéseknél, vagy a telefonok egymás közötti adatmegosztására használt NFC technológia szempontjából akadályozó tényező, hiszen az a fémen nem tud áthatolni, ezért a hátlapjára egy műanyag csíkot raktak, ezzel oldották meg a problémát. Megemlítették a bekapcsológombban lévő infrát is, amellyel amellett, hogy tévétávirányítóként funkcionálhat egyéb izgalmas dolgokra is számítanak, mivel közzétették a programozók számára hasznosítható API-ját.
Sokat beszéltek a kameráról és a Zoe nevű extráról. Úgy látszik az okostelefonoknál is megkezdődik az, ami a digitális fényképezésben sajnos már évekkel ezelőtt megbukott, néhány cég próbálkozása az árral szemben úszásra. A szenzorméretről és a felbontásról van szó, miszerint előbbiről az egyszeri vásárlónak fogalma sincs, csak azt látja, hogy melyik fényképezőgép hány megapixeles, és pusztán ezt gondolja minőségi mutatónak. Ebben persze a marketingesek a leginkább hibásak, de hiába az éveken át a témában született rengeteg hír és cikk, a kompaktok szenzorának mérete nem nőtt, felbontásuk viszont változatlanul emelkedik. (Ugyan lehet ellenpéldát is mondani, de a trenden ez nem változtat.)
A HTC arról próbálja meggyőzni az embereket hogy a felbontás helyett figyeljenek a szenzorok pixelméretére, mivel az sokkal többet mondd el a képminőségről. Nehéz utcába mennek be ezzel, amit bizonyára tudnak, ezért találták ki az "UltraPixel" varázsszót, amivel talán sikerül megfogniuk a téma iránt annyira nem érdeklődőket is. A lényeg persze az, hogy hiába mindössze 4 megapixeles a kameramoduljuk, annak 1/3-os felülete jóval nagyobb más felsőkategóriás masinák akár 13 megapixeles szenzoránál, így kevesebb fénynél is több információt tud rögzíteni. Végeredményben tehát jobb képminőséget nyújt amellett, hogy nem nő feleslegesen hatalmasra az interneten megosztani kívánt fotó mérete. (Itt érdemes megjegyezni, hogy a Full HD 2 megapixelt jelent, tehát ha egy ilyen felbontású tévén nézzük meg a képeket sem kell aggódnunk, hogy azok túl picik.)
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
A vállalat ezt megfejelte egy olyan extrával is, miszerint exponálásnál nem csak egy kép rögzítése zajlik, hanem ezzel párhuzamosan egy négy másodperces videót is eltárol a kamera. Ebből az ujjunk húzásával határozhatjuk meg melyik pillanatot akarjuk kivágni, melyik az, amelyik szerintünk tökéletesen sikerült. Nagyon érdekes képesség ehhez kapcsolódóan az egyszerű szerkeszthetőség, amit egy szülinapi partin készült 4 másodperces folyammal prezentáltak. A lufikkal teli "képen" mindenki más időpontban mosolygott, van aki az elején, van aki a végén. A fejeket egyenként megérintve a készülék a kiválasztott személyről készült legjobb pillanathoz tekert, majd egy rövid feldolgozás után előállított egy végső fotót ahol már mindenki mosolygott.
Ismertették a BlinkFeednek nevezett, a Windows Phone tartalmakat megjelenítő csempéire hasonlító szolgáltatást, mellyel a telefon friss híreket tud közölni (magyar források is várhatók). A HTC nagyon büszke az audioteljesítményre is, melyet úgy érnek el, hogy a telefonban lévő fejhallgató-csatlakozó egy extra erősítő által az ágazatban egyedüliként 2,5 Voltos feszültségű, így nem csak hangosabban szól, de magától meg tud hajtani külső hangszórókat is. A végén egy érdekes közjáték is volt a kijelzővel kapcsolatban: az egyik újságírónak az asztalán volt egy szintén nagyon friss telefon, egy 5 collos Full HD kijelzőjű Sony Xperia Z, aminek kapcsán arra hívták fel a figyelmet, hogy a HTC One pixelsűrűsége nagyobb, hiszen az 4,7 collon tartalmaz ugyanannyi képpontot.
A telefon Magyarországon március végén, április elején lesz elérhető fekete és fehér színben, mind a három szolgáltató választékában, de függetlenül is megvásárolható lesz, várhatóan 195 ezer forint körüli áron.
A vállalat számára az év erről a készülékről fog szólni, amit az is megalapoz, hogy elhozta Barcelonából a legjobb készülék díjat. Az okostelefon bemutatásakor kiemelten nem a műszaki paramétereket hanem a funkciókat ismertették, mivel a társaság véleménye szerint a vásárlókat előbbi nem annyira érdekli. Tehát úgy néz ki rájuk is hat az Apple felhasználói élményt előtérbe helyező filozófiája, de ettől még a készülék maga portfoliójuk legtöbbet tudó darabja marad. A többi gyártó felé fricskaként elhangzott, hogy ők nem gyártanak sem mosógépet sem mikrosütőt, csak okostelefont, és a HTC One-ba minden tudásukat belerakták amit az elmúlt évtized alatt összegyűjtöttek.
Mivel a február 20-án lezajlott bemutatóban már beszámoltunk a technikai részletekről, így most a sajtótájékoztatóhoz hasonlóan csak azokat az újításokról számolunk be, melyekkel a cég ki akar törni az Androidos kütyük rengetegéből. Ezek közül első természetesen a forma, mely egy rendkívül vékony, illesztési hézagok nélküli fémtömb. Ez a közelítéssel működő adattovábbítás, a mobil fizetéseknél, vagy a telefonok egymás közötti adatmegosztására használt NFC technológia szempontjából akadályozó tényező, hiszen az a fémen nem tud áthatolni, ezért a hátlapjára egy műanyag csíkot raktak, ezzel oldották meg a problémát. Megemlítették a bekapcsológombban lévő infrát is, amellyel amellett, hogy tévétávirányítóként funkcionálhat egyéb izgalmas dolgokra is számítanak, mivel közzétették a programozók számára hasznosítható API-ját.
Sokat beszéltek a kameráról és a Zoe nevű extráról. Úgy látszik az okostelefonoknál is megkezdődik az, ami a digitális fényképezésben sajnos már évekkel ezelőtt megbukott, néhány cég próbálkozása az árral szemben úszásra. A szenzorméretről és a felbontásról van szó, miszerint előbbiről az egyszeri vásárlónak fogalma sincs, csak azt látja, hogy melyik fényképezőgép hány megapixeles, és pusztán ezt gondolja minőségi mutatónak. Ebben persze a marketingesek a leginkább hibásak, de hiába az éveken át a témában született rengeteg hír és cikk, a kompaktok szenzorának mérete nem nőtt, felbontásuk viszont változatlanul emelkedik. (Ugyan lehet ellenpéldát is mondani, de a trenden ez nem változtat.)
A HTC arról próbálja meggyőzni az embereket hogy a felbontás helyett figyeljenek a szenzorok pixelméretére, mivel az sokkal többet mondd el a képminőségről. Nehéz utcába mennek be ezzel, amit bizonyára tudnak, ezért találták ki az "UltraPixel" varázsszót, amivel talán sikerül megfogniuk a téma iránt annyira nem érdeklődőket is. A lényeg persze az, hogy hiába mindössze 4 megapixeles a kameramoduljuk, annak 1/3-os felülete jóval nagyobb más felsőkategóriás masinák akár 13 megapixeles szenzoránál, így kevesebb fénynél is több információt tud rögzíteni. Végeredményben tehát jobb képminőséget nyújt amellett, hogy nem nő feleslegesen hatalmasra az interneten megosztani kívánt fotó mérete. (Itt érdemes megjegyezni, hogy a Full HD 2 megapixelt jelent, tehát ha egy ilyen felbontású tévén nézzük meg a képeket sem kell aggódnunk, hogy azok túl picik.)
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
A vállalat ezt megfejelte egy olyan extrával is, miszerint exponálásnál nem csak egy kép rögzítése zajlik, hanem ezzel párhuzamosan egy négy másodperces videót is eltárol a kamera. Ebből az ujjunk húzásával határozhatjuk meg melyik pillanatot akarjuk kivágni, melyik az, amelyik szerintünk tökéletesen sikerült. Nagyon érdekes képesség ehhez kapcsolódóan az egyszerű szerkeszthetőség, amit egy szülinapi partin készült 4 másodperces folyammal prezentáltak. A lufikkal teli "képen" mindenki más időpontban mosolygott, van aki az elején, van aki a végén. A fejeket egyenként megérintve a készülék a kiválasztott személyről készült legjobb pillanathoz tekert, majd egy rövid feldolgozás után előállított egy végső fotót ahol már mindenki mosolygott.
Ismertették a BlinkFeednek nevezett, a Windows Phone tartalmakat megjelenítő csempéire hasonlító szolgáltatást, mellyel a telefon friss híreket tud közölni (magyar források is várhatók). A HTC nagyon büszke az audioteljesítményre is, melyet úgy érnek el, hogy a telefonban lévő fejhallgató-csatlakozó egy extra erősítő által az ágazatban egyedüliként 2,5 Voltos feszültségű, így nem csak hangosabban szól, de magától meg tud hajtani külső hangszórókat is. A végén egy érdekes közjáték is volt a kijelzővel kapcsolatban: az egyik újságírónak az asztalán volt egy szintén nagyon friss telefon, egy 5 collos Full HD kijelzőjű Sony Xperia Z, aminek kapcsán arra hívták fel a figyelmet, hogy a HTC One pixelsűrűsége nagyobb, hiszen az 4,7 collon tartalmaz ugyanannyi képpontot.
A telefon Magyarországon március végén, április elején lesz elérhető fekete és fehér színben, mind a három szolgáltató választékában, de függetlenül is megvásárolható lesz, várhatóan 195 ezer forint körüli áron.