Berta Sándor
Az EU-val való megegyezésre törekszik a Google
Közös megegyezéssel zárulhat le az Európai Bizottság és a Google vitája, a tengerentúli társaság ugyanis hajlik arra, hogy enged a követeléseknek és a jövőben jobban elkülöníti a találati listákban vetélytársai hivatkozásait.
A Financial Times értesülései alapján a Google hajlandónak mutatkozik arra, hogy a konkurenseinek ajánlatait és keresési találatait ne szorítsa a háttérbe, és az eddiginél világosabban jelölje meg saját eredményeit. Többek között ezek olvashatók abban a javaslatcsomagban, amit a társaság azért juttatott el az Európai Bizottsághoz, hogy az állítsa le az ellene folytatott eljárást. A vizsgálatokat még 2010-ben a Microsoft és más riválisok, például a TripAdvisor és az Expedia bejelentései alapján indította el az Európai Bizottság. A most felvetett engedmények összhangban vannak a testület által korábban kért változtatásokkal, ezek egyike ugyanis éppen az volt, hogy a jövőben a keresési eredményeknél az eddigieknél jobban elkülönüljenek egymástól a Google ajánlatai és a vetélytársak tartalmai. Ezáltal megszűnne az a helyzet, hogy a cég ajánlatai előtérbe kerülnek.
A Nokia 5800 találati listája - az élen szerepelnek a Google saját szolgáltatásai, a Google Product Search, a Google News és a YouTube
Az új szabályok különösen azokra a területekre vonatkoznának, ahol a Google pénzt kereshet a keresési eredmények környezetében elhelyezett hirdetések segítségével. Amennyiben például egy étteremmel kapcsolatos keresési eredményről van szó, akkor nem csak a Google találatának, hanem három másik konkurens hivatkozásnak is meg kell majd jelennie. Joaquín Almunia, az EU versenyügyi biztos elmondta, hogy a javaslatcsomagot eljuttatja a Google vetélytársainak és egyelőre az ő álláspontjuktól függ, hogy folytatódik-e az eljárás vagy sem.
Termékkeresők látogatottsági változása; azáltal, hogy keresőjével átterelte a forgalmat saját szolgáltatásához, a riválisok elől elszívta a levegőt. Ugyanez igaz minden olyan területre, ahol jelen van: turizmus, munkakeresés, ingatlankeresés stb.
Az már 2012 májusában világossá vált, hogy az amerikai vállalat vagy módosítja gyakorlatát vagy EU-büntetést fizet. Április elején a német, a francia, a spanyol, az olasz, a holland és a brit adatvédelmi hivatal azzal vádolta meg a konszernt, hogy megsértette az adatvédelmi előírásokat. A társaság viszont azt állítja, hogy a felhasználási feltételei teljes összhangban vannak az európai uniós joggal. Majd a Fairsearch.org nevű szervezet Brüsszelben panaszt nyújtott be a cég ellen, mondván az visszaél az Android a piaci helyzetével és ezért az Európai Bizottság vizsgálja meg a kérdést. A Fairsearch tagja a Tripadvisor és az Expedia mellett a Microsoft, a Nokia és az Oracle is.
A Financial Times értesülései alapján a Google hajlandónak mutatkozik arra, hogy a konkurenseinek ajánlatait és keresési találatait ne szorítsa a háttérbe, és az eddiginél világosabban jelölje meg saját eredményeit. Többek között ezek olvashatók abban a javaslatcsomagban, amit a társaság azért juttatott el az Európai Bizottsághoz, hogy az állítsa le az ellene folytatott eljárást. A vizsgálatokat még 2010-ben a Microsoft és más riválisok, például a TripAdvisor és az Expedia bejelentései alapján indította el az Európai Bizottság. A most felvetett engedmények összhangban vannak a testület által korábban kért változtatásokkal, ezek egyike ugyanis éppen az volt, hogy a jövőben a keresési eredményeknél az eddigieknél jobban elkülönüljenek egymástól a Google ajánlatai és a vetélytársak tartalmai. Ezáltal megszűnne az a helyzet, hogy a cég ajánlatai előtérbe kerülnek.
A Nokia 5800 találati listája - az élen szerepelnek a Google saját szolgáltatásai, a Google Product Search, a Google News és a YouTube
Az új szabályok különösen azokra a területekre vonatkoznának, ahol a Google pénzt kereshet a keresési eredmények környezetében elhelyezett hirdetések segítségével. Amennyiben például egy étteremmel kapcsolatos keresési eredményről van szó, akkor nem csak a Google találatának, hanem három másik konkurens hivatkozásnak is meg kell majd jelennie. Joaquín Almunia, az EU versenyügyi biztos elmondta, hogy a javaslatcsomagot eljuttatja a Google vetélytársainak és egyelőre az ő álláspontjuktól függ, hogy folytatódik-e az eljárás vagy sem.
Termékkeresők látogatottsági változása; azáltal, hogy keresőjével átterelte a forgalmat saját szolgáltatásához, a riválisok elől elszívta a levegőt. Ugyanez igaz minden olyan területre, ahol jelen van: turizmus, munkakeresés, ingatlankeresés stb.
Az már 2012 májusában világossá vált, hogy az amerikai vállalat vagy módosítja gyakorlatát vagy EU-büntetést fizet. Április elején a német, a francia, a spanyol, az olasz, a holland és a brit adatvédelmi hivatal azzal vádolta meg a konszernt, hogy megsértette az adatvédelmi előírásokat. A társaság viszont azt állítja, hogy a felhasználási feltételei teljes összhangban vannak az európai uniós joggal. Majd a Fairsearch.org nevű szervezet Brüsszelben panaszt nyújtott be a cég ellen, mondván az visszaél az Android a piaci helyzetével és ezért az Európai Bizottság vizsgálja meg a kérdést. A Fairsearch tagja a Tripadvisor és az Expedia mellett a Microsoft, a Nokia és az Oracle is.