Berta Sándor

Online megjelenés nélkül nem lehet sikert elérni

Azok a vállalkozások, amelyek az internetet integrálják az üzleti modelljükbe, sokkal sikeresebbek azoknál a vetélytársaiknál, amelyek ezt nem teszik meg.

A BITKOM szakmai szervezet, a kölni Német Gazdasági Intézet (IW Köln) és a Google közös tanulmánya szerint a világháló történéseire és lehetőségeire fogékony piaci szereplők 60 százaléka arra számít, hogy jelentős mértékben növekedni fognak a bevételei, ezzel szemben az internet iránt nem igazán érdeklődő ipari vállalatoknál ez az arány 46 százalék, míg a szolgáltatóknál 38 százalék. Az online világ lehetőségei iránt nyitott társaságok foglalkoztatják a német munkavállalók 49 százalékát és hozzájuk köthető a befolyó bevétel fele is. A szolgáltatói szektorban ugyanez az arány 53 százalék.

A szolgáltatók elsősorban az online exporttevékenységből profitálnak. Átlagosan a világhálóra nyitott szolgáltatók bevételének 10 százaléka származik külföldről, míg a másik táborba tartozó társaságoknál ez az arány 5 százalék, és ez a különbség a jövőben csak tovább fog nőni. "Ezek a cégek sokkal nagyobb növekedési esélyekkel rendelkeznek és pozitívabban tekintenek a jövőbe, mint a többi piaci szereplő. Az internet gyakorlatilag ösztönzőleg hat: a digitális átalakulásra voksoló vállalkozások előtt hatalmas lehetőségek nyílnak meg" - jelentette ki Stefan Hentschel, a Google Deutschland egyik vezetője.

Az online megjelenéssel rendelkező és a virtuális lehetőségekre fogékony vállalatok az átlagosnál innovatívabbak, az idén minden korábbinál erősebben akarnak befektetni és új munkahelyeket teremteni. Mindez az Ipar 4.0-hoz vezet, így nevezik a szakemberek a fejlesztés irányítását és az internetes gyártást. A német ipar IT-kiadásai 2013-ban várhatóan 4 százalékkal növekednek és elérik a 22 milliárd eurót. Leginkább az IT-szolgáltatások piaca fog növekedni, előtérbe kerülnek a számítási felhővel kapcsolatos megoldások, szervizajánlatok és tanácsadások. Ilyen kiadásokra az ipar az idén várhatóan 12,7 milliárd eurót fog költeni. A szoftverekkel kapcsolatos költségek szintén 4,1 százalékkal növekedhetnek ebben az esztendőben és elérhetik az ötmilliárd eurót.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • AgentKis #1
    Nem nagyon kell csodálkozni ezen. Régebben ez már lezajlott mondjuk a villannyal, a telefonnal és faxxal is. Ma már a e-mail, weboldal nagyon alap, de a webáruház jellegű rendelésfelvétel is kikerülhetetlen bizonyos ágazatok és méretek felett.

    Mondjuk kocsmába még mindig személyesen a legjobb ellátogatni...