Gyurkity Péter
A tinik már nem az Apple-ért rajonganak
Sokat változott a világ egyetlen év alatt, amíg ugyanis tavaly még az almás cég termékei voltak a legnépszerűbbek a fiatalok körében, mára ezen korosztályok inkább a riválisok fejlesztései iránt érdeklődnek.
Marketinges szakemberek szerint a mai tinik több egyszerre tényező miatt váltanak a konkurens termékek felé. Jelen van az indokok között a szülőkkel való hagyományos szembenállás, az eltérő trendek követésének vágya, de az is szerepet játszik, hogy ezen szülők hajlamosak az Apple régebbi, megunt modelljeit átadni gyermekeiknek, amint ők beszerzik maguknak a legújabb példányokat - ez nyilván elsősorban a tengerentúlon jól megfigyelhető, különös tekintettel az állandóan zsúfolt Apple boltokra, amit egyébként jelen sorok írója is naponta lát.
Az iPhone 5 megjelenését azonban meglehetősen negatív visszhang övezte, sokan a valódi innovációt hiányolták, mára pedig a tinik már olyan határozott véleményt is gyakran megfogalmaznak, miszerint az Apple-nek befellegzett. A cég inkább az egy évtizeddel korábbi fiatalokat tudta jól megfogni, ők kitartanak mellettük, ám a mostani tinik egyre gyakrabban váltanak a Samsung, illetve bizonyos esetekben a Microsoft termékeire. A tinik körében az USA-ban elvégzett kutatásokban a Samsung már 22 százalékra ugrott, miközben tavaly még sehol nem volt, bár mások inkább azt emelik ki, hogy az iPhone elfogadottsága még mindig 67 százalék körül van.
Ehhez persze nagyban hozzájárultak a technikai malőrök, a kihagyások, vagy akár az új Maps szolgáltatás csődje. A Samsung eközben tavaly a harmadik negyedévben kétszer annyi készüléket szállított le, a bíróságon folytatott küzdelem mellett pedig egyre nagyobb figyelmet (és összeget) fordítanak a fiatalok meghódítására. Jellemző, hogy reklámhadjáratukban az iPhone okostelefonokat inkább az idősebb generációk számára alkalmas készülékeknek állították be, a tiniket pedig arra buzdítják, hogy a következő nagy dobást keressék (nyilván a dél-koreai gyártó kínálatában). Másutt azt emelik ki, hogy sorban állni egy okostelefonért nem a világ legbölcsebb, leghasznosabb tevékenysége.
Egyelőre kérdés, hogy az Apple magára talál-e a közeljövőben. Az Android család készülékei általában olcsóbbak, így a rivális minden bizonnyal megőrzi ezen a téren élvezett előnyét.
Marketinges szakemberek szerint a mai tinik több egyszerre tényező miatt váltanak a konkurens termékek felé. Jelen van az indokok között a szülőkkel való hagyományos szembenállás, az eltérő trendek követésének vágya, de az is szerepet játszik, hogy ezen szülők hajlamosak az Apple régebbi, megunt modelljeit átadni gyermekeiknek, amint ők beszerzik maguknak a legújabb példányokat - ez nyilván elsősorban a tengerentúlon jól megfigyelhető, különös tekintettel az állandóan zsúfolt Apple boltokra, amit egyébként jelen sorok írója is naponta lát.
Az iPhone 5 megjelenését azonban meglehetősen negatív visszhang övezte, sokan a valódi innovációt hiányolták, mára pedig a tinik már olyan határozott véleményt is gyakran megfogalmaznak, miszerint az Apple-nek befellegzett. A cég inkább az egy évtizeddel korábbi fiatalokat tudta jól megfogni, ők kitartanak mellettük, ám a mostani tinik egyre gyakrabban váltanak a Samsung, illetve bizonyos esetekben a Microsoft termékeire. A tinik körében az USA-ban elvégzett kutatásokban a Samsung már 22 százalékra ugrott, miközben tavaly még sehol nem volt, bár mások inkább azt emelik ki, hogy az iPhone elfogadottsága még mindig 67 százalék körül van.
Ehhez persze nagyban hozzájárultak a technikai malőrök, a kihagyások, vagy akár az új Maps szolgáltatás csődje. A Samsung eközben tavaly a harmadik negyedévben kétszer annyi készüléket szállított le, a bíróságon folytatott küzdelem mellett pedig egyre nagyobb figyelmet (és összeget) fordítanak a fiatalok meghódítására. Jellemző, hogy reklámhadjáratukban az iPhone okostelefonokat inkább az idősebb generációk számára alkalmas készülékeknek állították be, a tiniket pedig arra buzdítják, hogy a következő nagy dobást keressék (nyilván a dél-koreai gyártó kínálatában). Másutt azt emelik ki, hogy sorban állni egy okostelefonért nem a világ legbölcsebb, leghasznosabb tevékenysége.
Egyelőre kérdés, hogy az Apple magára talál-e a közeljövőben. Az Android család készülékei általában olcsóbbak, így a rivális minden bizonnyal megőrzi ezen a téren élvezett előnyét.