Berta Sándor
Arcfelismerő funkció kerül az ATM-kbe
Az F7 Corporation nevű spanyol cég a PIN-kódok és az ujjlenyomatok mellett arcfelismerő funkciót is integrálna a bankautomatákba, így akadályozva meg az esetleges visszaéléseket.
A spanyol fejlesztők több mint hat éven keresztül fejlesztették a FacePhi rendszert, amelynek most kezdődik az "éles tesztelése" az egyik legnagyobb perui pénzintézetnél, az Interbanknál. A FacePhi hatékony használatához le kell fényképezni, majd beszkennelni az ügyfelek arcát és ezt követi az egyes arcok azonosítási folyamata. Az utóbbihoz számos jellemzőt vesznek figyelembe. "A FacePhi rendkívül gyorsan dolgozik, ez pedig leegyszerűsíti az ügyféloldalon való megjelenést" - jelentette ki Javier Mira, az F7 menedzsere.
A rendszer a saját fejlesztésű algoritmusnak köszönhetően 105 ezredmásodperc alatt képes felismerni egy arcot és összehasonlítani az adatbázisban szereplő felvétellel, illetve mintával. A program figyelembe veszi többek között az orr, a száj és a szemek közötti távolságot. Évekkel ezelőtt még több mint 40 másodpercig tartott egyetlen arc felismerése, így a fejlődés jól érzékelhető. Mira elmondta, hogy a megoldás iránt máris számos európai és ázsiai bank érdeklődik, de a legérdekesebb piacnak Latin-Amerika tűnik, mert ott különösen sok bankautomatás csalást regisztrálnak.
A FacePhi rendkívül megbízhatóan működik, a hibaaránya egy a millióhoz. Az arcfelismerés állítólag akkor is működik, ha az adott személy megöregszik, kontaktlencsét hord, erősen sminkeli magát vagy sapkát, kendőt visel. A bankautomaták mellett a rendszer elvileg autókba is beépíthető, így a jármű csak akkor indul, ha azonosította a vezetőt. A telepítéshez és a használathoz mindössze egy 1,3 megapixeles kamerára van szükség. A bankok számára a költség ügyfelenként egy eurócent.
A spanyol fejlesztők több mint hat éven keresztül fejlesztették a FacePhi rendszert, amelynek most kezdődik az "éles tesztelése" az egyik legnagyobb perui pénzintézetnél, az Interbanknál. A FacePhi hatékony használatához le kell fényképezni, majd beszkennelni az ügyfelek arcát és ezt követi az egyes arcok azonosítási folyamata. Az utóbbihoz számos jellemzőt vesznek figyelembe. "A FacePhi rendkívül gyorsan dolgozik, ez pedig leegyszerűsíti az ügyféloldalon való megjelenést" - jelentette ki Javier Mira, az F7 menedzsere.
A rendszer a saját fejlesztésű algoritmusnak köszönhetően 105 ezredmásodperc alatt képes felismerni egy arcot és összehasonlítani az adatbázisban szereplő felvétellel, illetve mintával. A program figyelembe veszi többek között az orr, a száj és a szemek közötti távolságot. Évekkel ezelőtt még több mint 40 másodpercig tartott egyetlen arc felismerése, így a fejlődés jól érzékelhető. Mira elmondta, hogy a megoldás iránt máris számos európai és ázsiai bank érdeklődik, de a legérdekesebb piacnak Latin-Amerika tűnik, mert ott különösen sok bankautomatás csalást regisztrálnak.
A FacePhi rendkívül megbízhatóan működik, a hibaaránya egy a millióhoz. Az arcfelismerés állítólag akkor is működik, ha az adott személy megöregszik, kontaktlencsét hord, erősen sminkeli magát vagy sapkát, kendőt visel. A bankautomaták mellett a rendszer elvileg autókba is beépíthető, így a jármű csak akkor indul, ha azonosította a vezetőt. A telepítéshez és a használathoz mindössze egy 1,3 megapixeles kamerára van szükség. A bankok számára a költség ügyfelenként egy eurócent.