Berta Sándor
Adatbázishiba miatt jutott plusz pénzhez néhány ausztrál
Az adatbázis-szoftverrel kapcsolatos problémák miatt Ausztráliában 40 bankautomata veszítette el az állandó kapcsolatát a Commonwealth Bank központi rendszerével. Az ügyfelek egy része emiatt úgy vehetett fel pénzt, hogy az összeget nem vonták le a folyószámlájáról.
Bryan Fitzgerald, a pénzintézet szóvivőjének nyilatkozata szerint az eset március elsején történt és több mint 40 ATM-berendezést érintett. A bankautomaták jóval több pénzt fizettek ki az embereknek annál, mint amennyit regisztráltak, a felhasználók emellett túlléphették a napi pénzfelvételi limitjüket is. Az ok: az ATM-berendezések nem voltak összeköttetésben a bank központi adatbázisával. A problémának gyorsan híre terjedt és az érintett bankautomaták előtt hosszú sorok alakultak ki. Azonban, ha örült is valaki a plusz pénznek, az néhány órával később szomorúan volt kénytelen tudomásul venni, hogy a Commonwealth Bank rendszere így is minden tranzakciót feljegyzett, így az összegeket vissza fogják követelni.
Fitzgerald közölte: a cég úgy döntött, hogy a szoftverprobléma ellenére nem kapcsolják ki az ATM-berendezéseket, hanem hagyják őket offline üzemmódban tovább működni, így ugyanis az emberek elintézhették a banki ügyeiket. Egy másik szóvivő elismerte, hogy voltak olyanok, akik megpróbáltak ebből a szituációból hasznot húzni.
Egy biztonsági szakértő azt mondta a Sydney Morning Herald nevű újságnak, hogy a probléma összefüggésbe hozható a Commonwealth Bank rendszerét érintő egyik korszerűsítési programmal. A pénzintézet Ausztrália második legnagyobb, tőzsdén is jegyzett bankja.
Az ausztrál rendőrség néhány órával később számos embert őrizetbe vett, ők mindannyian gyanúsan viselkedtek a bankautomaták környékén. Egyikük, a 18 éves Ertem Toklar bevallotta, hogy egy másik férfival együtt 1500 ausztrál dollárt fett fel az ATM-berendezésekből. A duó tagjai egyetlen óra leforgása összesen tíz alkalommal fosztottak ki három pénzkiadó automatát. A rendőrök azután lettek rájuk figyelmesek, hogy győzelemittasan pózoltak és összeütötték a tenyerüket a Commonwealth Bank egyik fiókja előtt.
Bryan Fitzgerald, a pénzintézet szóvivőjének nyilatkozata szerint az eset március elsején történt és több mint 40 ATM-berendezést érintett. A bankautomaták jóval több pénzt fizettek ki az embereknek annál, mint amennyit regisztráltak, a felhasználók emellett túlléphették a napi pénzfelvételi limitjüket is. Az ok: az ATM-berendezések nem voltak összeköttetésben a bank központi adatbázisával. A problémának gyorsan híre terjedt és az érintett bankautomaták előtt hosszú sorok alakultak ki. Azonban, ha örült is valaki a plusz pénznek, az néhány órával később szomorúan volt kénytelen tudomásul venni, hogy a Commonwealth Bank rendszere így is minden tranzakciót feljegyzett, így az összegeket vissza fogják követelni.
Fitzgerald közölte: a cég úgy döntött, hogy a szoftverprobléma ellenére nem kapcsolják ki az ATM-berendezéseket, hanem hagyják őket offline üzemmódban tovább működni, így ugyanis az emberek elintézhették a banki ügyeiket. Egy másik szóvivő elismerte, hogy voltak olyanok, akik megpróbáltak ebből a szituációból hasznot húzni.
Egy biztonsági szakértő azt mondta a Sydney Morning Herald nevű újságnak, hogy a probléma összefüggésbe hozható a Commonwealth Bank rendszerét érintő egyik korszerűsítési programmal. A pénzintézet Ausztrália második legnagyobb, tőzsdén is jegyzett bankja.
Az ausztrál rendőrség néhány órával később számos embert őrizetbe vett, ők mindannyian gyanúsan viselkedtek a bankautomaták környékén. Egyikük, a 18 éves Ertem Toklar bevallotta, hogy egy másik férfival együtt 1500 ausztrál dollárt fett fel az ATM-berendezésekből. A duó tagjai egyetlen óra leforgása összesen tíz alkalommal fosztottak ki három pénzkiadó automatát. A rendőrök azután lettek rájuk figyelmesek, hogy győzelemittasan pózoltak és összeütötték a tenyerüket a Commonwealth Bank egyik fiókja előtt.