Alex
Magyar alkalmazáscsomagot mutatott be a Samsung
A dél - koreai cég 15 magyar Androidos szoftverből álló csomagot mutatott be, melyek csak a Samsung okostelefonokon lesznek elérhetők.
A cég budapesti sajtótájékoztatóján elmondták, hogy a Samsung ez év második negyedévében globálisan átvette a vezetést a mobiltelefonok versenyében, de az okostelefonokra szűkítve a dolgot is ugyanilyen fényes a helyzet számukra. Ezt a pozíciót csak nagyon széles kínálattal, a teljes árskálát lefedve tudják tartani, mivel a kihívóik sem alszanak, és nagyon innovatív termékekkel próbálják őket utolérni. Ahhoz, hogy versenyelőnyüket megtartsák illetve növelni tudják, a hardverfókusz mellett alkalmazásokkal is meg kell jelenniük, azzal is ki kell egészíteniük választékukat.
Számukra Magyarországon annyival érdekesebb a helyzet, hogy az okostelefonok elterjedtsége nem olyan mértékű, mint Nyugat-Európában, és úgy érzik nagy ellenállás van irántuk a felhasználók részéről, egyfajta "minek nekem smartphone?" attitűdöt tapasztalnak, mivel a többség csak beszélgetésre és SMS-ezésre használja készülékét. Ugyan az új eladásoknál már érezhető az áttörés, de még itt sem érte el az okostelefon az 50%-os arányt. Azt szeretnék, ha a Samsungra nem csak mint egy okostelefon gyártóra és -értékesítőre tekintenének, hanem olyan differenciált, egyedi ajánlattal tudjon a felhasználók elé állni, ami nem könnyen lemásolható és lokális jelentősége van. Ezért született meg bennük az a gondolat, hogy egy magyarországi alkalmazáscsomaggal erősítik a felhasználók márkatudatosságát, és így hálálják meg, hogy vevőik őket választották.
A bemutatást nagyon alapos kutatás és ötletpályázat előzte meg. Az, hogy ezzel a 15 szoftverrel jelentkeznek nem ők találták ki, hanem Facebookon keresztül elemezték a felhasználói igényeket, fejlesztői versenyt írtak ki, majd partnereiken keresztül aktivizáltak egy jelentős programozói tábort. Cselekedetüket üzenetértékűnek is tartják, hiszen ugyan egy globális márka képviselői - mely a napokban megjelent kutatás szerint a világ 9. legdrágábbra értékelt márkaneve -, mégis igyekeznek magyarországi értékteremtéssel is foglalkozni. A dolog megéri, hiszen a vállalat nyeresége növekedésének motorja a mobil üzletág, és főként emiatt nőtt egy év alatt 40%-ot a cég márkaértéke.
Elsőként a Port.hu Kiállítást mutatták be, melyben a magyarországi állandó és időszaki kiállítások, tárlatok és múzeumi programok iránt érdeklődők egy helyen megtalálhatják az összes őket érdeklő hazai eseményt, miközben helyszín és program alapján is kereshetnek. Ők már korábban is dolgoztak együtt a Samsunggal, hiszen a gyártó okostévéin is elérhető a Port adatbázisa. A hat országba információkat szállító cégnek ez nem volt nagy feladat; külön profilt kaptak a frissen induló és a közeljövőben bezáró kiállítások, és számos kényelmi szolgáltatást is beépítettek a készülék pontos helyét is figyelő szoftverbe.
Utána következett az MTVA Médiatár, amiben számos film, sorozat, mese archívuma található meg, a leadott rádióadások teljes hanganyaga mellett. A Kincs Gyermekmagazin szülőknek, pedagógusoknak készült, ebben sok száz, óvodásoknak és általános iskolásoknak szóló szabadidős lehetőség van, napi bontásban is. A magazin tematikus elrendezésben ajánl színházi, mozis, szabadtéri műsorokat, kiállításokat, múzeumokat, koncerteket. A folyamatosan frissülő lista jelenleg 250 helyszínt, 200 különböző programot és 500 programidőpontot tartalmaz.
Szintén részletes ismertetőt kapott a VinCe Borajánlója, amiben a felhasználók egyedi jellemzők alapján kereshetnek a különböző borfajták között. A menüválasztékot pincekereső, boresemény-ajánló és étel-bor párosító funkciók gazdagítják. A szoftver adatbázisa folyamatosan bővül, minden, a VinCE magazinban tesztelt bor időről - időre bekerül a rendszerbe. A cég képviselőjének bemutatója közben rögtönzött borkostólást is tartották. Ehhez kapcsolódott a VinCe Gasztro is, ami egy recept- és fesztivál ajánló, és gasztrolexikont is tartalmaz. Intelligens bevásárlólistája egy menüsor esetén összesíti a különböző fogások alapanyagigényét.
Utolsóként a a PocketGuide turistaszoftvert mutatták be, ami hangalapú városnéző túrákat kínál belföldön és a világ 85 nagyvárosában, de említésszinten még a maradékot is ismertették. Készült egy az Országos Légszennyezettségi Mérőhálózat adatai alapján a hazai légszennyezettségi szinteket grafikusan összegző szoftver, egy a budapesti illemhelyeket fényképpel felsoroló, egy fotózást tanító és egy divatőrülteknek szánt, a legújabb trendeket, aktualitásokat, a fontosabb magyar divatüzleteket tartalmazó program is. Ez utóbbi tippeket ad az öltözködéshez és a stílushoz, de az életmód, design, a kortárs művészet és az irodalom is megjelenik benne.
A csomag még idén négy további szoftverrel bővül, egy sporthíreket szállító, egy a főzést segítő, egy esküvő szervező és egy babát váróknak készült információs naplószoftverrel. A felsorolt programok Samsung okostelefonokra és táblagépekre október közepétől lesznek ingyenesen elérhetőek 2.3-as vagy frissebb Androidra egy keretalkalmazás letöltése után, más gyártók készülékein csak térítés ellenében lesznek telepíthetők.
A cég budapesti sajtótájékoztatóján elmondták, hogy a Samsung ez év második negyedévében globálisan átvette a vezetést a mobiltelefonok versenyében, de az okostelefonokra szűkítve a dolgot is ugyanilyen fényes a helyzet számukra. Ezt a pozíciót csak nagyon széles kínálattal, a teljes árskálát lefedve tudják tartani, mivel a kihívóik sem alszanak, és nagyon innovatív termékekkel próbálják őket utolérni. Ahhoz, hogy versenyelőnyüket megtartsák illetve növelni tudják, a hardverfókusz mellett alkalmazásokkal is meg kell jelenniük, azzal is ki kell egészíteniük választékukat.
Számukra Magyarországon annyival érdekesebb a helyzet, hogy az okostelefonok elterjedtsége nem olyan mértékű, mint Nyugat-Európában, és úgy érzik nagy ellenállás van irántuk a felhasználók részéről, egyfajta "minek nekem smartphone?" attitűdöt tapasztalnak, mivel a többség csak beszélgetésre és SMS-ezésre használja készülékét. Ugyan az új eladásoknál már érezhető az áttörés, de még itt sem érte el az okostelefon az 50%-os arányt. Azt szeretnék, ha a Samsungra nem csak mint egy okostelefon gyártóra és -értékesítőre tekintenének, hanem olyan differenciált, egyedi ajánlattal tudjon a felhasználók elé állni, ami nem könnyen lemásolható és lokális jelentősége van. Ezért született meg bennük az a gondolat, hogy egy magyarországi alkalmazáscsomaggal erősítik a felhasználók márkatudatosságát, és így hálálják meg, hogy vevőik őket választották.
A bemutatást nagyon alapos kutatás és ötletpályázat előzte meg. Az, hogy ezzel a 15 szoftverrel jelentkeznek nem ők találták ki, hanem Facebookon keresztül elemezték a felhasználói igényeket, fejlesztői versenyt írtak ki, majd partnereiken keresztül aktivizáltak egy jelentős programozói tábort. Cselekedetüket üzenetértékűnek is tartják, hiszen ugyan egy globális márka képviselői - mely a napokban megjelent kutatás szerint a világ 9. legdrágábbra értékelt márkaneve -, mégis igyekeznek magyarországi értékteremtéssel is foglalkozni. A dolog megéri, hiszen a vállalat nyeresége növekedésének motorja a mobil üzletág, és főként emiatt nőtt egy év alatt 40%-ot a cég márkaértéke.
Elsőként a Port.hu Kiállítást mutatták be, melyben a magyarországi állandó és időszaki kiállítások, tárlatok és múzeumi programok iránt érdeklődők egy helyen megtalálhatják az összes őket érdeklő hazai eseményt, miközben helyszín és program alapján is kereshetnek. Ők már korábban is dolgoztak együtt a Samsunggal, hiszen a gyártó okostévéin is elérhető a Port adatbázisa. A hat országba információkat szállító cégnek ez nem volt nagy feladat; külön profilt kaptak a frissen induló és a közeljövőben bezáró kiállítások, és számos kényelmi szolgáltatást is beépítettek a készülék pontos helyét is figyelő szoftverbe.
Utána következett az MTVA Médiatár, amiben számos film, sorozat, mese archívuma található meg, a leadott rádióadások teljes hanganyaga mellett. A Kincs Gyermekmagazin szülőknek, pedagógusoknak készült, ebben sok száz, óvodásoknak és általános iskolásoknak szóló szabadidős lehetőség van, napi bontásban is. A magazin tematikus elrendezésben ajánl színházi, mozis, szabadtéri műsorokat, kiállításokat, múzeumokat, koncerteket. A folyamatosan frissülő lista jelenleg 250 helyszínt, 200 különböző programot és 500 programidőpontot tartalmaz.
Szintén részletes ismertetőt kapott a VinCe Borajánlója, amiben a felhasználók egyedi jellemzők alapján kereshetnek a különböző borfajták között. A menüválasztékot pincekereső, boresemény-ajánló és étel-bor párosító funkciók gazdagítják. A szoftver adatbázisa folyamatosan bővül, minden, a VinCE magazinban tesztelt bor időről - időre bekerül a rendszerbe. A cég képviselőjének bemutatója közben rögtönzött borkostólást is tartották. Ehhez kapcsolódott a VinCe Gasztro is, ami egy recept- és fesztivál ajánló, és gasztrolexikont is tartalmaz. Intelligens bevásárlólistája egy menüsor esetén összesíti a különböző fogások alapanyagigényét.
Utolsóként a a PocketGuide turistaszoftvert mutatták be, ami hangalapú városnéző túrákat kínál belföldön és a világ 85 nagyvárosában, de említésszinten még a maradékot is ismertették. Készült egy az Országos Légszennyezettségi Mérőhálózat adatai alapján a hazai légszennyezettségi szinteket grafikusan összegző szoftver, egy a budapesti illemhelyeket fényképpel felsoroló, egy fotózást tanító és egy divatőrülteknek szánt, a legújabb trendeket, aktualitásokat, a fontosabb magyar divatüzleteket tartalmazó program is. Ez utóbbi tippeket ad az öltözködéshez és a stílushoz, de az életmód, design, a kortárs művészet és az irodalom is megjelenik benne.
A csomag még idén négy további szoftverrel bővül, egy sporthíreket szállító, egy a főzést segítő, egy esküvő szervező és egy babát váróknak készült információs naplószoftverrel. A felsorolt programok Samsung okostelefonokra és táblagépekre október közepétől lesznek ingyenesen elérhetőek 2.3-as vagy frissebb Androidra egy keretalkalmazás letöltése után, más gyártók készülékein csak térítés ellenében lesznek telepíthetők.