Berta Sándor

Brazília egyre vonzóbb célpont az online befektetőknek

Az internetes vállalkozások alapítói felfedezték maguknak a dél-amerikai országot. A Dafiti online divatház mellett már a Groupon egyik székhelye is Brazíliában van.

Az elmúlt években egyre több európai és amerikai befektető döntött úgy, hogy Brazíliában próbál szerencsét, kihasználva az ország dinamikus fejlődésében rejlő lehetőségeket. Az egyik legjobban fejlődő terület az internetes kereskedelem, amelynek az éves volumene elérte a 20 milliárd dollárt és amely évente 40 százalékkal nő. A siker titka a nagy sávszélességű internethozzáférésekben, a biztonságos fizetési rendszerekben és a 190 milliós potenciális vásárlói rétegben keresendők. Niklas Zennström, a Skype alapítója így foglalta össze a véleményét: "Túl sok időt töltöttünk Kínában anélkül, hogy megvetettük volna a lábunkat. Brazíliában ez másképp van."

"Két évvel ezelőtt itt még alig beszélt valaki az e-kereskedelemről, ma viszont radikálisan megváltoztatja az emberek vásárlási szokásait" - összegezte a változásokat Philipp Povel, aki egyike a Dafiti online divatház partnereinek. A Dafiti a Zalando európai sikereit akarja lemásolni és jó úton halad, hiszen a forgalom már az első évben elérte a 170 millió eurót. A vállalkozás elindításában Povelt és három társát a Rocket Internet segítette 20 millió euróval, a beruházás pedig busásan megtérült.


A Rocket Internet brazil leányvállalatát a Samwer testvérek alapították tavaly októberben, pont a Dafiti első sikerei után. 100 millió euró befektetésével eddig hat vállalkozást alapítottak, az év végére további 24-et akarnak létrehozni. A helyzet azonban közel sem egyszerű: túlzott a bürokrácia, bonyolult az adórendszer és különlegesek a munkaügyi törvények. Azonban a forgalom magáért beszél: a helyi lakosok szeretnek vásárolni és ami a legfontosabb: az átlagkeresetek magasabbak, mint akár Indiában vagy Kínában, ráadásul az emberek alig vannak eladósodva. Emellett az e-kereskedelem gyakorlatilag gyerekcipőben jár.

A Groupon brazíliai vezetője a 31 éves Florian Otto, aki korábban a McKinsey helyi munkatársa volt. Az üzletember elégedett lehet, hiszen néhány hét alatt a kuponos cég egyik legfontosabb székhelyévé tette a brazíliai kirendeltséget. Otto maga is számos online cég létrehozásában segített és meggyőződése, hogy a brazíliai folyamat még csak az elején tar, de néhány furcsaságra is rávilágított. "Számos brazil vállalkozó és pénzügyi cég nincs tisztában az internetben rejlő lehetőségekkel. Mindez azonban most a sikerekkel megváltozik, s elég motiváltak."

A jelen és a jövő tehát egyértelműen a dél-amerikai ország mellett szól. A Foxconn február elején jelentette be, hogy Kínából Brazíliába helyezi át az okostelefonok és a táblagépek gyártását és Brazília volt az idei CeBIT hivatalos partnere.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!