Berta Sándor
A cégeknek csak figyelniük kell a közösségeket
A Salesforce.com vezető munkatársa szerint az internetnek végtelenül nyitottnak kell lennie, mert ez szolgálja a felhasználók javát. Szerinte végső soron a fogyasztók irányítják a cégeket és azt, hogy merre haladnak.
"Le vagyok nyűgözve a vezeték nélküli internet fejlődésétől, ez ugyanis olyan sebességgel történik, amit korábban senki sem jósolt meg. A fejlődés ellenére azonban van még egy konfliktus, amit meg kell oldanunk, ez pedig a nyilvánosság kontra magánszféra kérdése. Nem egyszerű feladat megtalálni az egyensúlyt e két terület között és ez arra vezethető vissza, hogy ez nem csupán egy jogi, hanem szociológiai elemeket is felvonultató kérdés. Korábban a felhasználók megosztották magukról azokat a dolgokat, amit csináltak, napjainkban viszont azokat osztják meg, amit éppen csinálnak. A jövőben pedig a jövőbeli dolgaikat osztják majd meg, ez pedig mindent megváltoztat. A vállalatok ugyanis ezen információk alapján jobban eldönthetik, hogy mely termékekből mennyit készítsenek, s miként határozzák meg a raktárkészleteiket. Mindez oda vezet majd, hogy kevesebb felesleges árucikk fog készülni."
"Egy a közösségi hálózatokkal összekötött társaság képes jobban megérteni az embereket. 20 évvel ezelőtt egy profilban még az e-mail cím sem szerepelt, ma pedig már tartalmazza a Facebook-oldal, a Twitter-csatorna és egy blog címét. A fogyasztók mindent önként osztanak meg magukról, leírják az ambícióikat, a cégeknek elég csak meghallgatniuk a felhasználókat, igaz, pontosabban kell figyelniük ezekre az adatokra" - jelentette ki JP Rangaswami, a Salesforce vezető tudósa.
A szakember szerint olyan világban élünk, ahol nem a cégek irányítják az fogyasztókat, hanem fordítva. A közösségi marketing ékes példája a Carrotmob nevű szervezet. Ebben több személy fog össze azért, hogy csoportként érvényesítsék az érdekeiket. Ez egy olyan kulturális folyamat, ami megváltoztatja a vállalatokat. A Salesforce tavaly májusban közös projektet indított a Toyotával. Az autógyártó az egyik gépkocsiját egy saját közösségi hálózattal szerelte fel, így a munkatársai, a kereskedők és a vevők összeköttetésben vannak egymással. Abszurdnak tűnik, de a platformnak köszönhetően valaki a saját autója barátja lehet, és például a vezető megtudhatja, hogy mikor kell az autót szervizbe vinni.
"Az embereknek naponta átlagosan három óra szabadidejük van. Ez már több évtizede így van. Most viszont sokkal több lehetőségünk van ennek a három órának az eltöltésére. A gyerekeim egyszerre több kommunikációs csatornát is használnak. A 13 éves lányom tévét néz, közben a házi feladatait csinálja és a barátnőivel beszélget. De vajon mit csinál valójában? A válasz: mindent. A gyerekeink egy olyan kultúrában nőnek fel, ahol lehetőség van arra, hogy ennyi mindent csináljanak egyszerre és képesek ehhez alkalmazkodni" - szögezte le a Salesforce.com munkatársa.
"Le vagyok nyűgözve a vezeték nélküli internet fejlődésétől, ez ugyanis olyan sebességgel történik, amit korábban senki sem jósolt meg. A fejlődés ellenére azonban van még egy konfliktus, amit meg kell oldanunk, ez pedig a nyilvánosság kontra magánszféra kérdése. Nem egyszerű feladat megtalálni az egyensúlyt e két terület között és ez arra vezethető vissza, hogy ez nem csupán egy jogi, hanem szociológiai elemeket is felvonultató kérdés. Korábban a felhasználók megosztották magukról azokat a dolgokat, amit csináltak, napjainkban viszont azokat osztják meg, amit éppen csinálnak. A jövőben pedig a jövőbeli dolgaikat osztják majd meg, ez pedig mindent megváltoztat. A vállalatok ugyanis ezen információk alapján jobban eldönthetik, hogy mely termékekből mennyit készítsenek, s miként határozzák meg a raktárkészleteiket. Mindez oda vezet majd, hogy kevesebb felesleges árucikk fog készülni."
"Egy a közösségi hálózatokkal összekötött társaság képes jobban megérteni az embereket. 20 évvel ezelőtt egy profilban még az e-mail cím sem szerepelt, ma pedig már tartalmazza a Facebook-oldal, a Twitter-csatorna és egy blog címét. A fogyasztók mindent önként osztanak meg magukról, leírják az ambícióikat, a cégeknek elég csak meghallgatniuk a felhasználókat, igaz, pontosabban kell figyelniük ezekre az adatokra" - jelentette ki JP Rangaswami, a Salesforce vezető tudósa.
A szakember szerint olyan világban élünk, ahol nem a cégek irányítják az fogyasztókat, hanem fordítva. A közösségi marketing ékes példája a Carrotmob nevű szervezet. Ebben több személy fog össze azért, hogy csoportként érvényesítsék az érdekeiket. Ez egy olyan kulturális folyamat, ami megváltoztatja a vállalatokat. A Salesforce tavaly májusban közös projektet indított a Toyotával. Az autógyártó az egyik gépkocsiját egy saját közösségi hálózattal szerelte fel, így a munkatársai, a kereskedők és a vevők összeköttetésben vannak egymással. Abszurdnak tűnik, de a platformnak köszönhetően valaki a saját autója barátja lehet, és például a vezető megtudhatja, hogy mikor kell az autót szervizbe vinni.
"Az embereknek naponta átlagosan három óra szabadidejük van. Ez már több évtizede így van. Most viszont sokkal több lehetőségünk van ennek a három órának az eltöltésére. A gyerekeim egyszerre több kommunikációs csatornát is használnak. A 13 éves lányom tévét néz, közben a házi feladatait csinálja és a barátnőivel beszélget. De vajon mit csinál valójában? A válasz: mindent. A gyerekeink egy olyan kultúrában nőnek fel, ahol lehetőség van arra, hogy ennyi mindent csináljanak egyszerre és képesek ehhez alkalmazkodni" - szögezte le a Salesforce.com munkatársa.