Berta Sándor

A cégeknek csak figyelniük kell a közösségeket

A Salesforce.com vezető munkatársa szerint az internetnek végtelenül nyitottnak kell lennie, mert ez szolgálja a felhasználók javát. Szerinte végső soron a fogyasztók irányítják a cégeket és azt, hogy merre haladnak.

"Le vagyok nyűgözve a vezeték nélküli internet fejlődésétől, ez ugyanis olyan sebességgel történik, amit korábban senki sem jósolt meg. A fejlődés ellenére azonban van még egy konfliktus, amit meg kell oldanunk, ez pedig a nyilvánosság kontra magánszféra kérdése. Nem egyszerű feladat megtalálni az egyensúlyt e két terület között és ez arra vezethető vissza, hogy ez nem csupán egy jogi, hanem szociológiai elemeket is felvonultató kérdés. Korábban a felhasználók megosztották magukról azokat a dolgokat, amit csináltak, napjainkban viszont azokat osztják meg, amit éppen csinálnak. A jövőben pedig a jövőbeli dolgaikat osztják majd meg, ez pedig mindent megváltoztat. A vállalatok ugyanis ezen információk alapján jobban eldönthetik, hogy mely termékekből mennyit készítsenek, s miként határozzák meg a raktárkészleteiket. Mindez oda vezet majd, hogy kevesebb felesleges árucikk fog készülni."

"Egy a közösségi hálózatokkal összekötött társaság képes jobban megérteni az embereket. 20 évvel ezelőtt egy profilban még az e-mail cím sem szerepelt, ma pedig már tartalmazza a Facebook-oldal, a Twitter-csatorna és egy blog címét. A fogyasztók mindent önként osztanak meg magukról, leírják az ambícióikat, a cégeknek elég csak meghallgatniuk a felhasználókat, igaz, pontosabban kell figyelniük ezekre az adatokra" - jelentette ki JP Rangaswami, a Salesforce vezető tudósa.

A szakember szerint olyan világban élünk, ahol nem a cégek irányítják az fogyasztókat, hanem fordítva. A közösségi marketing ékes példája a Carrotmob nevű szervezet. Ebben több személy fog össze azért, hogy csoportként érvényesítsék az érdekeiket. Ez egy olyan kulturális folyamat, ami megváltoztatja a vállalatokat. A Salesforce tavaly májusban közös projektet indított a Toyotával. Az autógyártó az egyik gépkocsiját egy saját közösségi hálózattal szerelte fel, így a munkatársai, a kereskedők és a vevők összeköttetésben vannak egymással. Abszurdnak tűnik, de a platformnak köszönhetően valaki a saját autója barátja lehet, és például a vezető megtudhatja, hogy mikor kell az autót szervizbe vinni.

"Az embereknek naponta átlagosan három óra szabadidejük van. Ez már több évtizede így van. Most viszont sokkal több lehetőségünk van ennek a három órának az eltöltésére. A gyerekeim egyszerre több kommunikációs csatornát is használnak. A 13 éves lányom tévét néz, közben a házi feladatait csinálja és a barátnőivel beszélget. De vajon mit csinál valójában? A válasz: mindent. A gyerekeink egy olyan kultúrában nőnek fel, ahol lehetőség van arra, hogy ennyi mindent csináljanak egyszerre és képesek ehhez alkalmazkodni" - szögezte le a Salesforce.com munkatársa.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • okosan gyerekek #2
    Undorító patkány... még az'ondja az emberek önként osztanak meg dolgokat magukról. Aha, ki a faszomnak? Használhatnák a facebook-ot, úgy, hogy a facebook ne adjon át harmadik feleknek adatot arról, hogy épp mi jár a fejemben? Nem. Van más módja a közösségi hálózatok használatának? Nincs. Akkor hol itt a szabad akarat.

    Nem kell ugatni, hogy nem kell regisztrálni akkor rá, mert bassza meg kell. Ha érvényesülni akarsz, kell; ma ha nem akarsz hátrányos helyzetű lenni, akkor le kell mondj a privát szférádról. Gyönyörű példa: manapság a cégek fejvadászai olyan kurva kényelmesek és pofátlanok lettek, hogy lógnak ezeken a szarokon, azt' ez alapján válogatnak. Ha nem vagy fönt, vagy rejted a profilod tartalmát eleve kissebb esélyekkel indulsz.Ha nincs facebookod, a főnök igenis csináltat veled. Ha nem rejtett a profilod tartalma, megjelöl. Ha nem jelölsz vissza, irgum-burgum. Ha visszajelölsz és lófasz nem történik az oldaladon, az megint csak visszás, mert sejti, hogy van rejtegetni valód előle. Úgyhogy, nincs mese be kell lépni ezekbe a szarokba, de áltaában mindig épp csak egybe, ami a leginkább fut - konkurencia kizárva. Húsz évvel ezelőtt nem kötelezett senki INDIREKT módon sem, nem kötötte senki ahhoz a feltételhez az élet számos területén való érvényesülésed, hogy elmondod nekik, hogy miket csinálsz a magán életedbe: ma igen. Tehát, az nem játszik, amivel szereti mosni a kezét a magánszektor az aljadék üzleteléseivel, mint a svájci frank hitel, vagy épp ez, hogy senki nem kényszerített, de, de igen.
  • Doktor Kotász #1
    Okoskodó lúzungok a büdös nagy semmiről.