Alex
A táblagép-felhasználók a legértékesebbek
A táblagépről bejelentkező felhasználók 2011-ben 21%-kal többet költöttek egy tranzakció során, mint a többi online ügyfél. Fiatal, jó anyagi helyzetben lévő férfiak használnak ilyeneket.
A cég felmérésének célja, hogy a digitális értékesítéssel kapcsolatos adatokat szolgáltasson az értékesítésben, e-kereskedelemben, illetve a kiskereskedelemben tevékenykedő vezetőknek. A felmérés során azt értékelték, hogy az online kiskereskedelmi webhelyek látogatóinak költési hajlandóságát mennyiben befolyásolta a bejelentkezéshez használt eszköz. Az Adobe az Egyesült Államok 150 legnagyobb online kereskedőjének webhelyén tett 16,2 milliárd látogatás anonim adatait elemezte. Az eredmények szerint a 2011-es év végi ünnepi szezonban és végig az év során a táblagépről bejelentkezők többet szántak egy-egy tranzakcióra, mint az okostelefont vagy asztali számítógépet/laptopot használók, amiből arra következtethetünk, hogy a táblagép-felhasználók voltak a 2011-es év legértékesebb online ügyfelei.
A táblagép-felhasználók 54%-kal költöttek többet tranzakciónként, mint az okostelefont, és 21%-kal többet, mint az asztali számítógépet/laptopot használók, és háromszor nagyobb valószínűséggel vásároltak meg egy terméket, mint az okostelefont használók. Ez a mutatójuk alig maradt el az asztali számítógépet/laptopot használóktól.
"A kereskedőknek optimalizálniuk kellene webhelyeiket a mobilfelhasználók számára, a felmérés pedig világosan kimutatta, hogy a táblagépekkel egy új, megkerülhetetlenül fontos értékesítési csatorna jelent meg, amelyet a piaci szereplőknek ki kell használniuk" - mondta Brad Rencher, az Adobe Digitális értékesítési részlegének felelős alelnöke. "A felmérésből világosan kitűnik, hogy a 2012-es e-kereskedelmi stratégiákban kiemelt szerepet kell szánni a táblagép-felhasználóknak, hogy teljes körűen ki tudjunk szolgálni egy gyorsan bővülő és nagy nyereséget hozó vásárlói szegmenst."
A webhelyek mobileszközökre, például okostelefonokra való optimalizálása mára bevett gyakorlattá vált. Az iPad és az Android alapú táblagépek elterjedésével ugyanakkor egy újabb optimalizálási elvárás jelent meg, hogy ezen készülékek használóinak is vonzó vásárlási élményt kínálhassanak. Ha a kereskedők hasonló módon közelítik meg a mobilkészülékekre és táblagépekre végzett optimalizálást, előfordulhat, hogy nem lesznek képesek kiaknázni az abból fakadó előnyöket, hogy - a felmérés eredményei szerint - háromszor annyi táblagép-felhasználó vásárol, mint okostelefonról bejelentkező.
A táblagép-felhasználók demográfiai összetétele és a készülékek nagyobb rugalmassága is fontos tényező abban, hogy ez a vásárlói szegmens nagyobb összegű vásárlásokat hajt végre. A táblagépről bejelentkező felhasználók jellemzően 18-34 éves, a többi online vásárlónál többnyire jobb anyagi helyzetben lévő férfiak. Ugyanakkor a táblagép-felhasználók nagyobb költési hajlandósága csupán egyetlen tényező. Ez a vásárlói szegmens nagyobb online aktivitást mutat hétvégén, amikor több idő jut az online vásárlásra.
A cég felmérésének célja, hogy a digitális értékesítéssel kapcsolatos adatokat szolgáltasson az értékesítésben, e-kereskedelemben, illetve a kiskereskedelemben tevékenykedő vezetőknek. A felmérés során azt értékelték, hogy az online kiskereskedelmi webhelyek látogatóinak költési hajlandóságát mennyiben befolyásolta a bejelentkezéshez használt eszköz. Az Adobe az Egyesült Államok 150 legnagyobb online kereskedőjének webhelyén tett 16,2 milliárd látogatás anonim adatait elemezte. Az eredmények szerint a 2011-es év végi ünnepi szezonban és végig az év során a táblagépről bejelentkezők többet szántak egy-egy tranzakcióra, mint az okostelefont vagy asztali számítógépet/laptopot használók, amiből arra következtethetünk, hogy a táblagép-felhasználók voltak a 2011-es év legértékesebb online ügyfelei.
A táblagép-felhasználók 54%-kal költöttek többet tranzakciónként, mint az okostelefont, és 21%-kal többet, mint az asztali számítógépet/laptopot használók, és háromszor nagyobb valószínűséggel vásároltak meg egy terméket, mint az okostelefont használók. Ez a mutatójuk alig maradt el az asztali számítógépet/laptopot használóktól.
"A kereskedőknek optimalizálniuk kellene webhelyeiket a mobilfelhasználók számára, a felmérés pedig világosan kimutatta, hogy a táblagépekkel egy új, megkerülhetetlenül fontos értékesítési csatorna jelent meg, amelyet a piaci szereplőknek ki kell használniuk" - mondta Brad Rencher, az Adobe Digitális értékesítési részlegének felelős alelnöke. "A felmérésből világosan kitűnik, hogy a 2012-es e-kereskedelmi stratégiákban kiemelt szerepet kell szánni a táblagép-felhasználóknak, hogy teljes körűen ki tudjunk szolgálni egy gyorsan bővülő és nagy nyereséget hozó vásárlói szegmenst."
A webhelyek mobileszközökre, például okostelefonokra való optimalizálása mára bevett gyakorlattá vált. Az iPad és az Android alapú táblagépek elterjedésével ugyanakkor egy újabb optimalizálási elvárás jelent meg, hogy ezen készülékek használóinak is vonzó vásárlási élményt kínálhassanak. Ha a kereskedők hasonló módon közelítik meg a mobilkészülékekre és táblagépekre végzett optimalizálást, előfordulhat, hogy nem lesznek képesek kiaknázni az abból fakadó előnyöket, hogy - a felmérés eredményei szerint - háromszor annyi táblagép-felhasználó vásárol, mint okostelefonról bejelentkező.
A táblagép-felhasználók demográfiai összetétele és a készülékek nagyobb rugalmassága is fontos tényező abban, hogy ez a vásárlói szegmens nagyobb összegű vásárlásokat hajt végre. A táblagépről bejelentkező felhasználók jellemzően 18-34 éves, a többi online vásárlónál többnyire jobb anyagi helyzetben lévő férfiak. Ugyanakkor a táblagép-felhasználók nagyobb költési hajlandósága csupán egyetlen tényező. Ez a vásárlói szegmens nagyobb online aktivitást mutat hétvégén, amikor több idő jut az online vásárlásra.