Berta Sándor
Erősen lenyomja a termékek árát az internet
Az online shopok, az árösszehasonlító oldalak és alkalmazások miatt egyre nagyobb nyomás nehezedik a kereskedőkre. A felhasználók ugyanis pontosan tudják, mennyit ér egy árucikk és nem veszik meg a túl drága termékeket.
A The New York Times írása szerint egyre többen tájékozódnak vásárlás előtt a kinézett árucikkek áráról. Ők pontosan tudják, hogy milyen termékért mennyit kell adni, így a boltok hiába kínálják akár akciósan a kínálatukban lévő drága műszaki cikkeket vagy éppen ruhákat, azokat csak a vásárlók nagyon kis része veszi meg. A kereskedők közül egyre többen látják be, hogy nem tudják a megszokott szezonális stratégiát követni és mesterségesen magas árakat megszabni, így a világháló gyakorlatilag közvetlenül hat az árképzésre. Az adu a felhasználók kezében van, hiszen pontosan tájékozódhatnak a kínálatról, tudják, hogy mi, hol olcsóbb, ezért rákényszerítik a boltosokat a mértéktartásra.
A kereskedők kezdenek alkalmazkodni az alacsonyabb haszonkulcsokhoz. "Az ügyfél ismeri az adott termék pontos árát. Mi kérhetünk annyit, amennyit akarunk, de a vevő csak a megfelelő árat fogja kifizetni. Miért? Mert szakértő" - jelentette ki a J. C. Penny amerikai ruházati kereskedő egyik képviselője. Eddig a J. C. Penny kezdetben irreálisan magasan tartotta a ruhák árát azért, hogy utána akár 70 százalékos kedvezménnyel adhassa el a termékeket, ami pedig elkelt azon nagy hasznot realizáltak. A gond csak az, hogy manapság az emberek már nem nyitottak erre a módszerre, ezért az üzletlánc most eleve a korábbi árnál 40 százalékkal olcsóbban kínálja az árucikkeit.
A J. C. Penny példáját már számos üzlet követte. A Mango például szintén 20 százalékkal csökkentette az árait és még a Wal-Mart is bejelentette, hogy az online árakhoz fog igazodni.
A The New York Times írása szerint egyre többen tájékozódnak vásárlás előtt a kinézett árucikkek áráról. Ők pontosan tudják, hogy milyen termékért mennyit kell adni, így a boltok hiába kínálják akár akciósan a kínálatukban lévő drága műszaki cikkeket vagy éppen ruhákat, azokat csak a vásárlók nagyon kis része veszi meg. A kereskedők közül egyre többen látják be, hogy nem tudják a megszokott szezonális stratégiát követni és mesterségesen magas árakat megszabni, így a világháló gyakorlatilag közvetlenül hat az árképzésre. Az adu a felhasználók kezében van, hiszen pontosan tájékozódhatnak a kínálatról, tudják, hogy mi, hol olcsóbb, ezért rákényszerítik a boltosokat a mértéktartásra.
A kereskedők kezdenek alkalmazkodni az alacsonyabb haszonkulcsokhoz. "Az ügyfél ismeri az adott termék pontos árát. Mi kérhetünk annyit, amennyit akarunk, de a vevő csak a megfelelő árat fogja kifizetni. Miért? Mert szakértő" - jelentette ki a J. C. Penny amerikai ruházati kereskedő egyik képviselője. Eddig a J. C. Penny kezdetben irreálisan magasan tartotta a ruhák árát azért, hogy utána akár 70 százalékos kedvezménnyel adhassa el a termékeket, ami pedig elkelt azon nagy hasznot realizáltak. A gond csak az, hogy manapság az emberek már nem nyitottak erre a módszerre, ezért az üzletlánc most eleve a korábbi árnál 40 százalékkal olcsóbban kínálja az árucikkeit.
A J. C. Penny példáját már számos üzlet követte. A Mango például szintén 20 százalékkal csökkentette az árait és még a Wal-Mart is bejelentette, hogy az online árakhoz fog igazodni.