HENT hírlevél
Szabadalom akadályozná a tanulók kalózkodását
Internetalapú oktatási rendszer kapott szabadalmi oltalmat az Egyesült Államokban, amelynek célja, hogy akadályozza a tanulók illegálisan másolt vagy letöltött kalózkönyvekből történő tanulását.
Joseph Henry Vogel, a University of Puerto Rico-Río Piedras közgazdaság professzora szabadalmaztatta azt az internetalapú oktatási rendszert, amelynek célja, hogy a diákok kalózkodását akadályozva segítse a tankönyvkiadók működését és az oktatók publikálási lehetőségeit. A szabadalom szerint a diákok részt vennének egy online kurzusban, amelynek teljesítése beleszámítana a tantárgy elvégzésekor kapott érdemjegyükbe. Ilyenformán, akik nem vesznek részt az online konzultációban, csak gyengébb jegyet kapnának.
Az internetes rendszerbe való belépéshez a diákoknak meg kell vásárolniuk a tantárgy által előírt tankönyvet, amelybe az egyedi belépő kódot megtalálják. Mivel a kód egyedi, illegálisan letöltött kalózkönyvekkel, fénymásolt kiadványok kódjaival nem lehet belépni a rendszerbe. A rendszer könyvtárból kölcsönzött könyvekkel sem működik, de Vogel ötlete ad lehetőséget arra, hogy a tanulók használt könyvekből tanuljanak. Ebben a helyzetben az érintettek alacsonyabb összegért vásárolhatnának önálló belépő kódot a kurzusokhoz.
A professzor szerint aggasztó, hogy az oktatók eltűrik, hogy a tanulók fénymásolt könyvekkel üljenek be az órákra, sőt néhányan maguk is segítik a kalózkodást azzal, hogy másolásra alkalmas könyveket juttatnak el a könyvtárakba. Amennyiben a tanulók nem veszik meg a tankönyveket, a kiadók jelentős bevételtől esnek el, ami tovább nehezíti az oktatók számára a publikálás lehetőségét. Több kiadó is érdeklődik Vogel professzor szabadalma iránt. Mások mellett az Amerikai Könyvkiadók Szövetsége (Association of American Publisher) is üdvözölte az ötletet. A kiadók szerint ugyanis új megoldásokra van szükség a kalózkodás elleni fellépéshez, hiszen hiába záratnak be egy illegális letöltő felületet, több ezer másik várja a kalózkodó internetezőket..
Joseph Henry Vogel, a University of Puerto Rico-Río Piedras közgazdaság professzora szabadalmaztatta azt az internetalapú oktatási rendszert, amelynek célja, hogy a diákok kalózkodását akadályozva segítse a tankönyvkiadók működését és az oktatók publikálási lehetőségeit. A szabadalom szerint a diákok részt vennének egy online kurzusban, amelynek teljesítése beleszámítana a tantárgy elvégzésekor kapott érdemjegyükbe. Ilyenformán, akik nem vesznek részt az online konzultációban, csak gyengébb jegyet kapnának.
Az internetes rendszerbe való belépéshez a diákoknak meg kell vásárolniuk a tantárgy által előírt tankönyvet, amelybe az egyedi belépő kódot megtalálják. Mivel a kód egyedi, illegálisan letöltött kalózkönyvekkel, fénymásolt kiadványok kódjaival nem lehet belépni a rendszerbe. A rendszer könyvtárból kölcsönzött könyvekkel sem működik, de Vogel ötlete ad lehetőséget arra, hogy a tanulók használt könyvekből tanuljanak. Ebben a helyzetben az érintettek alacsonyabb összegért vásárolhatnának önálló belépő kódot a kurzusokhoz.
A professzor szerint aggasztó, hogy az oktatók eltűrik, hogy a tanulók fénymásolt könyvekkel üljenek be az órákra, sőt néhányan maguk is segítik a kalózkodást azzal, hogy másolásra alkalmas könyveket juttatnak el a könyvtárakba. Amennyiben a tanulók nem veszik meg a tankönyveket, a kiadók jelentős bevételtől esnek el, ami tovább nehezíti az oktatók számára a publikálás lehetőségét. Több kiadó is érdeklődik Vogel professzor szabadalma iránt. Mások mellett az Amerikai Könyvkiadók Szövetsége (Association of American Publisher) is üdvözölte az ötletet. A kiadók szerint ugyanis új megoldásokra van szükség a kalózkodás elleni fellépéshez, hiszen hiába záratnak be egy illegális letöltő felületet, több ezer másik várja a kalózkodó internetezőket..