Berta Sándor
A 13 évesnél fiatalabbak is Facebook-tagok lehetnének
Jelenleg csak a 13 éves vagy annál idősebb személyek regisztrálhatják magukat a közösségi oldalon. A cég most azt fontolgatja, hogy leszállítja a korhatárt vagy megváltoztatja a rendszert.
A korlátozást sok gyerek egyszerűen kikerüli, például idősebbnek adják meg magukat, vagy ami még inkább jellemző, ismerőseik vagy a szüleik segítségével regisztrálják magukat. Egy új elképzelés szerint lehetővé tennék, hogy a szülők és gyermekeik összeköthessék a profiljaikat. Mindez lehetővé tenné, hogy a szülők dönthessék el, kivel tarthat kapcsolatot a csemetéjük és milyen alkalmazásokat használhat. Korábban már számos bírálat érte a Facebookot azért, mert nem képes megakadályozni a 13 évesnél fiatalabbak regisztrációját, ezért döntött úgy a társaság, hogy változtat a jelenlegi helyzeten. A mostani elképzelés mögött az a cél húzódik, hogy ha már úgy is sok gyerek van a portálon, akkor a számukra minél biztonságosabbá kell tenni az ott tartózkodást.
Most is sok a regisztrált gyerek, de jogilag is kezelni kell a meglévő állapotot
Az ötlet egyébként nem új keletű. A Facebook már tavaly nyáron egyeztetett a különböző cégek és szolgáltatások képviselőivel arról, hogy miként lehetne elérni, hogy a gyerekek beleegyező nyilatkozatot kaphassanak a szüleiktől. Egy a Microsoft Research által finanszírozott tanulmány szerint a szülők 36 százaléka tudott arról, hogy a gyermeke már 13 éves kora előtt regisztrálta magát az oldalon. A Consumer Reports amerikai fogyasztóvédelmi magazin pedig tavaly azt állapította meg, hogy a közösségi honlapnak kereken 7,5 millió 13 évesnél fiatalabb tagja van, míg a 10 évesnél fiatalabb regisztrált tagok száma eléri az 5 milliót.
Az egyeztetések folyamatosan zajlanak a háttérben, azonban kérdéses, hogy a platform bevezet-e egy új rendszert és ha igen, milyet. Emellett az is elképzelhető, hogy ha nem lép elég gyorsan, akkor az adatvédelmi hivatalok komoly büntetésekkel sújthatják. A problémát tehát mielőbb meg kell oldani, méghozzá megnyugtató módon. Tavaly novemberben - első lépésként - a közösségi portál vezetői megállapodtak az Egyesült Államok Szövetségi Kereskedelmi Bizottságával (FTC) arról, hogy a testület a következő 20 évben rendszeresen ellenőrizheti azt, hogy a cég milyen módon használta fel a regisztrált tagok személyes adatait.
A korlátozást sok gyerek egyszerűen kikerüli, például idősebbnek adják meg magukat, vagy ami még inkább jellemző, ismerőseik vagy a szüleik segítségével regisztrálják magukat. Egy új elképzelés szerint lehetővé tennék, hogy a szülők és gyermekeik összeköthessék a profiljaikat. Mindez lehetővé tenné, hogy a szülők dönthessék el, kivel tarthat kapcsolatot a csemetéjük és milyen alkalmazásokat használhat. Korábban már számos bírálat érte a Facebookot azért, mert nem képes megakadályozni a 13 évesnél fiatalabbak regisztrációját, ezért döntött úgy a társaság, hogy változtat a jelenlegi helyzeten. A mostani elképzelés mögött az a cél húzódik, hogy ha már úgy is sok gyerek van a portálon, akkor a számukra minél biztonságosabbá kell tenni az ott tartózkodást.
Most is sok a regisztrált gyerek, de jogilag is kezelni kell a meglévő állapotot
Az ötlet egyébként nem új keletű. A Facebook már tavaly nyáron egyeztetett a különböző cégek és szolgáltatások képviselőivel arról, hogy miként lehetne elérni, hogy a gyerekek beleegyező nyilatkozatot kaphassanak a szüleiktől. Egy a Microsoft Research által finanszírozott tanulmány szerint a szülők 36 százaléka tudott arról, hogy a gyermeke már 13 éves kora előtt regisztrálta magát az oldalon. A Consumer Reports amerikai fogyasztóvédelmi magazin pedig tavaly azt állapította meg, hogy a közösségi honlapnak kereken 7,5 millió 13 évesnél fiatalabb tagja van, míg a 10 évesnél fiatalabb regisztrált tagok száma eléri az 5 milliót.
Az egyeztetések folyamatosan zajlanak a háttérben, azonban kérdéses, hogy a platform bevezet-e egy új rendszert és ha igen, milyet. Emellett az is elképzelhető, hogy ha nem lép elég gyorsan, akkor az adatvédelmi hivatalok komoly büntetésekkel sújthatják. A problémát tehát mielőbb meg kell oldani, méghozzá megnyugtató módon. Tavaly novemberben - első lépésként - a közösségi portál vezetői megállapodtak az Egyesült Államok Szövetségi Kereskedelmi Bizottságával (FTC) arról, hogy a testület a következő 20 évben rendszeresen ellenőrizheti azt, hogy a cég milyen módon használta fel a regisztrált tagok személyes adatait.