ELTE Társadalomtudományi Kar hírlevél
Megváltoztatja az internet a fiatalokat
Internettel foglalkozó szakértők szerint a millenniumi generáció tagjainak előnye és hátránya is származhat abból, hogy egy olyan világban nőttek fel, ahol az információ egy kattintással elérhető.
Az 1981 és 2000 között született millenniumi generáció jövőjével kapcsolatban internetes szakértők véleményét kérte ki a Pew Research Center és az Elon University közös kutatásában. A felmérést végzők arra keresték a választ, előnyt vagy hátrányt jelent a fiatal korcsoport tagjainak, hogy az internet térhódításával párhuzamosan nőttek fel, amelynek eredményeként az online világ állandó, mondhatni természetes közegükké vált. Az adatok szerint a több mint ezer megkérdezett szakértőt, kutatót, vállalati képviselőt és egyetemi oktatót erősen megosztja, hosszú távon pozitív vagy negatív hozadékú lesz-e a hiperkonnektivitásnak nevezett jelenség.
A Pew és az Elon szerint a millenniumi generációra az állandó online jelenlét jellemző. Ezt támasztja alá, hogy a 12-17 éves amerikaiak 95 százaléka internetezik, 76 százaléka tagja a közösségi oldalaknak és 77 százaléka rendelkezik mobiltelefonnal. A felmérés szerint a válaszadók 55 százaléka általánosságban pozitívumként értékeli, hogy a fiatalok internetes írástudásuknak köszönhetően, gyorsan találnak válaszokat nehéz kérdésekre is. 43 százalék azonban úgy vélte, a gondolkodási képesség kárára válik, hogy az információ gyakorlatilag egyetlen kattintással elérhető.
A többség egyet értett abban, hogy a fiatalok a problémamegoldás és közösségi munkavégzés terén jól hasznosítható képességet birtokolnak azzal, hogy gyorsan találnak információt, és hasonlóan gyorsan tudják értékelni annak értékességét és hasznosíthatóságát is. Így a munkaerőpiacon döntéshozás és elemzés terén kitűnően teljesítenek majd. Többen azonban aggodalmukat fejezték ki azt illetően, hogy ez a gyorsaság megalapozatlan, pontatlan döntésekhez vezethet. A megkérdezett szakértők közül elsősorban a tanárok jelezték, aggódnak az internet tanulásra gyakorolt hatásai miatt is. Többen ugyanis úgy látják, a készen és gyorsan kapott információ nem ösztönzi a fiatalokat arra, hogy maguk sajátítsák el a tudást, ehelyett egyfajta "külső agyként" hagyatkoznak az online elérhető információkra.
Az 1981 és 2000 között született millenniumi generáció jövőjével kapcsolatban internetes szakértők véleményét kérte ki a Pew Research Center és az Elon University közös kutatásában. A felmérést végzők arra keresték a választ, előnyt vagy hátrányt jelent a fiatal korcsoport tagjainak, hogy az internet térhódításával párhuzamosan nőttek fel, amelynek eredményeként az online világ állandó, mondhatni természetes közegükké vált. Az adatok szerint a több mint ezer megkérdezett szakértőt, kutatót, vállalati képviselőt és egyetemi oktatót erősen megosztja, hosszú távon pozitív vagy negatív hozadékú lesz-e a hiperkonnektivitásnak nevezett jelenség.
A Pew és az Elon szerint a millenniumi generációra az állandó online jelenlét jellemző. Ezt támasztja alá, hogy a 12-17 éves amerikaiak 95 százaléka internetezik, 76 százaléka tagja a közösségi oldalaknak és 77 százaléka rendelkezik mobiltelefonnal. A felmérés szerint a válaszadók 55 százaléka általánosságban pozitívumként értékeli, hogy a fiatalok internetes írástudásuknak köszönhetően, gyorsan találnak válaszokat nehéz kérdésekre is. 43 százalék azonban úgy vélte, a gondolkodási képesség kárára válik, hogy az információ gyakorlatilag egyetlen kattintással elérhető.
A többség egyet értett abban, hogy a fiatalok a problémamegoldás és közösségi munkavégzés terén jól hasznosítható képességet birtokolnak azzal, hogy gyorsan találnak információt, és hasonlóan gyorsan tudják értékelni annak értékességét és hasznosíthatóságát is. Így a munkaerőpiacon döntéshozás és elemzés terén kitűnően teljesítenek majd. Többen azonban aggodalmukat fejezték ki azt illetően, hogy ez a gyorsaság megalapozatlan, pontatlan döntésekhez vezethet. A megkérdezett szakértők közül elsősorban a tanárok jelezték, aggódnak az internet tanulásra gyakorolt hatásai miatt is. Többen ugyanis úgy látják, a készen és gyorsan kapott információ nem ösztönzi a fiatalokat arra, hogy maguk sajátítsák el a tudást, ehelyett egyfajta "külső agyként" hagyatkoznak az online elérhető információkra.