Napi Online
Sokan örülnének a Facebook-lufi kipukkadásának
A pesszimista befektetők tovább növelték amúgy is jelentős shortállományukat a közösségi oldalak részvényeire, miután a Facebook múlt héten közzétete részvénykibocsátási terveit. A jelek szerint abban hisznek, hogy a tőzsdei bemutatkozás nem lesz nagy siker.
Növelték amúgy is jelentős shortállományukat a pesszimista befektetők a már tőzsdén forgó közösségi portálokat üzemeltető cégek részvényeire, annak ellenére, hogy a Facebook múlt héten közzétett kibocsátási tervei nyomán emelkedtek az árfolyamok - írja a Financial Times. A LinkedIN és a Renren részvényeire nyitott short pozíciók aránya így rekordmagasságba emelkedett. De rekordszintűre ugrott a Groupon és a Zynga részvényeire nyitott shortok száma is. A befektetők szerint ezen cégek részvényárai mesterségesen lettek felpumpálva, mivel a nyilvános kibocsátások során csak a teljes részvényszám egy viszonylag kis hányada lett közkézhányad, gyakran alig 10 százalék - írja a lap.
A Groupon és a Zynga részvényekre nyitott shortállomány aránya a teljes részvényszámhoz képest ugyan csak 2,2-2,5 százalékot tesz ki, azonban ez a közkézhányad jelenleg nagyjából 90 százalékát jelenti. A LinkedIn-nél 5,5 százalék ez az arány, azonban a közkézhányadnak ez így is több, mint kéthamradára rúg. A LinkedIn és a Groupon egyaránt a napokban teszi közzé gyorsjelentését, előbbi ma piaczárás után, utóbbi holnap.
A Facebook első nyilvános kibocsátásának közeledtével (IPO) a szektor a figyelem középpontjába került - mondta Mike Belllafiore, az SMB Capital szakértője. A következő öt év a közösségi médiacégekről fog szólni, a traderek még csak most tanulják, milyen hírekre kell velük kapcsoltban figyelni. Míg a spekulánsok egy része szerint az egész szektor jelenleg nagyon túlértékelt, mások szerint annak jövedelmezőségéről és a benne rejlő lehetőségekről pont a Facebook számai árulnak el a legkevesebbet. Míg a Facebook jó irányjelző arra nézve, hogy hová képes fejlődni a közösségi média, azonban kérdéses, hogy a szektor más szereplői képesek lehetnek-e hasonló nagyságrend elérésére - vélta Chris Baggini, a Turner Investment portfólió menedzsere.
A Zynga részvénye múlt hét csütörtökön 26 százalékkal rallyztak, miután a Facebook kibocsátási tájékoztatójából kiderült, a cég által kifejlesztett FarmVille, nevű játék a Facebook árbevételének 12 százalékát generálta. A Groupon részvényei 14, a LinkedIn papírjai 10 százalékkal száguldottak, a Nasdaq Composite index 11 éves csúcsra emelkedett a múlt héten. A kisbefektetőket kiszolgáló brókercégek szerint hatalmas a szektor iránti érdeklődés ügyfeleik részéről, s az őrületet a sajtóban megjelenő tudósítások is erősítik.
Növelték amúgy is jelentős shortállományukat a pesszimista befektetők a már tőzsdén forgó közösségi portálokat üzemeltető cégek részvényeire, annak ellenére, hogy a Facebook múlt héten közzétett kibocsátási tervei nyomán emelkedtek az árfolyamok - írja a Financial Times. A LinkedIN és a Renren részvényeire nyitott short pozíciók aránya így rekordmagasságba emelkedett. De rekordszintűre ugrott a Groupon és a Zynga részvényeire nyitott shortok száma is. A befektetők szerint ezen cégek részvényárai mesterségesen lettek felpumpálva, mivel a nyilvános kibocsátások során csak a teljes részvényszám egy viszonylag kis hányada lett közkézhányad, gyakran alig 10 százalék - írja a lap.
A Groupon és a Zynga részvényekre nyitott shortállomány aránya a teljes részvényszámhoz képest ugyan csak 2,2-2,5 százalékot tesz ki, azonban ez a közkézhányad jelenleg nagyjából 90 százalékát jelenti. A LinkedIn-nél 5,5 százalék ez az arány, azonban a közkézhányadnak ez így is több, mint kéthamradára rúg. A LinkedIn és a Groupon egyaránt a napokban teszi közzé gyorsjelentését, előbbi ma piaczárás után, utóbbi holnap.
A Facebook első nyilvános kibocsátásának közeledtével (IPO) a szektor a figyelem középpontjába került - mondta Mike Belllafiore, az SMB Capital szakértője. A következő öt év a közösségi médiacégekről fog szólni, a traderek még csak most tanulják, milyen hírekre kell velük kapcsoltban figyelni. Míg a spekulánsok egy része szerint az egész szektor jelenleg nagyon túlértékelt, mások szerint annak jövedelmezőségéről és a benne rejlő lehetőségekről pont a Facebook számai árulnak el a legkevesebbet. Míg a Facebook jó irányjelző arra nézve, hogy hová képes fejlődni a közösségi média, azonban kérdéses, hogy a szektor más szereplői képesek lehetnek-e hasonló nagyságrend elérésére - vélta Chris Baggini, a Turner Investment portfólió menedzsere.
A Zynga részvénye múlt hét csütörtökön 26 százalékkal rallyztak, miután a Facebook kibocsátási tájékoztatójából kiderült, a cég által kifejlesztett FarmVille, nevű játék a Facebook árbevételének 12 százalékát generálta. A Groupon részvényei 14, a LinkedIn papírjai 10 százalékkal száguldottak, a Nasdaq Composite index 11 éves csúcsra emelkedett a múlt héten. A kisbefektetőket kiszolgáló brókercégek szerint hatalmas a szektor iránti érdeklődés ügyfeleik részéről, s az őrületet a sajtóban megjelenő tudósítások is erősítik.