15
-
#15 Azért olyan könnyen nem avulnak el. Processzort másfél éve vettem 42-ért, kicsit később videókarit 32-ért, és DX10-zel max grafikán megy az összes játék a mai napig. Ki kell fogni egy jobb típust, és évekig jó szolgálatot nyújt kompromisszumok nélkül. -
Pityu83 #14 Hát nem csak a mobilok terén van ez így hanem akár melyik elektronikai cucc esetén hogy kilószámra dobják kifelé,és kevésbé a minőségre figyelve,inkább lenne kevesebb de jobb,meg átláthatób,én már azt unom hogy nagyon hamar avulnak el dolgok néha anyagilag is nehéz követni.
Amúgy én sem cserélném el a telefonom már 3,5 éves Nokia 5310 és szeretem mindent tud amit kell :) -
Dany007 #13 Szerintem pont, hogy ők azok, akik ezt szintén észrevették. És talán zavarja is őket.
Gondolj csak bele, az átlag hozzá nem értő ember megveszi amit elé raknak. És elfogadja, hogy megjelenés után mondjuk 2 frissítéssel / javítócsomaggal kell kezdeni mert az úgy van.
Viszont aki egy kicsit tapasztaltabb hozzáértőbb az látja, hogy mekkora kurvanagy káoszt teremtettek a gyártók a kütyük piacán.
Jó példa erre a HTC, ami sarkítva hetente 2 új telefontípust dob piacra. :D Persze a többiek sincsenek annyira lemaradva.
Régen a 3210-es időkben még fejből tudtuk az aktuális telefonok listáját, tulajdonságait és a mobilos cégek elérhető csomagjait.
Hiszen akkor az aktuális igényeknek megfelelően volt mondjuk 20-30 telefontípus a piacon.
Ma a mai igényeknek megfelelően van vagy 100-150 típus a piacon. Hát ember legyen a talpán aki ki tud igazodni ezeken. Mert nem a fejben tartáson van a hangsúly, hanem az átláthatóságon.
De a magas szám még nem is lenne akkora baj. Hiszen akinek van egy csöpp esze, vásárlás előtt utána néz a neten, elolvasgatja a teszteket, fórumokat, kikeresi a legjobb árakat stb...
A gond inkább azzal van, hogy hetente megjelenő újabb és újabb típusok között alig vagy egyáltalán nincs érdemi különbség.
És ez a gond, hogy futószalagon gyártják az újabbnál újabb típusokat. A HTC-nek szerintem már külön típusnevekért felelős vezetője és csoportja van, hogy minden újabb darabnak kitudjon találni valami értelmes nevet.
És ez bizony megérződik az adott készülék minőségén is. Egy rakás csúcstelefon van, ami piacrakerülése után egy héttel már frissíteni kell. Mert ilyen vagy olyan hibát találtak benne. Lásd Galaxy Nexus. iPhone 4S és így tovább.
Egyszerűen röhej, de szinte minden márkánál megtapasztalható jelenség. Látszik, hogy nincs idő tesztelni, vagy csak egyszerűen leszarják, nem tudom.
Szóval jelenleg igen káoszos a piac. -
#12 Átlag Jóskának a reklám és a Tescoban kapható cuccok számítanak. -
#11 Nekem D750i! :D
Ha váltanék - de nem, mert minek -, akkor sem egy teljesen mai gyerekre cserélném, hanem egy Samsung Galaxy S-re (nem kettő, egy). A gsmarena.com rém egyszerűvé teszi az egyénnek megfelelő típus kiválasztását, elég rákeresni a telefonra, aztán a telefon képe alatt rákattintani a review cikkre, és első oldalon mindig ott van egy pro/kontra lista. -
Szefmester #10 itt egy másik jelentkező is... figyelem a mobiltechnológiát, és érdekel is úgy ahogy, de a jelenlegi készülékem februárban lesz 4. éve hogy birtokomban van, és használtam 1-1,5 éves korában vásároltam. És "okostelefon" illetve.. mondjuk úgy hogy nem hülye... :P SE P910i :D -
tucky1 #9 Régi eszközök is lehetnek jók, pl az én 4 éves készülékem meg se nevezem, de még mindig gyorsabban hozza be és váltja a képeket, mint az új 1000Mhz-es telem. De hát ez van, ha már nem elég a 3,5". Viszont azt a telt sose fogom eladni, nem úgy mint ezt. -
#8 Detto ... ráadásul a röhej az, hogy olyan telefonom van aminek állítólag típushibája van, ami miatt félévente fordulhatna szervizben. Ennek ellenére szervizt nem látott, pótalkatrészt sem, egyedül egy elkopott billentyűzetet cseréltem tavaly ilyenkor. -
#7 az enyém 4 (lg shine), de amíg tökéletesen működik, biztosan nem cserélem le :( -
#6 Tech geek 7 éves mobillal jelen! -
#5 Vicces, hogy ezt egy informatikai oldalon hirdeted ki. Ez olyan mintha a suzuki előnyeit ecsetelnéd a totalcar-on. Ide olyan emberek járnak akiknek a technológia a hobbijuk, nem fogod tudni őket meggyőzni arról, hogy felesleges évente új telefont vagy bármilyen hardvert venni. Az, hogy Átlag Józskának csak a használhatóság és az ár számít már régóta tudja mindenki aki egy kicsit is gondolkodik. -
tucky1 #4 "Amúgy mi lenne, ha nem egy íróasztal mögött döntenék el, hogy mire van igénye egy felhasználónak, hanem kutatással?"
Akkor van ez, csak el kéne olvasni a cikket, ha már hozzászólsz -> "A vásárlók egy jelentős része szerint"... továbbá "megkérdezettek nagy része"
"Tényleg jobban megéri kitalálni valami "forradalmit" és utána megpróbálni elhitetni az emberekkel, hogy arra valóban szükségük van?"
A válasz nem, kitalálni valami forradalmit túl sok munka, egyszerűbb lemásolni :) -
RCH #3 Jajj, ne mondjátok már, hogy az illatosított telefonra nincs igény! ;-)
Amúgy mi lenne, ha nem egy íróasztal mögött döntenék el, hogy mire van igénye egy felhasználónak, hanem kutatással? Tényleg jobban megéri kitalálni valami "forradalmit" és utána megpróbálni elhitetni az emberekkel, hogy arra valóban szükségük van? -
fkomment #2 "A vásárlók egy jelentős része szerint a gyártók elsietve, kapkodva dobják piacra újabb és újabb termékeiket, amely egyrészt hibákhoz, másrészt pedig zsúfoltsághoz vezet, a valós igények mellőzésével. "
Ez így van. Én már réges rég észrevettem. -
#1 "Általánosan tapasztalható egyfajta csömör, a felhasználók egy része belefárad a szinte követhetetlen áradat figyelésébe, ők mindössze egy valóban működő, az alapvető igényeket kielégítő terméket szeretnének beszerezni"
Na és ezaz amit az SG geekek nem tudnak (vagy akarnak) elismerni. A vásárlónak nem a legújabb USB3 meg lófasz kell a telefonjába. [PONT]