Berta Sándor

Magas a rosszul megtervezett webboltok bevételkiesése

A rossz dizájn nagyon komolyan visszaüthet az online boltok üzemeltetőire. A túlzottan bonyolult vagy a nem megfelelően elrendezett oldalak az elmúlt 3 évben 500 millió fontos kárt okoztak az angol cégek tulajdonosainak.

A Head London nevű ügynökség munkatársai megállapították, hogy az ügyfelek a web 2.0 korszakában sokkal kevésbé türelmesek, mint korábban. Mindez azt jelenti, hogy a felhasználók gyorsan hangot adnak az elégedetlenségüknek akkor, ha egy vállalat honlapja nem nyeri el a tetszésüket, túl bonyolult, esetleg átláthatatlan. "Az internet teljesen új kommunikációs lehetőségeket alakított ki és a közösségi média szintén megváltoztatja majd a bevásárlások módját. Az ügyfelek most már inkább különböző csatornák között mozognak: ezek üzletek, online boltok, alkalmazások, amelyek képesek kielégíteni a vásárlói igényeket" - írta Paul Jervis, a Head London közleményében.


Az elemzők kiemelik, hogy egy jó honlapnak figyelembe kell vennie az emberek igényeit. Lehetővé kell tenni az ügyfelek számára, hogy maguk dönthessék el, milyen bevásárlási útvonalat követnek. Emellett figyelni kell arra is, hogy a rendszer működése mindenki számára könnyen nyomon követhető, a termékek szállítási ideje pedig rövid legyen. Fontos, hogy az üzemeltetők a mobil készülékekre optimalizált oldalakat és a mobil alkalmazásokat is csak megfelelő mértékben és számban használják. Végül, de egyáltalán nem utolsósorban: oda kell figyelni az emberek visszajelzéseire.

A piackutatók elemzése rámutatott, hogy az online vásárlók márkaspecifikusak, figyelnek az egyes dolgokra és részletekre. Mindez azonban egyáltalán nem jelent rosszat a boltok üzemeltetőinek, de aki nem figyel, az könnyen úgy járhat, mint a Morrisons áruházlánc, amely 2007 és 2010 között 314 millió font (!) veszteséget könyvelhetett el a rosszul megtervezett oldala miatt. A Dixons nevű elektronikai áruház és a Phones 4U sem járt sokkal jobban, előbbi vesztesége körülbelül 32,6 millió font, míg az utóbbié 17,5 millió font volt. A Tesco viszont - elsősorban a megfelelően áttekinthető honlapjának köszönhetően - 255 millió fonttal tudta növelni a bevételeit.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • AtomHeart #13
    A web2 design teren inkabb attekinthetoseget, minimalizmust jelent, nem csilivili oldalakat animalt reklamokkal.
  • Tetsuo #12
    Amazon.com, Ebay.com kiindulasnak. Mit nem lehet erteni a hatekonysagon?
  • nextman #11
    Szerintem ez epp a web2 baromsag, meg a design miatt van. Sokszor csili-vilik az oldalak, meg a reklamok is bekuszva porognek forognak, csak epp a tartalom nem latszik sehol sem. Regen statikusak voltak az oldalak, de jol strukturaltak, es attekinthetoek.
    En pl. akkor zarok be egy oldalt, ha az egesz flashben van megirva, a bongeszom direkt nem engedi, en meg nem fogom egyenkent engedelyezni, inkabb keresek masik boltot. Az en cpu-mat ne zabalja az animalt reklam.
  • cateran #10
    "-regisztrációmentes, 1 oldalas fizetés"

    This :) Viszonylag sokat rendelgetek netrol (Anglia es Azsia foleg) de ha olyan oldalra tevedek, aminel regisztralnom kell a vasarlashoz, mar hussanok is tovabb...leszarom, hogy olcsobb-e vagy barmi...Agyfaszt tudok kapni tole :D (meg mondjuk ertekelem ha paypalos fizetes is van es hgala a magassagos kaporszakallunak, a legtobb helyen van:))
  • duke #9
    A belyeg nagysagu kepektol en is ideges leszek. Kulonosen, amikor oda irjak, hogy "katints a kepre nagyobb meretert" szoveget. Majd rakatintva, egy uj lapon ugyanaz az windows ikon meretu kep jelenik meg.
  • passatgt #8
    egyébként a cikkben nem említi, de pár dolog ami legtöbbször kimarad és amik jelentős vásárlásnövekedést hoznak:
    -postaköltség egyértelmű kiírása termék oldalon is, ne csak a faq-ban
    -nagy, jó minőségű termékképek, lehetőleg "real world" képként(nem tudom ez hogy hangzik jól magyarul), tehát pl egy pólót nem csak egy sima fehér háttérre kiterítve rakod le, hanem valaki viseli, esetleg a háttérben is van valami, jó példa erre az Interspar-os katalógus
    -regisztrációmentes, 1 oldalas fizetés
    -postaköltség ne legyen magas, esetleg a termék árába beleszámolva csökkenthető
    -gyors betöltés (magento, oscommerce és hasonló rendszerek kifejezetten nagyon, így eléggé belassul az oldalbetöltés)
  • passatgt #7
    A/B tesztekkel elég pontosan mérhető google analytics-el
  • paradan #6
    ERRE CSAK MOST JÖTTEK RÁ? UGY IRJÁK LE MINT VALAMI NOBEL DIJAS FELFEDEZÉST. ALAPOK ALAPJA,HOGY A DESIGN, ÉS A JOL STRUKTURALTSAG AZ ÉPÍTMÉNY VASBETONALAPJA.
  • B0nFire #5
    "Meg egyébként szerintem lehet részben direkt cél az is, hogy arra kényszerítsenek hogy átnyálazd; ez ugyanaz, mint amikor bemész egy boltba, és kénytelen vagy körbemenni a teljes bolton..."

    Csak analógban kissé máshogy működik, ha már ott van az ember, nem szívesen autózik át a város másik végébe, hogy ott is sort álljon. Tehát végignyálazza a tecsót. A weboldalt két kattintás otthagyni és másikat, normálisabbat keresni helyette.

    Innen a milliós veszteségek.
  • kissssss #4
    csak példa ként hozta fel a netes makett boltot.