13
  • AtomHeart
    #13
    A web2 design teren inkabb attekinthetoseget, minimalizmust jelent, nem csilivili oldalakat animalt reklamokkal.
  • Tetsuo
    #12
    Amazon.com, Ebay.com kiindulasnak. Mit nem lehet erteni a hatekonysagon?
  • nextman
    #11
    Szerintem ez epp a web2 baromsag, meg a design miatt van. Sokszor csili-vilik az oldalak, meg a reklamok is bekuszva porognek forognak, csak epp a tartalom nem latszik sehol sem. Regen statikusak voltak az oldalak, de jol strukturaltak, es attekinthetoek.
    En pl. akkor zarok be egy oldalt, ha az egesz flashben van megirva, a bongeszom direkt nem engedi, en meg nem fogom egyenkent engedelyezni, inkabb keresek masik boltot. Az en cpu-mat ne zabalja az animalt reklam.
  • cateran
    #10
    "-regisztrációmentes, 1 oldalas fizetés"

    This :) Viszonylag sokat rendelgetek netrol (Anglia es Azsia foleg) de ha olyan oldalra tevedek, aminel regisztralnom kell a vasarlashoz, mar hussanok is tovabb...leszarom, hogy olcsobb-e vagy barmi...Agyfaszt tudok kapni tole :D (meg mondjuk ertekelem ha paypalos fizetes is van es hgala a magassagos kaporszakallunak, a legtobb helyen van:))
  • duke
    #9
    A belyeg nagysagu kepektol en is ideges leszek. Kulonosen, amikor oda irjak, hogy "katints a kepre nagyobb meretert" szoveget. Majd rakatintva, egy uj lapon ugyanaz az windows ikon meretu kep jelenik meg.
  • passatgt
    #8
    egyébként a cikkben nem említi, de pár dolog ami legtöbbször kimarad és amik jelentős vásárlásnövekedést hoznak:
    -postaköltség egyértelmű kiírása termék oldalon is, ne csak a faq-ban
    -nagy, jó minőségű termékképek, lehetőleg "real world" képként(nem tudom ez hogy hangzik jól magyarul), tehát pl egy pólót nem csak egy sima fehér háttérre kiterítve rakod le, hanem valaki viseli, esetleg a háttérben is van valami, jó példa erre az Interspar-os katalógus
    -regisztrációmentes, 1 oldalas fizetés
    -postaköltség ne legyen magas, esetleg a termék árába beleszámolva csökkenthető
    -gyors betöltés (magento, oscommerce és hasonló rendszerek kifejezetten nagyon, így eléggé belassul az oldalbetöltés)
  • passatgt
    #7
    A/B tesztekkel elég pontosan mérhető google analytics-el
  • paradan
    #6
    ERRE CSAK MOST JÖTTEK RÁ? UGY IRJÁK LE MINT VALAMI NOBEL DIJAS FELFEDEZÉST. ALAPOK ALAPJA,HOGY A DESIGN, ÉS A JOL STRUKTURALTSAG AZ ÉPÍTMÉNY VASBETONALAPJA.
  • B0nFire
    #5
    "Meg egyébként szerintem lehet részben direkt cél az is, hogy arra kényszerítsenek hogy átnyálazd; ez ugyanaz, mint amikor bemész egy boltba, és kénytelen vagy körbemenni a teljes bolton..."

    Csak analógban kissé máshogy működik, ha már ott van az ember, nem szívesen autózik át a város másik végébe, hogy ott is sort álljon. Tehát végignyálazza a tecsót. A weboldalt két kattintás otthagyni és másikat, normálisabbat keresni helyette.

    Innen a milliós veszteségek.
  • kissssss
    #4
    csak példa ként hozta fel a netes makett boltot.
  • Crane
    #3
    Na igen. Meg kellene fizetni a szakembert, meg pár fős fokuszcsoportal tesztelni az oldalt, hogy miként reagálnak a felhasználók.
    De a példánál maradva: Egy netes makett boltnak Magyarországon erre hol lenne már pénze. Másfelől ritka a jó magyar netmarketinges. Vannak önjelölt "szakik" akik olyan hajmeresztő dolgokat tudnak előadni, hogy csak na. Végül: a magyar vállalkozók 99%-ka mindenhez jobban ért, szal nekik egy szakember ne mondja meg mi a jó.
  • Cat #2
    A cégek többnyire kész szoftvereket vesznek, nagyon kevés az egyedi. Persze ezek testreszabhatók, de foglalkozni kell velük, ami drága munkaórákat igényel. Meg egyébként szerintem lehet részben direkt cél az is, hogy arra kényszerítsenek hogy átnyálazd; ez ugyanaz, mint amikor bemész egy boltba, és kénytelen vagy körbemenni a teljes bolton, még ha egy szelet csoki is kell csak, mert a pénztárhoz egy labirintuson keresztül lehet eljutni.
  • Laslow
    #1
    Nem hiszem, hogy pontosan meghatározható lenne, mekkora nyereséget/veszteséget okoz egy cégnek a jó/rossz weboldal. Mindenesetre tény, hogy a legtöbb magyar webbolt nagyjából használhatatlan. Például nemrég egy makettboltot néztem. Az árukészletük 10%-a van készleten, 90%-ot rendelésre tudnak beszerezni. És nem lehetett megadni, hogy csak a raktáron lévőket listázza. Sem azt, hogy repülőgép/hajómaketteket/vagy miket. Csak a gyártót és a korszakot (pl. I. világháború). Árkategóriát sem lehetett megadni, csak növekvő/csökkenő ár szerinti sorrendet. Szóval a gagyikat vagy a drágákat mindenképp át kellett nyálazni, hogy eljuthassak a középkategóriáig, amiből vásárolni szeretnék. (Miközben egy bármelyik konkrét terméket megtekintve ezek az adatok ott szerepeltek, azaz le vannak tárolva, csak épp nem kereshetőek.) Most ezt mégis hogy? Egyszer sem nézte meg a bolt tulaja a weboldalt, vagy igen, de nem tűnt fel neki, hogy ez így teljesen használhatatlan?