Berta Sándor
Új gombokkal egészül ki a Facebook
A Facebook f8 nevű fejlesztői konferenciájának mottója Read. Watch. Listen., ami egyúttal utalást jelent a közösségi portál legújabb gombjaira. A lényeg a bevételek növelése.
Úgy tűnik, hogy a Like gomb hamarosan társaságot vagy konkurenseket kaphat. Az All Things Digital és a TechCrunch birtokába jutott információk szerint rövid időn belül megjelenhet a közösségi oldal rendszerében a "Read", a "Listened", a "Watched" és a "Want" gomb is. A cél a megosztott tartalmak eddiginél jobb és hatékonyabb csoportosítása. Ebből nem csak a felhasználók, hanem a Facebook és a portál üzleti, illetve hirdetési partnerei is profitálhatnak. Különösen a "Want" lesz érdekes az utóbbiak számára, hiszen, ha valaki erre a gombra fog kattintani, akkor azt jelzi, hogy az adott terméket meg akarja vásárolni, vagyis jóval több lesz annál, mintha egyszerűen csak lájkolta volna.
Az új funkciók első partnerei is ismertek: a "Read" esetében például a Yahoo, a CNN és a The Washington Post szállít majd online szöveges tartalmakat, míg a videókat az Ooyala rendszeréből fogja átvenni a Facebook. Emellett éppen néhány napja írtunk arról, hogy olyan új multimédiás fejlesztéssel rukkol elő a platform, ami lehetővé teszi majd, hogy a felhasználók egymás között ingyen csereberélhessenek zeneszámokat, televíziós sorozatokat és filmeket.
Az új gombok mellett előtérbe került az is, hogy vajon hoz-e gazdasági hasznot a platform. A TechCrunch kiemelte: már most érzékelhető, hogy mekkora befolyása van a Facebooknak az amerikai gazdaságra. A közösségi portál az alkalmazásoknak köszönhetően az idén közvetve vagy közvetlenül 182 000 munkahelyet tart fenn és eddig 12 milliárd dolláros forgalmat generált. Egy másik becslés alapján viszont a Facebook az idei év végére már 235 644 munkahelyet fog fenntartani és az általa generált forgalom elérheti majd a 15,71 milliárd dollárt.
A Facebook eddig 2,5 millió honlapot integrált a rendszerébe és a regisztrált tagok naponta körülbelül 20 millió (!) alkalmazást telepítenek a számítógépeikre. A legnagyobb növekedés a játékprogramok területén tapasztalható. Havonta több mint 250 millió internetező lép kapcsolatba a Facebook segítségével a különböző külső oldalakkal.
Úgy tűnik, hogy a Like gomb hamarosan társaságot vagy konkurenseket kaphat. Az All Things Digital és a TechCrunch birtokába jutott információk szerint rövid időn belül megjelenhet a közösségi oldal rendszerében a "Read", a "Listened", a "Watched" és a "Want" gomb is. A cél a megosztott tartalmak eddiginél jobb és hatékonyabb csoportosítása. Ebből nem csak a felhasználók, hanem a Facebook és a portál üzleti, illetve hirdetési partnerei is profitálhatnak. Különösen a "Want" lesz érdekes az utóbbiak számára, hiszen, ha valaki erre a gombra fog kattintani, akkor azt jelzi, hogy az adott terméket meg akarja vásárolni, vagyis jóval több lesz annál, mintha egyszerűen csak lájkolta volna.
Az új funkciók első partnerei is ismertek: a "Read" esetében például a Yahoo, a CNN és a The Washington Post szállít majd online szöveges tartalmakat, míg a videókat az Ooyala rendszeréből fogja átvenni a Facebook. Emellett éppen néhány napja írtunk arról, hogy olyan új multimédiás fejlesztéssel rukkol elő a platform, ami lehetővé teszi majd, hogy a felhasználók egymás között ingyen csereberélhessenek zeneszámokat, televíziós sorozatokat és filmeket.
Az új gombok mellett előtérbe került az is, hogy vajon hoz-e gazdasági hasznot a platform. A TechCrunch kiemelte: már most érzékelhető, hogy mekkora befolyása van a Facebooknak az amerikai gazdaságra. A közösségi portál az alkalmazásoknak köszönhetően az idén közvetve vagy közvetlenül 182 000 munkahelyet tart fenn és eddig 12 milliárd dolláros forgalmat generált. Egy másik becslés alapján viszont a Facebook az idei év végére már 235 644 munkahelyet fog fenntartani és az általa generált forgalom elérheti majd a 15,71 milliárd dollárt.
A Facebook eddig 2,5 millió honlapot integrált a rendszerébe és a regisztrált tagok naponta körülbelül 20 millió (!) alkalmazást telepítenek a számítógépeikre. A legnagyobb növekedés a játékprogramok területén tapasztalható. Havonta több mint 250 millió internetező lép kapcsolatba a Facebook segítségével a különböző külső oldalakkal.