Napi Online

Egyre több pénzt hoz a Facebook

A hirdetők a jelek szerint egyelőre nem ijedtek meg attól, hogy egyes mérések szerint a Facebook már túljutott népszerűségének csúcspontján: a tőzsdei debütálását jövőre tervező oldal árbevételét és nettó profitját is megduplázta az idei első félévben.

A világ legnépszerűbb társadalmi kapcsolatháló-oldala a tavalyi dupláját, 1,6 milliárd dollár bevételt termelt az év első hat hónapjában, ráadásul meglehetősen magas profitkulccsal: a nettó nyereség 500 millió dollárra nőtt. A Facebook nem teszi közzé pénzügyi adatait minden negyedévben, a Reuters hírügynökség magát megnevezni nem kívánó forrástól értesült a számokról. Ezért nem lehet tudni azt sem, hogy hogyan oszlanak meg a bevételek.

Feltételezések szerint természetesen nagyrészt hirdetésekből származik; a cég másik fő bevételforrása a Facebookon futó játékok − például a Farmville vagy az Angrybirds − különféle virtuális javai, amelyek eladásából rendszerint 30 százalék folyik vissza Mark Zuckerberg cégéhez. A Facebookra egyre inkább mint az internetes reklámok eljuttatására legalkalmasabb platformra tekintenek a hirdetők − kommentálta az eredményt a Blinq Media vezérigazgatója. A comScore szerint idén júniusban az amerikai hirdetési piac harmadát hasította ki a Facebook, a hirdetési áraikat pedig fél év alatt 62 százalékkal tudták emelni.

A befektetők azonban a mostani bevételtermelő képességénél is nagyobb potenciált látnak a mindössze kétezer főt foglalkoztató cégben: már januárban is szédületes összegűre, 50 milliárd dollárra értékelték a magánrészvények alapján, ez pedig azóta 80 milliárd dollárra emelkedett. Számos elemző szerint azonban súlyosan túl van értékelve a Facebook. A kapcsolatháló-oldalak látogatottsága a tapasztalatok szerint hasonló ciklust követ, tehát a felfutást követően lassú hanyatlás következik − a Facebook látogatottsága pedig az Egyesült Államokban és Nagy-Britanniában már elérte csúcspontját.

Ha viszont a felhasználók elkezdik elhagyni a Facebookot, akkor gyorsan a töredékére eshet a cég értéke. Ráadásul júniusban komolyan vehető riválist kapott a Facebook, hiszen a korábbi online-hirdetési hegemóniájának elvesztése miatt aggódó Google elindította a Google+-t, ami két hét alatt 10 millió felhasználót hozott, és azóta is töretlenül növekszik.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • asgh #12
    Sokaknak pont ezért szimpatikus a Google+ mert ott nem "dúl az élet". Mindenki akkor kommunikál a másikkal, amikor értelmes közlendője van és nem akkor, ha a széklete halmazállapota eltér a szokásostól.


  • Artyy #11
    Én is így vagyok, fent vagyok a Google+ on ismerősöket is meghívtam, de ott alig történik valami. Mindenki a megszokott Facebook-ot használja, és ott dúl az élet. Google+ ra lehet, sokan gyorsan beregisztrálnak, de inkább csak kíváncsiságból. Facebook hangulatot soha nem fogja visszaadni! És a Google+ nak még sok év, míg a felhasználók olyan rendszerességgel hosszabb időtartalomban használni is fogják, mint a Facebook ott.
  • Alec #10
    Forrás: Napi Online :D
  • mad mind #9
    Amíg nem megy a tőzsdére, kis túlzással, annyit hazudik amennyit akar.
  • bino512 #8
    google+ növekszik...csak nem veszem észre XD haverom meghivott...azóta egymás ismerősei vagyunk és annyi XD
  • DjDano #7
    Elegem van hogy már mindenhová beférkőzik a facebook...
  • Komolytalan #6
    5 év múlva úgy is termelhet 10 milliárdot, hogy közben annyit romlik a pénz... Befektetésnél ne azt nézd, hogy mennyi kamatot ad a bank, mert igaz hogy ott a kamat több, de a tőkéd nem tartja az értékét. A részvényvásárlás olyasminek az alternatívája mint mondjuk az arany.
    Hozzátenném én se vennék FB részvényt, mivel szerintem is túlárazott, de gyakorlatilag minden részvény ugyanígy túlárazott. OTP 3500-4000 Ft között van, és fizet 75 Ft-ot... MOL nem is fizet osztalékot.
  • NEXUS6 #5
    Lassan ideje lenne, hogy én is bepereljem őket.
  • gombost #4
    Nem, mert akkor annyival többre is fogják értékelni. Anno a dotcom lufival is hasonló volt, nem?
  • NullZ3r0 #3
    Ha úgy gondolják, hogy 5 év múlva már 10 milliárdot fog termelni, akkor megér nekik annyit.
    Az más kérdés, hogy ez valóban így is lesz-e...