Napi Online
Egyre több pénzt hoz a Facebook
A hirdetők a jelek szerint egyelőre nem ijedtek meg attól, hogy egyes mérések szerint a Facebook már túljutott népszerűségének csúcspontján: a tőzsdei debütálását jövőre tervező oldal árbevételét és nettó profitját is megduplázta az idei első félévben.
A világ legnépszerűbb társadalmi kapcsolatháló-oldala a tavalyi dupláját, 1,6 milliárd dollár bevételt termelt az év első hat hónapjában, ráadásul meglehetősen magas profitkulccsal: a nettó nyereség 500 millió dollárra nőtt. A Facebook nem teszi közzé pénzügyi adatait minden negyedévben, a Reuters hírügynökség magát megnevezni nem kívánó forrástól értesült a számokról. Ezért nem lehet tudni azt sem, hogy hogyan oszlanak meg a bevételek.
Feltételezések szerint természetesen nagyrészt hirdetésekből származik; a cég másik fő bevételforrása a Facebookon futó játékok − például a Farmville vagy az Angrybirds − különféle virtuális javai, amelyek eladásából rendszerint 30 százalék folyik vissza Mark Zuckerberg cégéhez. A Facebookra egyre inkább mint az internetes reklámok eljuttatására legalkalmasabb platformra tekintenek a hirdetők − kommentálta az eredményt a Blinq Media vezérigazgatója. A comScore szerint idén júniusban az amerikai hirdetési piac harmadát hasította ki a Facebook, a hirdetési áraikat pedig fél év alatt 62 százalékkal tudták emelni.
A befektetők azonban a mostani bevételtermelő képességénél is nagyobb potenciált látnak a mindössze kétezer főt foglalkoztató cégben: már januárban is szédületes összegűre, 50 milliárd dollárra értékelték a magánrészvények alapján, ez pedig azóta 80 milliárd dollárra emelkedett. Számos elemző szerint azonban súlyosan túl van értékelve a Facebook. A kapcsolatháló-oldalak látogatottsága a tapasztalatok szerint hasonló ciklust követ, tehát a felfutást követően lassú hanyatlás következik − a Facebook látogatottsága pedig az Egyesült Államokban és Nagy-Britanniában már elérte csúcspontját.
Ha viszont a felhasználók elkezdik elhagyni a Facebookot, akkor gyorsan a töredékére eshet a cég értéke. Ráadásul júniusban komolyan vehető riválist kapott a Facebook, hiszen a korábbi online-hirdetési hegemóniájának elvesztése miatt aggódó Google elindította a Google+-t, ami két hét alatt 10 millió felhasználót hozott, és azóta is töretlenül növekszik.
A világ legnépszerűbb társadalmi kapcsolatháló-oldala a tavalyi dupláját, 1,6 milliárd dollár bevételt termelt az év első hat hónapjában, ráadásul meglehetősen magas profitkulccsal: a nettó nyereség 500 millió dollárra nőtt. A Facebook nem teszi közzé pénzügyi adatait minden negyedévben, a Reuters hírügynökség magát megnevezni nem kívánó forrástól értesült a számokról. Ezért nem lehet tudni azt sem, hogy hogyan oszlanak meg a bevételek.
Feltételezések szerint természetesen nagyrészt hirdetésekből származik; a cég másik fő bevételforrása a Facebookon futó játékok − például a Farmville vagy az Angrybirds − különféle virtuális javai, amelyek eladásából rendszerint 30 százalék folyik vissza Mark Zuckerberg cégéhez. A Facebookra egyre inkább mint az internetes reklámok eljuttatására legalkalmasabb platformra tekintenek a hirdetők − kommentálta az eredményt a Blinq Media vezérigazgatója. A comScore szerint idén júniusban az amerikai hirdetési piac harmadát hasította ki a Facebook, a hirdetési áraikat pedig fél év alatt 62 százalékkal tudták emelni.
A befektetők azonban a mostani bevételtermelő képességénél is nagyobb potenciált látnak a mindössze kétezer főt foglalkoztató cégben: már januárban is szédületes összegűre, 50 milliárd dollárra értékelték a magánrészvények alapján, ez pedig azóta 80 milliárd dollárra emelkedett. Számos elemző szerint azonban súlyosan túl van értékelve a Facebook. A kapcsolatháló-oldalak látogatottsága a tapasztalatok szerint hasonló ciklust követ, tehát a felfutást követően lassú hanyatlás következik − a Facebook látogatottsága pedig az Egyesült Államokban és Nagy-Britanniában már elérte csúcspontját.
Ha viszont a felhasználók elkezdik elhagyni a Facebookot, akkor gyorsan a töredékére eshet a cég értéke. Ráadásul júniusban komolyan vehető riválist kapott a Facebook, hiszen a korábbi online-hirdetési hegemóniájának elvesztése miatt aggódó Google elindította a Google+-t, ami két hét alatt 10 millió felhasználót hozott, és azóta is töretlenül növekszik.