Berta Sándor
Hiányoznak a megfelelő alkalmazások az okostévékhez
Ahhoz, hogy a televíziók egy új szintre lépjenek elsősorban megfelelő programok kellenének, amelyek lehetővé teszik a különböző szolgáltatások használatát akár a nappaliban is. Azonban pont ezek a szoftverek hiányoznak.
Az elmúlt években a mobiltelefonokból multifunkciós okostelefonok lettek. Hasonló folyamat játszódik le majd a következő hónapokban a televíziók piacán is, a televíziók átalakulnak internetes és multimédiás központokká. Legalábbis ezt tervezik a gyártók. Az úgynevezett Smart TV-khez azonban nem csak az eddiginél több funkciót támogató készülékeket kell gyártani, hanem szükség van a megfelelő online alkalmazásokra is.
Elsősorban a Samsung karolta fel a Smart TV-k ötletét. A jövőben - a belépő szintű modellektől eltekintve - az összes Samsung televízió egy olyan kezelőfelületet fog kapni, amely úgy fog kinézni, mint egy okostelefon képernyője. A dél-koreai vállalat a kezelőfelületet Smart Hubnak nevezte el és a segítségével az otthoni hálózatba kötött összes eszköz vezérelhető lesz. Emellett a Smart Hub alkalmas lesz a különböző tartalmak (fotók, zeneszámok, filmek stb.) megosztására, függetlenül attól, hogy ezek a fájlok a számítógép merevlemezén vagy a világhálón találhatók.
A cég egy saját fejlesztésű böngészővel, keresővel és alkalmazásokkal is ellátja majd a készülékeket. A konszern már megállapodást kötött a Real Madriddal és a Berlini Filharmonikusokkal, így a felhasználók az egyesület és a zenekar összes videójához hozzáférhetnek, e felvételek között lesznek exkluzív anyagok is. A probléma csak az, hogy a fejlesztők még nem fedezték fel maguknak ezt a piacot, így nagyon kevés program készül a televíziókhoz. A Samsung mindenesetre kivár és addig is kifejlesztett egy olyan szoftvert, ami a Galaxy S II okostelefonból távirányítót varázsol. A Smart View nevű alkalmazás már letölthető az Android Marketből.
A Philips, az LG, a Toshiba és a Loewe szintén ezt az utat követi; a céljuk az, hogy a televízió legyen a háztartások központi kijelzője, amely minden tartalom lejátszható. A Loewe például egy olyan programon dolgozik, amely segít megkeresni és lejátszani az internetes videókat. A hosszú távú elképzelés szerint a Facebookot, a Twittert vagy éppen a Google Talkot az emberek a televízió képernyője előtt ülve is használhassák, emellett chatelhessenek vagy akár levelezhessenek is. Nem kérdéses, hogy amint a fejlesztők rájönnek arra, hogy új piac nyílt meg előttük, gőzerővel dolgozni kezdenek és egy olyan folyamatnak lehetünk majd szemtanúi, mint nemrég a mobiltelefonok piacán.
Az elmúlt években a mobiltelefonokból multifunkciós okostelefonok lettek. Hasonló folyamat játszódik le majd a következő hónapokban a televíziók piacán is, a televíziók átalakulnak internetes és multimédiás központokká. Legalábbis ezt tervezik a gyártók. Az úgynevezett Smart TV-khez azonban nem csak az eddiginél több funkciót támogató készülékeket kell gyártani, hanem szükség van a megfelelő online alkalmazásokra is.
Elsősorban a Samsung karolta fel a Smart TV-k ötletét. A jövőben - a belépő szintű modellektől eltekintve - az összes Samsung televízió egy olyan kezelőfelületet fog kapni, amely úgy fog kinézni, mint egy okostelefon képernyője. A dél-koreai vállalat a kezelőfelületet Smart Hubnak nevezte el és a segítségével az otthoni hálózatba kötött összes eszköz vezérelhető lesz. Emellett a Smart Hub alkalmas lesz a különböző tartalmak (fotók, zeneszámok, filmek stb.) megosztására, függetlenül attól, hogy ezek a fájlok a számítógép merevlemezén vagy a világhálón találhatók.
A cég egy saját fejlesztésű böngészővel, keresővel és alkalmazásokkal is ellátja majd a készülékeket. A konszern már megállapodást kötött a Real Madriddal és a Berlini Filharmonikusokkal, így a felhasználók az egyesület és a zenekar összes videójához hozzáférhetnek, e felvételek között lesznek exkluzív anyagok is. A probléma csak az, hogy a fejlesztők még nem fedezték fel maguknak ezt a piacot, így nagyon kevés program készül a televíziókhoz. A Samsung mindenesetre kivár és addig is kifejlesztett egy olyan szoftvert, ami a Galaxy S II okostelefonból távirányítót varázsol. A Smart View nevű alkalmazás már letölthető az Android Marketből.
A Philips, az LG, a Toshiba és a Loewe szintén ezt az utat követi; a céljuk az, hogy a televízió legyen a háztartások központi kijelzője, amely minden tartalom lejátszható. A Loewe például egy olyan programon dolgozik, amely segít megkeresni és lejátszani az internetes videókat. A hosszú távú elképzelés szerint a Facebookot, a Twittert vagy éppen a Google Talkot az emberek a televízió képernyője előtt ülve is használhassák, emellett chatelhessenek vagy akár levelezhessenek is. Nem kérdéses, hogy amint a fejlesztők rájönnek arra, hogy új piac nyílt meg előttük, gőzerővel dolgozni kezdenek és egy olyan folyamatnak lehetünk majd szemtanúi, mint nemrég a mobiltelefonok piacán.