Gyurkity Péter
A televíziók negyede csatlakozik jövőre az internetre
Elemzői vélemények szerint jövőre a forgalomba kerülő új televízió készülékek egynegyede támogatja majd a fokozatosan univerzálissá váló internetelérést, ez pedig új szolgáltatások megjelenéséhez vezethet.
A Strategy Analytics nemrég nyilvánosságra hozott előrejelzésében több érdekes témát is érintenek, így például előkelő helyre került a Facebook potenciális szerepe és jelentősége a televíziózásban, az internetre csatlakozó készülékek számának megugrása, valamint ennek valószínű következményei. Nézzük, mire is számítanak a tengerentúlon a globális trendeket illetően.
Elsőként megemlítik, hogy az internetelérést támogató új televíziók aránya világszerte 25 százalékot érhet el, vagyis a piac egynegyedét foglalhatják majd el ezek a készülékek 2011 folyamán. Az első áttörés idén érkezett el (a megfelelő méretű és minőségű kijelzők gyorsabb ütemű terjedésével), ám a műfaj igazán jövőre bontakozhat ki, hiszen ennek előfeltétele a kellő számú termék jelenléte a piacon és a vásárlók otthonaiban. A gyors terjedés új szolgáltatások, sőt külső alkalmazások elszaporodásához vezethet, ez pedig olykor meglepő fejleményeket idézhet majd elő. Az olyan nagyok ugyanis, mint a Google, az Apple, valamint a Microsoft, nem lesznek egyedül a szegmensben.
Fontos szereplőként csatlakozhat a sorhoz a közösségi portálként üzemelő Facebook, amely valószínűleg maga is megragadja majd a lehetőséget, hogy egyfajta online átjáróvá váljon, és kényelmes elérési módot biztosítson a nézőknek a különböző televíziós tartalmakhoz. A külső alkalmazások az okostelefonok után itt is nagy népszerűségre tehetnek szert, megjelenhetnek az úgynevezett AppStore-ok, bár az még kérdés, hogy a három elsődleges terület (játékok, időjárás, valamint szerencsejáték) mellett milyen egyéb szórakozási módot kínálhatnak majd sikerrel a potenciális fogyasztóknak.
A területen még sok kérdésre nincs válasz, ám az biztos, hogy 2011 végére tisztábban látunk majd az internetes elérést támogató tévék piacán.
A Strategy Analytics nemrég nyilvánosságra hozott előrejelzésében több érdekes témát is érintenek, így például előkelő helyre került a Facebook potenciális szerepe és jelentősége a televíziózásban, az internetre csatlakozó készülékek számának megugrása, valamint ennek valószínű következményei. Nézzük, mire is számítanak a tengerentúlon a globális trendeket illetően.
Elsőként megemlítik, hogy az internetelérést támogató új televíziók aránya világszerte 25 százalékot érhet el, vagyis a piac egynegyedét foglalhatják majd el ezek a készülékek 2011 folyamán. Az első áttörés idén érkezett el (a megfelelő méretű és minőségű kijelzők gyorsabb ütemű terjedésével), ám a műfaj igazán jövőre bontakozhat ki, hiszen ennek előfeltétele a kellő számú termék jelenléte a piacon és a vásárlók otthonaiban. A gyors terjedés új szolgáltatások, sőt külső alkalmazások elszaporodásához vezethet, ez pedig olykor meglepő fejleményeket idézhet majd elő. Az olyan nagyok ugyanis, mint a Google, az Apple, valamint a Microsoft, nem lesznek egyedül a szegmensben.
Fontos szereplőként csatlakozhat a sorhoz a közösségi portálként üzemelő Facebook, amely valószínűleg maga is megragadja majd a lehetőséget, hogy egyfajta online átjáróvá váljon, és kényelmes elérési módot biztosítson a nézőknek a különböző televíziós tartalmakhoz. A külső alkalmazások az okostelefonok után itt is nagy népszerűségre tehetnek szert, megjelenhetnek az úgynevezett AppStore-ok, bár az még kérdés, hogy a három elsődleges terület (játékok, időjárás, valamint szerencsejáték) mellett milyen egyéb szórakozási módot kínálhatnak majd sikerrel a potenciális fogyasztóknak.
A területen még sok kérdésre nincs válasz, ám az biztos, hogy 2011 végére tisztábban látunk majd az internetes elérést támogató tévék piacán.