Napi Online
Tele vannak a raktárak eladatlan Nokia telefonokkal
Irdatlanul magas készletállományt halmoztak fel a kínai Nokia-kereskedők, miközben a cég eladásai csökkennek. Sem az olcsó, sem a drága készülékek piacán nem bírja az árversenyt a cég.
Miután okostelefonjai nem tudják felvenni a versenyt az Apple iPhone-jával és a Google Android operációs rendszerét futtató készülékekkel, immáron a kínai piacon is vesztésre áll versenytársaival szemben a Nokia - derül ki a Bloomberg cikkéből. A második negyedévben 11,3 millió telefont tudott eladni a világ legnagyobb mobilpiacán, ami 41 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál. Ez és a 30 százalékos európai bukta jelentősen hozzájárul ahhoz, hogy a cég eladásai világszerte átlagosan 20 százalékkal zsugorodtak.
A vállalat immáron azzal a problémával néz szembe, hogy a drága okostelefonok versenyében az Apple előzi, az olcsó okos készülékek piacán az egyes esetekben már 100 dollárért megkapható androidos zsebtelefonok szorítják partvonalra, a filléres készülékek értékesítésében pedig a számtalan helyi kínai gyártó (például a ZTE, a TCL és a Huawei) üti ki a nyeregből.
Stephen Elop vezérigazgató a gyengécske negyedéves jelentést követő sajtóbeszélgetésen elmondta: lépéseket tettek a kínai kereskedők raktáraiban hegyekbe halmozódott készletek eltüntetése érdekében. Az eladásra váró lévő felesleg elérheti az ötmillió telefont - állítják a finn Nordea bank elemzői. Első lépésként leváltották a cég kínai vezetőit. Az ázsiai országban egyébként az első negyedévben a tavalyi 23,5 százalékról 19,1-re zsugorodott a Nokia piaci részesedése - állítja a Gartner Group számítástechnikai piackutató cég. A piac második helyezettje a koreai Samsung 8,9 százalékkal.
A Nokia előnye versenytársaival szemben egyelőre az, hogy értékesítési rendszere mélyen behálózza Kínát. A cég termékei a harmad- és negyedrendű városokban is kaphatók, ahogy a Garner egyik elemzője fogalmazott: a nagymamák és nagypapák szatócsboltjaiban is lehet Nokia-telefont venni. A finn nagyvállalat tegnap 368 millió euró veszteségről számolt be a második negyedév után, amit részben a mások szabadalmainak felhasználásával járó 430 milliós royalty kiadások okoztak. A cég részvényei 4,6 százalékkal gyengültek, idén eddig elvesztették értékük 45 százalékát.
Miután okostelefonjai nem tudják felvenni a versenyt az Apple iPhone-jával és a Google Android operációs rendszerét futtató készülékekkel, immáron a kínai piacon is vesztésre áll versenytársaival szemben a Nokia - derül ki a Bloomberg cikkéből. A második negyedévben 11,3 millió telefont tudott eladni a világ legnagyobb mobilpiacán, ami 41 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál. Ez és a 30 százalékos európai bukta jelentősen hozzájárul ahhoz, hogy a cég eladásai világszerte átlagosan 20 százalékkal zsugorodtak.
A vállalat immáron azzal a problémával néz szembe, hogy a drága okostelefonok versenyében az Apple előzi, az olcsó okos készülékek piacán az egyes esetekben már 100 dollárért megkapható androidos zsebtelefonok szorítják partvonalra, a filléres készülékek értékesítésében pedig a számtalan helyi kínai gyártó (például a ZTE, a TCL és a Huawei) üti ki a nyeregből.
Stephen Elop vezérigazgató a gyengécske negyedéves jelentést követő sajtóbeszélgetésen elmondta: lépéseket tettek a kínai kereskedők raktáraiban hegyekbe halmozódott készletek eltüntetése érdekében. Az eladásra váró lévő felesleg elérheti az ötmillió telefont - állítják a finn Nordea bank elemzői. Első lépésként leváltották a cég kínai vezetőit. Az ázsiai országban egyébként az első negyedévben a tavalyi 23,5 százalékról 19,1-re zsugorodott a Nokia piaci részesedése - állítja a Gartner Group számítástechnikai piackutató cég. A piac második helyezettje a koreai Samsung 8,9 százalékkal.
A Nokia előnye versenytársaival szemben egyelőre az, hogy értékesítési rendszere mélyen behálózza Kínát. A cég termékei a harmad- és negyedrendű városokban is kaphatók, ahogy a Garner egyik elemzője fogalmazott: a nagymamák és nagypapák szatócsboltjaiban is lehet Nokia-telefont venni. A finn nagyvállalat tegnap 368 millió euró veszteségről számolt be a második negyedév után, amit részben a mások szabadalmainak felhasználásával járó 430 milliós royalty kiadások okoztak. A cég részvényei 4,6 százalékkal gyengültek, idén eddig elvesztették értékük 45 százalékát.